Kategorie

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Nowa Dacia Sandero LPG to sposób na tanie auto i tanią jazdę. Tylko czy słowo tani za bardzo nie dominuje konstrukcji tego auta? Sprawdziliśmy to.

Nowe Sandero jakie jest, każdy widzi… I choć powiew świeżości jest mocno wyczuwalny w designie małego hatchbacka, ciężko mówić tu o nowatorstwie. Maska jest nieco za długa, karoseria zbyt wysoka, a wybrzuszenia na przednim i tylnym nadkolu ewidentnie zostały ściągnięte z Clio poprzedniej generacji. Tylko czy to źle? Ja bym Dacii za to nie krytykował. Powód? Sandero i tak wygląda o niebo lepiej od poprzednika, a do tego rzuca się w oczy na tle budżetowych rywali z segmentu B.

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: nowoczesna, ale nie przestylizowana

Co zatem w bryle Dacii mi się podoba? Bez dwóch zdań świetnie prezentują się przednie reflektory. Ostre linie wiązek LED-owych zostały dobrze wpisane w pas przedni z dość skromnym grillem. Tył stylistycznie jest prosty. To jednak nie przeszkodziło projektantom w zarysowaniu nowoczesnych lamp oraz fajnego akcentu w postaci zadziornego spojlera zaraz pod linią szyby. Nowe Sandero nie jest stylistycznie wysmakowane. To po prostu samochód, który wygląda nowocześnie.

Kabina pasażerska? Już po pierwszym zajęciu miejsca za kierownicą nowego Sandero zauważyłem, że… fotel w samochodzie jest niewygodny. Wrażenie minęło jednak dość szybko, bo skupiłem się na dotykowym ekranie z ikonami zapożyczonymi ze współczesnych Nokii, fajnie wyglądającym materiale idącym przez środek konsoli centralnej oraz fabrycznym uchwycie na smartfona. Uchwyt jest zmyślny, a do tego ma z tyłu ukryte gniazdo ładowania - tak żeby kierowca nie musiał ciągnąć przewodu przez sam środek konsoli centralnej do zapalniczki.

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero LPG jest wyjątkowo zmyślna. Montaż instalacji zasilania gazem oznacza bowiem fabryczny przycisk z napisem LPG, który nie rzuca się w oczy. Dodatkowo stan zatankowania zbiornika gazu jest pokazywany na tablicy zegarów.

Nowe Sandero ze zmyślną kabiną pasażerską

I ciekawych pomysłów w nowym Sandero jest więcej. Po stronie pasażera tunel centralny posiada wyjmowany wieszaczek na torbę, kieszeń pod panelem klimatyzacji zmieści więcej niż jednego smartfona, a do tego całość jest ładnie zaprojektowana i wzrokowo nie zdradza niskobudżetowego rodowodu Dacii. Wady? Przycisk uruchamiania silnika jest skutecznie ukryty za kolumną kierowniczą, kierownica jest nieco za duża, a plastiki użyte do wykończenia konsoli okazują się twarde. I jeżeli o plastikach już mowa, optymistyczna część jest taka, że mimo wszystko mocno nie trzeszczą w czasie jazdy.

Testowa Dacia Sandero została wyposażona w silnik 1.0 TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Hatchback nie jest ciężki, więc siła jest wystarczająca, aby rozpędzić go do pierwszej setki w czasie poniżej 12 sekund. Sandero TCe 100 LPG jest naprawdę żwawe. A decyduje o tym prosty fakt. Moment obrotowy jest dostępny już przy 2 tys. obr./min. To przy tej prędkości obrotowej pojawia się zatem dość mocne uderzenie mocy. Co więcej, Dacia postawiła na przekładnię 6-biegową. I choć skrzynia pracuje dość szorstko (tak jakby miała za mało oleju), dodatkowe przełożenie redukuje poziom hałasu w czasie jazdy w trasie i sprawia, że spada zapotrzebowanie silnika na paliwo.

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowe Sandero LPG: czy da się taniej jeździć?

Kultura pracy? Litrowy benzyniak ma tylko 3 cylindry. Tak, charakterystycznie warczy podczas przyspieszania. Całe szczęście został dopracowany pod kątem równowagi. Oznacza to mniej więcej tyle, że zbyt mocno nie wibruje np. podczas postoju na światłach - w przeciwieństwie np. do wersji spotkanej pod maską Clio czy Dustera. Spalanie? W cyklu mieszanym testowe Sandero spalało 8 litrów paliwa. To przeciętny wynik. Warto jednak wspomnieć, że jazdy testowe odbywały się na gazie. Raz że wtedy silnik pali więcej, a dwa że litra LPG kosztuje obecnie około 2 złotych. W ten sposób pokonanie 100 km kosztowało… 16 złotych! A wynik z powodzeniem można obniżyć.

Nowa Dacia Sandero LPG to samochód, którym bez wątpienia można podróżować za grosze. Kilkanaście złotych za pokonanie 100 km sprawia, że tania staje się nie tylko eksploatacja hatchbacka w mieście. Kierowca nie wyda też fortuny na paliwo podczas dalszych wyjazdów! A to docenią nie tylko starsi kierowcy, ale i młode osoby!

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero: komfort raz, niska cena dwa

Jak się prowadzi nowe Sandero? Dacia ewidentnie konfigurowała hatchbacka pod kątem ruchu miejskiego. To oznacza raczej miękkie nastawy. Co ważne, Sandero delikatnie resoruje nierówności, ale zawieszenie też nie hałasuje w czasie jazdy po dziurawej drodze. A to nie jest standardem w segmencie B. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany - to ułatwia manewry parkingowe, ale w pewien sposób ogranicza precyzję pokonywania zakrętów. Całe szczęście Sandero LPG nie jest samochodem sportowym - fakt ten nie musi zatem mocno przeszkadzać kierowcy.

Nowa Dacia Sandero stała się zdecydowanie nowocześniejsza. Jest mniej toporna od poprzednika, lepiej wykonana i ładniejsza. Jednocześnie zachowała podstawową jego zaletę - niską cenę. Testowy egzemplarz zostanie wyceniony na niego ponad 60 tys. zł. To kwota o tyle rewolucyjna, że za nią kierowca otrzyma aluminiowe obręcze, automatyczną klimatyzację, system monitorowania martwego pola i kamerę cofania. A jednocześnie znajdzie pod maską 100-konnego, doładowanego benzyniaka zasilanego za pomocą LPG. Czy któryś z konkurentów jest w stanie przebić tą ofertę? Nie sądzę!

Nowa Dacia Sandero LPG - podsumowanie:

Największą zaletą nowej Dacii Sandero LPG bez wątpienia są koszty. Bo auto wypada korzystnie i na polu stosunku wartości do ceny, i wydatków eksploatacyjnych wynikających z zasilania gazem. Z drugiej strony nie jest też tak, że dyktat kosztów zmusza kierowcę do wyrzeczeń. Bo otrzymuje on nieźle wykończonego i całkiem przestronnego hatchbacka, który ma wszystkie konieczne zdobycze techniki, a do tego przyjemnie się prowadzi. Czy zatem da się kupić lepsze auto od nowego Sandero? Za te pieniądze bez żadnych wątpliwości mogę powiedzieć że nie!

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/40 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4088 mm
  • Szerokość: 1518 mm
  • Wysokość: 1499 mm
  • Rozstaw osi: 2604 mm
  • Pojemność bagażnika: 328 litrów
  • Cena: od 41 900 zł

Nowa Dacia Sandero Comfort - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 62 950 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • system wspomagania parkowania przód/tył,
  • kamera cofania,
  • system kontroli martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp Keyless Entry,
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • szyby tylne elektrycznie regulowane,
  • system multimedialny Media Display 8”,
  • światła LED.

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • pep1960
    2021-05-01 08:40:40
    Z jakiego źródła pochodzi cena tego modelu. Zwykła wersja (nie STEPWEY) bez szyberdachu w konfiguratorze w żaden sposób nie daje tak wysokiej ceny. A z tego co widzę nie wszystko co tu napisano jest w wyposażeniu tego samochodu. Ktoś tu chyba poszedł po bandzie aby udowodnić wysoką cenę.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
28 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak jeździć hybrydą? Oczywiście oszczędnie jeździć hybrydą

Jak jeździć hybrydą? Dziś przygotowaliśmy pięć najważniejszych wskazówek dotyczących eco-drivingu w aucie o napędzie spalinowo-elektrycznym.

NASCAR to amerykańskie F1? Trochę tak i trochę nie

NASCAR - to hasło może niewiele mówić Europejczykom. Czy to tylko nudna jazda w kółko mocnym coupe? No właśnie nie.

Nissan Townstar: lekki dostawczak i eko-napędy

Nissan Townstar – według zapowiedzi firmy – ma zmienić zasady gry. To nowy, lekki dostawczak, który zaoferuje m.in. silniki benzynowe i elektryczne.

Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

Auto zastępcze na czas naprawy z AC

Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.