Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?

Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test dużego kombi z hybrydą plug-in sprawił, że odkryłem jedno. To nie jest żaden lew. To paw, który cię uwiedzie i rozkocha.

Peugeot 508 SW HYbrid: narysowany ręką Coco Chanel i stylowy jak od Diora!

Powiedzmy to sobie głośno. Dziś na próżno szukać w segmencie D samochodu, który choć trochę mógłby zagrozić 508-ce w kwestii odebrania tytułu najładniejszego modelu. Świetnie wygląda zarówno opadający przód z przymrużonymi lampami i diamentowym grillem, jak i tył, który swoją zgrabnością i przezroczystymi światłami tworzy nową definicję eleganckiego kombi. Podobają mi się też przetłoczenia linii bocznej, 18-calowe felgi aluminiowe i fakt, że szyby we wszystkich drzwiach zostały... pozbawione ramek! To zdecydowanie zabieg, który zasługuję na bezapelacyjną notę 100 punktów.

Testowy Peugeot 508 miał bardzo dziwny lakier. Był trochę granatowy, a trochę fioletowy. Tak czy tak prezentował się... pięknie. I choć niebieski dark (bo tak nazwał go Peugeot) robi wrażenie, jest jedyną barwą, która podczas konfigurowania 508 SW nie wymaga dopłaty. A to dobra informacja.

Peugeot 508 SW HYbrid test

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?

Peugeot 508 SW: rodzinne kombi? A siedzi się jak w coupe!

Design nadwozia daje stylistyczną ucztę? To poczekajcie tylko aż wsiądziecie do tego auta! Mała kierownica spuszczona prawie na kolana być może wymaga przyzwyczajenia, ale gdy kierowca przywyknie, nie będzie chciał jej zamienić na inną. Poza tym świetnym pomysłem jest i-Cockpit, a 10-calowe ekran otoczony przez srebrne przyciski przypominające pazury lwa tworzy czytelną i ergonomiczną całość. Fotel? Sterowany elektrycznie i o szerokiej regulacji sprawia, że kierowca może idealnie dopasować go do kształtu swojego ciała i upodobań. A do tego w 508 siedzi się dość nisko i prowadzący jest dosłownie otoczony przez konsolę.

W aucie testowym wykonany w zgodzie z linią GT kabina jest wykończona na czarno. Rozjaśnia ją jednak szara alkantara na fotelach i drewnopodobne wstawki na konsoli. Drewnopodobne, ale ładne i nie tandetne.

Oczywiście testowy Peugeot 508 SW HYbrid miał też i pewne wady. Przykład? Ekran multimedialny raczej nie jest mistrzem szybkiego działania – szczególnie zaraz po rozruchu silnika. A do tego 508-ka nie jest przepastnie wielka. Gdy opuściłem fotel kierowcy maksymalnie nisko, w drugim rzędzie foteli miałem dość spory problem z ustawieniem stóp na podłodze. Nie mieściły się pod siedzisko. A do tego choć to kombi segmentu D, pojemność bagażnika za sprawą obecności baterii zmalała do 487 litrów. Wynik być może nie jest zawstydzający, ale z pewnością raczej przeciętny.

Peugeot 508 SW HYbrid test

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?

Peugeot 508 SW HYbrid 225 PHEV. Jaki napęd to oznacza?

Modny design dość dobrze pasuje do modnego... silnika. Bo pod maską testowego Peugeota 508 SW ukrywała się hybryda plug-in. Jej sercem jest 1.6-litrowy, doładowany benzyniak realizujący wtrysk w sposób bezpośredni. Oferuje 180 koni mechanicznych. Skąd zatem liczba 225 pojawiająca się w nazwie? A stąd, że wspieraniem spalinowca zajmuje się 110-konny elektryk. I choć 225 koni mechanicznych robi wrażenie, jeszcze lepiej wypada moment obrotowy. Ten ma wartość 300 Nm – a do tego trafia na asfalt za pomocą przednich kół, ale jest transferowany przez dość dobrą skrzynię automatyczną o 8 biegach. Skutek? Ważące blisko 1750 kg kombi osiąga pierwszą setkę w 8 sekund. To naprawdę dobry wynik.

Bateria zamontowana na pokładzie testowego Peugeota 508 SW HYbrid ma 11,6 kWh. Litowo-jonowy zasobnik powinien pozwolić na pokonanie nawet 52 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Ile trwa ładowanie? Ze zwykłego gniazdka jakieś 7 godzin – tyle auto z pewnością spędza w przydomowym garażu nocą. Przy wykorzystaniu ładowarki naściennej czas spada do 2 godzin.

Peugeot 508 SW HYbrid test

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?

Ile pali Peugeot 508 SW HYbrid?

Francuzi podają, że na dystansie pierwszych 100 km spalanie Peugeota 508 SW HYbrid powinno wynieść nieco ponad litr benzyny. I z wynikiem tym nie będę za specjalnie dyskutował – choć nie do końca się z nim zgadzam. Czemu nie będę dyskutował? Bo prawda jest taka, że przy odrobinie szczęścia 508 można jeździć bezemisyjnie. Wystarczy mieć ładowarkę w domu i np. w podziemnym garażu pod firmą. Co się jednak stanie, gdy kierowca nie ma jak doładować baterii i 508 HYbrid stanie się zwykłą hybrydą? W takim przypadku warto przekalkulować zapotrzebowanie na paliwo w przedziale między 7 a 8 litrami benzyny. A to wynik dość dobry – mając na uwadze moc i gabaryty pojazdu.

Francuska hybryda zamontowana w testowym Peugeocie 508 SW HYbrid 225 PHEV działa dość gładko. Czy ma jednak jakieś wady? Tak naprawdę dwie. Czasami podczas przełączania napędu spalinowego na elektryczny i odwrotnie potrafi delikatnie szarpnąć. Inżynierowie powinni popracować jeszcze nad płynnością tego procesu – to jednak często spotykane także w autach konkurencji. Poza tym choć 8-biegowa skrzynia tonuje apetyt silnika benzynowego, mogłaby też nieco szybciej reagować na głębsze wciśnięcie pedału gazu. Co w zasadzie dziś też jest standardem w automatach wykastrowanych przez europejskie normy emisji spalin.

Peugeot 508 SW HYbrid test

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?

Jak się prowadzi Peugeot 508 SW HYbrid 225?

Peugeot 508 SW HYbrid jest typową hybrydą plug-in. A to oznacza, że auto zostało doposażone w dość ciężką baterię. Czy przez to stało się ociężałe? Nie czułem tego w czasie jazdy – w przeciwieństwie np. do modelu PSE. Jednocześnie Francuzi postawili na sprężyste zawieszenie (które co prawda w czasie mrozów pracowało dość głośno), które uwielbiało ciasne zakręty i dość dobrze korespondowało z dość czułym i pewnie prowadzącym auto układem kierowniczym. Nie, 508 SW nie jest typem sportowego kombi. To jednak mimo wszystko typ auta kierowcy. Prowadzi się je po prostu przyjemnie i bezrefleksyjnie.

Test: Peugeot 508 SW HYbrid 225 PHEV – podsumowanie:

Test Peugeota 508 SW HYbrid okazał się dla mnie obalaniem mitów. Czy francuski znaczy źle wykonany? W żadnym razie. Nawet Niemcy mogliby się uczyć z 508-ki. Czy Peugeot nie jest nowoczesny? A czy konkurencyjny Passat ma system noktowizyjny? Nie bardzo, a 508 – identycznie jak konkurenci z segmentu premium – ma! Czy Peugeot jest tani? Niestety też nie – i to chyba jeden z bardziej bolesnych mitów do obalenia na temat tego auta.

Peugeot 508 SW HYbrid test

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?

Model testowy zostanie wyceniony w salonie na 227 700 zł. Czy w tej kwocie mimo wszystko mogą być dobre informacje? Tak. Bo za tą kwotę kupujący dostaje mocną i nowoczesną hybrydę plug-in niemalże z pełnym wyposażeniem. W aucie jest elektryka foteli, panoramiczny dach, system audio Focal, wcześniej wspomniany noktowizor i cała seria systemów bezpieczeństwa. A to sprawia, że konkurencja – szczególnie niemiecka – mimo wszystko okaże się droższa.

Peugeot nie jest tani, ale co pokazuje powyższe wyliczenie, nie jest też najdroższy. A warto podkreślić, że 508 SW HYbrid przebije konkurentów pod jeszcze jednym względem. Dużej ilości stylu, ale i klasy czy uroku. W efekcie bardzo szybko zauważycie, że odchodząc od zaparkowanego 508, zawsze się za nim obejrzycie. Trochę jak za kobietą po zakończeniu pierwszej i niezwykle udanej randki.

Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Peugeot 508 SW HYbrid: test plug-ina kombi. Brzmi obiecująco?
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • BCS
    2022-02-03 16:53:03
    Taak, naped przod juiz go dyskwalifikuje. Niestety cofaja sie modelowo, poprzednik byl AWD, Diesel, wachal tylko rope.... No ale ropniaki sa beeeee, i takie mamy rezultaty. Nadwozie i wnetrze jako jedyne ulegly poprawie....
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
Polisa dla auta elektrycznego
AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
Rośnie liczba wypadków na autostradach
Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.