Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...

Nissan Leaf: taki elektryczny, a taki… zwykły!

Leaf jak na Nissana wygląda dość nietuzinkowo. Tylko czy na tle aut segmentu C wydaje się rewolucyjny? No właśnie nie. To po prostu nowocześnie wyglądający kompakt. Najciekawsze akcenty? Bardzo spodobały mi się tylne lampy - fajnie zachodzą na linię boczną, a do tego zostały zaakcentowane przez czarną wstawkę na dachu. Poza tym na tylnym dyfuzorze pojawia się niebieska listwa akcentowa, przód ma mocno skupione spojrzenie, a szary lakier prezentuje się naprawdę świetnie. Do tego choć nie przepadam za chromem, spodobały mi się nawet srebrne błyszczące klamki.

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Równie pozytywnie oceniam kabinę Nissana Leaf. Fajnie, że kierownica jest spłaszczona u dołu i tak, być może zdecydowana część plastików na konsoli jest twarda - mimo wszystko całość została dobrze spasowana i nie trzeszczy podczas jazdy. Co mi się podoba szczególnie? Że tak naprawdę niewiele elementów zdradza elektryczny rodowód Leafa. W Nissanie kierowca czuje się jak w każdym innym kompakcie! Tym samym nie poczuje się przytłoczony zeroemisyjną technologią - a to często jedna z większych obaw w czasie zakupu elektryka.

Rewolucja Leafa? To rozczulająca kontrolka na tablicy zegarów

Na konsoli pojawiają się znane wszystkim przyciski (być może jest ich trochę za dużo) i ekran systemu multimedialnego. Poza tym ergonomia i intuicyjność obsługi są wzorowe. A więc co tak naprawdę zdradza elektryczny rodowód Leafa? Największą innowacją jest to, że po naciśnięciu białego przycisku rozruchowego zamiast warkotu silnika pojawia się… cisza. Poza tym uwagę przykuwa joystick pojawiający się w miejscu gałki zmiany biegów - to jeden z bardziej "futurystycznych" elementów w tym aucie oraz rozczulająca kontrolka na tablicy zegarów - zielone światełko z symbolem pojazdu informuje o tym, że układ napędowy jest gotowy do jazdy.

Subwoofer w bagażniku: tu ktoś nie pomyślał…

Nissan Leaf ma naprawdę wygodny fotel - jest mięsisty, ale ciało kierowcy nie zapada się w niego. Dodatkowo zaletą japońskiego elektryka jest ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej - i z przodu, i z tyłu zasiądą dorośli pasażerowie oraz otrzymają do dyspozycji przepastny bagażnik. 420-litrowy kufer ma jednak dwie wady. Po pierwsze wysoki próg załadunku. Po drugie na samym końcu podłogi inżynierowie umieścili… subwoofer. A ten utrudni załadowanie do auta np. ciężkich walizek.

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Nissan Leaf 62 kWh: zerowa emisja i pełna frajda!

Nissan Leaf już od pierwszej generacji jest przedstawiany jako rozsądny elektryk na co dzień. O tej wersji ciężko jednak powiedzieć, że jest tylko rozsądna. Powód? Tak, testowy Leaf miał większy niż standardowo akumulator (62 kWh), ale też wyższą moc. Auto oferowało 217 koni mechanicznych. A to w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm sprawia, że kompakt na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje zaledwie 6,9 sek. Wyobraźcie sobie tylko zdziwione miny kierowców, którzy w czasie sprintu spod świateł chcieli spuścić baty elektrycznemu Nissanowi swoimi BM-kami, a niestety jedyne co mogli zrobić to wąchać spaliny - a no właśnie, tego też nie mogli!

Napęd elektryczny choć ma standardowy pedał gazu, działa bardziej na zasadzie włącznika i wyłącznika. Naciskasz gaz? Uwalnia moc. Puszczasz gaz? Zaczyna zwalniać i uruchamia rekuperację. Taka specyfika działania ma swoje zalety. Przy mocy na poziomie 217 koni mechanicznych kierowca nie musi obawiać się żadnej turbodziury! Naciskasz gaz i moc po prostu jest - bez żadnych opóźnień czy czasu oczekiwania. Wady? Nissan Leaf nie przepada za pasami na jezdni w deszczową pogodę. Podczas dynamicznego startu spod świateł po prostu się na nich ślizga!

Nissan Leaf i e-Pedal: ty przyspieszasz, on hamuje

Jazda elektrycznym Nissanem wkręca. Co to oznacza? Że kierowca zaczyna walczyć o eko-wyniki. A największa zabawa zaczyna się w momencie, w którym odkryje opcję e-Pedal. Po jej uruchomieniu samochód można obsługiwać tak naprawdę wyłącznie pedałem gazu - po jego puszczeniu auto zaczyna samodzielnie hamować. Zalety tej opcji są oczywiste - jazda np. w korku staje się wygodniejsza, a do tego potęgowana jest rekuperacja. Niestety e-Pedal ogranicza też osiągi układu napędowego. Dlatego najlepiej korzystać z niego w zatorze drogowym lub na uliczce osiedlowej.

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Ładowanie? W domu nie mam możliwości podłączenia Leafa do gniazdka. Garaż w moim bloku nie został w nie wyposażony. Byłem zmuszony korzystać zatem z infrastruktury zewnętrznej - a konkretnie ładowarki 50 kW. Czas ładowania od 20 proc. do pełna to były jakieś dwie godziny. Po tym czasie auto było w stanie pokonać jakieś 370 kilometrów. Czy to dobry wynik? Bez wątpienia tak. Na tak naładowanym Leafie dotarłbym np. nad morze. Czy szybkie ładowarki sprawdzają się na co dzień? Raczej nie. Zdecydowanie lepiej mieć gniazdko w domu - wtedy elektryk ładuje się w nocy, czyli wtedy gdy akurat nie musi być eksploatowany i nie wymaga uwagi.

Nissan Leaf 62 kWh: nie jest ciężki i stawia na komfort

Jeździłem już kilkoma samochodami elektrycznymi i hybrydami plug-in. Wszystkie miały jedną cechę wspólną - sprawiały wrażenie niezwykle ciężkich! Leaf w tej kwestii jest inny - podczas jazdy nim nie czuć ciężaru zatopionych w podłodze baterii. Czuć natomiast coś innego - że Nissan jest nastawiony na komfort jazdy. Resorowanie zostało zestrojone w sposób miękki i dobrze tłumi nierówności. Układ kierowniczy może nie jest mało precyzyjny, ale z pewnością okazuje się dość mocno wspomagany.

Czy Nissan Leaf 62 kWh jest drogi?

Nissan Leaf wygląda jak typowy kompakt, oferuje przestrzeń typowego kompaktu i prowadzi się jak typowy kompakt. Czy kosztuje tyle co typowy kompakt? Testowa wersja została wyceniona na nieco ponad 174 tys. zł. Tak, to w segmencie C sporo. Warto jednak pamiętać o tym, że wyposażenie auta było tak bogate, że da się w nim dopłacić tylko za lakier. To raz. A dwa elektryk ma przeszło 217 koni mechanicznych - to zatem bardziej hot-hatch. I mając w pamięci te dwa fakty, można uznać że cena Leafa nie jest wygórowana. Przykład? Cennik 245-konnego Golfa GTI o tylko nieco lepszych osiągach startuje od 152 tys. zł.

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Test: Nissan Leaf 62 kWh - podsumowanie:

Podczas testu Nissan Leaf 62 kWh uderzyła mnie jedna rzecz. W tym samochodzie w czasie jazdy absolutnie brakuje rewolucji - to kompakt jak każdy inny! Czy to źle? W żadnym razie - bo w ten sposób Leaf dużo lepiej od pozostałych e-aut udowadnia, że napęd elektryczny nie musi wywracać motoryzacji do góry nogami, a może jedynie ulepszyć ją i bardziej dostosować do wymogów obecnych czasów. Poza tym test Leafa wyraźnie pokazuje, że elektryków nie trzeba się bać. Bo baterie zamontowane na ich pokładzie to nie baterie starej Nokii - nie wyładowują się w tempie mrugających oczu.

Nissan Leaf 62 kWh 217 KM - dane techniczne:

  • Silnik: elektryczny
  • Maksymalna moc: 217 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm
  • Prędkość maksymalna: 157 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 17,3 kWh
  • Zasięg w teście: 367 km
  • Bateria: litowo-jonowa, 62 kWh
  • Czas ładowania: 2h (50 kW, od 20 do 100 proc.)
  • Długość: 4490 mm
  • Szerokość: 1788 mm
  • Wysokość: 1545 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 420/1161 litrów
  • Cena: od 123 900 zł

Nissan Leaf Tekna 62 kWh 217 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 174 650 zł,
  • 17-calowe felgi aluminiowe,
  • system wspomagania kierowcy ProPILOT,
  • system kamer panoramicznych,
  • adaptacyjne światła drogowe,
  • system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu,
  • system ostrzegania o pojeździe w martwym polu,
  • reflektory w technologii FULL LED,
  • system inteligentnego kluczyka,
  • klimatyzacja automatyczną z funkcją timer,
  • czujnik deszczu,
  • podgrzewane tylne i przednie fotele,
  • e-Pedal,
  • 6 głośników Bose i subwoofer,
  • NissanConnect EV - system nawigacji.

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.