Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Podczas niedawnej modernizacji modelu A1, konstruktorzy Audi postawili przede wszystkim na udoskonalenie właściwości jezdnych. Efekt? Jest piorunujący!

Zmiany w wyglądzie zmodernizowanego Audi A1 są kosmetyczne. Unowocześniono wygląd reflektorów i lamp tylnych, zmodyfikowano zderzaki, zmieniono ofertę kolorystyczną oraz zmodyfikowano opcje personalizacji wyglądu nadwozia.

Całość prezentuje się zgrabnie i w zależności od wersji oraz fantazji zamawiającego miejskie Audi może z dyskretną elegancją komponować się z architekturą miejskich ulic, bądź wyraziście się spośród niej wyróżniać.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – wnętrze

Przedział pasażerski najmniejszego Audi został wykończony materiałami wysokiej jakości, w zasadzie nie spotykanymi w tej klasie pojazdów. Kokpit jest przejrzysty, intuicyjny w obsłudze, a poszczególne jego elementy zostały spasowane z dokładnością.

Cieszy wygoda przednich foteli i pozycja za kierownicą. Prowadzący A1 ma wrażenie, że może bez zawahania przemierzyć nim całą Europę, a i tak nie odczuje bólu pleców po wielu godzinach podróży.

W przedniej części kabiny, nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak wystarczającej ilości przestrzeni.

Gorzej, gdyby przyszło im podróżować na tylnej kanapie. Co prawda recenzowane Audi zostało wyposażone w pięcioro drzwi, co bardzo ułatwia codzienną eksploatację pojazdu, jednak są one niewielkie. Poza tym, z tyłu jest ciasno. Nawet osobom o średnim wzroście może brakować miejsca na kolana i nad głową. Długim podróżom nie sprzyja też kąt pochylenia oparcia kanapy – zbyt pionowy, by wygodnie się na niej rozsiąść.

Dlatego Audi A1 należy traktować jako pojazd dla dwóch osób, ewentualnie dla pary z małym dzieckiem.

Świadczy o tym również pojemność bagażnika. 270 l, to wynik wystarczający dla dwójki dorosłych ale należy pamiętać, że spakowanie dwóch dużych i sztywnych walizek może być kłopotliwe (bagażnik jest stosunkowo wąski) i może wymagać rozłożenia części oparcia tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – napęd/układ jazdy

A pokusa do dalekiego podróżowania A1 jest duża. Zwłaszcza wersją, która trafiła do redakcyjnej recenzji – z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI, który rozwija moc maksymalną 116 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min. z siedmiobiegową skrzynią S tronic.

Trzeba przyznać, ze taki zestaw spisuje się doskonale i jest nadzwyczaj uniwersalny. W ruchu miejskim cieszą płynność i szybkość zmiany biegów automatycznej przekładni oraz znikome zużycie paliwa, rzadko kiedy przekraczające 5,2 l na 100 km.

Dodatkowo, manewry ułatwia duża zwrotność małego Audi i… dostępne czujniki cofania, bo wbrew pozorom widoczność do tyłu mogłaby być lepsza.

Z kolei podczas jazdy po drogach szybkiego ruchu A1 zaskakuje ponadprzeciętną stabilnością, którą trudno spotkać nawet w wielu pojazdach wyższej klasy!

Podróżowanie z prędkością 140 km/h nie stanowi najmniejszego wyzwania dla recenzowanego pojazdu. Nie dość, że bez wysiłku osiąga prędkość autostradową to jeszcze podróżujący nie są męczeni nadmiernym hałasem. Kabina jest dobrze odizolowana od otoczenia.

Kierowcę A1 cieszy precyzja układu kierowniczego oraz łatwość z jaką auto pokonuje ciasne łuki. Bardzo trudno wyprowadzić je z założonego przez kierowcę toru jazdy.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie, którego tryb pracy może dobrać kierowca. Dostępne są opcje Sport, Efficiency oraz Comfort.

Podczas spokojnej jazdy po mieście, przydaje się opcja Comfort. Krótki rozstaw osi i dość sztywny nastaw zawieszenia powodują, że w aucie mocno trzęsie podczas pokonywania nierówności poprzecznych. Opcja komfort trochę redukuje to nieprzyjemne zjawisko, choć trzeba przyznać, że pracy zawieszenia nie towarzyszą jakiekolwiek nieprzyjemne postukiwania.

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – podsumowanie

Poziom dopracowania i wysoka jakość prowadzenia Audi A1 ma swoją cenę. Najtańsza odmiana modelu kosztuje 75 tys. zł. Najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 116 KM z manualną skrzynią biegów kosztuje 90 tys. zł. Z kolei wyposażona w skrzynię S tronic – 99 tys. zł

Dokładając do tego wyposażenie opcjonalne (lista jest bardzo długa), bez trudu można dojść do kwoty przekraczającej 130 tys. zł za Audi A1 1.6 TDI. To cena, za którą można kupić np. 230-konnego Volkswagena Golfa GTI Performance z przekładnią DSG i dodatkowym wyposażeniem (koszt podstawowego modelu 122 tys. zł).

Ale nie oznacza to, że zakup A1 jest pozbawiony sensu. Przede wszystkim nie wszyscy potrzebują większego i szybszego samochodu. Mieszkańcy dużych aglomeracji często wybierają samochody segmentu miejskiego. A skoro osoby zamożne, chcą kupić auto do miasta, dlaczego nie mieliby sięgnąć po ofertę klasy Premium, która oprócz jakości wykończenia i jakości prowadzenia, wyróżnia się również bogatą listą wyposażenia opcjonalnego, niedostępnego w pojazdach miejskich popularnych marek.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – dane techniczne

Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 116 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1500-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 270 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 397,3/174,6/142,2 cm
Rozstaw osi 246,9 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,4/3,7 l/100 km
Cena od 98 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.