Kategorie

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Biały perłowy lakier, czarne felgi z logo AMG i fotele z czerwonymi przeszyciami. Czy tak brzmi opis idealnego samochodu rodzinnego? Zdaniem Mercedesa tak. My postanowiliśmy to sprawdzić. Właśnie dlatego przed naszą redakcją stanął model GLB 250 AMG Line.

Mercedes GLB otrzymał od stuttgardzkich stylistów dość siermiężny zestaw akcentów. Lampy przednie są przesadnie wielkie, szyba czołowa i grill prawie pionowe, a tył wygląda na strasznie smutny. I o ile omówienie poszczególnych części nadwozia nie brzmi optymistycznie, o tyle opowieść o stworzonej w ten sposób całości zapowiada się już całkiem nieźle. Powód? GLB tak naprawdę wygląda trochę tak jak nowocześniejsza wersja G klasy. Tak jakby styliści wzięli kwadratową bryłę legendarnej terenówki, a następnie zeszlifowali ją tak, aby stała się bardziej obła. Skutek? Na parkingu przed blokiem GLB wygląda naprawdę dobrze.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes GLB - SUV ery elektronicznej

Kabina pasażerska GLB nie zaskoczy żadnego kierowcy, który miał styczność z jednym ze współczesnych Mercedesów. Co to oznacza? Dwa potężne ekrany uderzające w oczy burzą kolorów, kierownicę z grubym wieńcem dosłownie nabitą przyciskami oraz minimalistyczną konsolę z niewielką ilością przycisków. Jako że do testów otrzymałem model wykończony w zgodzie z linią AMG, miałem do czynienia z dość twardymi fotelami, w których przeszycia w alkantarze zostały wykonane za pomocą czerwonej nici. Co jeszcze można powiedzieć o siedziskach? Elektryczna regulacja jest naprawdę szeroka i pozwala idealnie dopasować kształt fotela do ciała.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

Niemiecki SUV oferuje dobrą jakość materiałów i spasowania - większość plastików jest miękka w dotyku. Poza tym Mercedes GLB jest niezwykle nowoczesnym autem. Monitoruje martwe pole, sprawdza czy nie dojdzie do kolizji z autem poprzedzającym, na parkingu odpala kamerę 360 stopni, podczas gdy w czasie nawigowania… innowacyjnie podaje wskazówki. Co to oznacza? Gdy kierowca dociera do skrzyżowania, na którym musi wykonać manewr, na ekranie wyświetla się mapa satelitarna. Na niej naniesiona jest strzałka - tak żeby spotęgować precyzję manewru i wskazać prowadzącemu bez żadnych wątpliwości jak powinien się zachować.

Zobacz również: Mercedes CL 55 AMG F1 miał pierwsze ceramiczne hamulce na świecie!

Test: Mercedes GLB - trochę SUV, a trochę minivan

Mercedes GLB bez wątpienia jest SUV-em. Jego kabina została jednak zaprojektowana trochę tak, jak kabina minivana. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest wysoka, a do tego może się pochwalić rozstawem osi przekraczającym 2,8 metra. Co więcej, poczucie przestronności potęgują wysoko zarysowane siedziska w pierwszym i drugim rzędzie foteli. Bagażnik? Już w ustawieniu standardowym kufer mieści 570 litrów. To naprawdę dobry wynik, który powinien się okazać wystarczający nawet podczas rodzinnych wyjazdów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność rośnie do przeszło 1800 litrów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mercedesa GLB pracował 2-litrowy silnik benzynowy. 4-cylindrowiec za sprawą doładowania jest w stanie zaoferować kierowcy 224 konie mechaniczne i 350 Nm momentu obrotowego. Szczególnie ważna jest druga z wartości. Czemu? Bo maksymalna jego wartość jest dostępna już przy 1800 obr./min., czyli dosłownie zaraz po starcie. SUV bardzo chętnie przyspiesza. I co ważne, jest dynamiczny nie tylko podczas ruszania spod świateł, ale i w trakcie wyprzedzania. Poza tym benzyniak został sparowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. I ta choć podczas wolnej jazdy potrafi delikatnie poszarpywać, w ogólnym rozrachunku gładko zmienia kolejne przełożenia.

Zobacz również: Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II - 30 lat legendy!

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - jedyny problem to… spalanie!

Benzyniak robi bardzo dobre wrażenie. Ja bym go jednak nie wybrał podczas konfiguracji Mercedesa GLB. Powód? Ten dotyczy spalania. W cyklu mieszanym podczas testu auto potrzebowało ponad 9 litrów na pokonanie każdych 100 kilometrów. W mieście wynik byłby zatem o dobre dwa litry wyższy. A to oznacza spore koszty eksploatacji i potęguje wydatki związane np. z weekendowymi czy wakacyjnymi wyjazdami. Bardziej optymalną opcją staje się zatem jeden z diesli - szczególnie że jednostki Mercedesa są i mocne, i potrafią być naprawdę oszczędne.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

GLB to typowy Mercedes. A to oznacza, że choć auto zostało skonfigurowane w linii AMG, ma naprawdę miękkie zawieszenie. Resorowanie nie boi się nierówności czy progów spowalniających - bardzo komfortowo je pokonuje. Z drugiej strony nie przepada za szybki zakrętami. W czasie ich pokonywania zawieszenie wychyla się na boki. Układ kierowniczy? Ten został dopasowany do zawieszenia. A to oznacza mniej więcej tyle, że jest mocno wspomagany. To ułatwia manewrowanie w mieście (GLB jest wyjątkowo skrętny!), ale w naturalny sposób też ogranicza precyzję manewrów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - podsumowanie:

Na koniec pozostaje jeszcze jedno pytanie. Czy ćwierć miliona złotych za rodzinnego i przestronnego SUV-a z dobrym wyposażeniem i dynamicznym, 224-konnym silnikiem to nie za dużo? Nie wydaje mi się. Szczególnie że GLB nie tylko pochodzi z segmentu premium, ale i wygląda na segment premium. A to wartość dodana, której nie zignoruje żaden kierowca. I taki pogląd chyba podzielają m.in. Polacy. W końcu GLB stał się jednym z hitów sprzedaży marki ze Stuttgartu.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1991 cm3
  • Maksymalna moc: 224 KM (przy 5800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1800 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 236 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 52 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4634 mm
  • Szerokość: 1834 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2829 mm
  • Pojemność bagażnika: 570/1805 litrów
  • Cena: od 162 145 złotych

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC Linia AMG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 245 367 złotych
  • stylizacja AMG,
  • 19-calowe felgi ze stopów lekkich,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • kamera 360 stopni,
  • system multimedialny MBUX,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • elektrycznie unoszona klapa bagażnika,
  • lusterka fotochromatyczne,
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • pakiet przygotowania do łączności nawigacyjnej,
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika,
  • KEYLESS-GO,
  • oświetlenie ambient,
  • wyświetlacz IC 10,25”,
  • wyświetlacz multimedialny 10,25”,
  • system nagłośnienia,
  • podgrzewane przednie siedzenia,
  • aktywny asystent odległości DISTRONIC PLUS,
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.