REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Tak, Astra ma już 5 lat. I tak, to tylko hatchback segmentu C. Czy wiecie jednak, że ten niemiecki kompakt produkowany pod szyldem francuskiego koncernu tak naprawdę jest… polskim samochodem? Zobaczcie raport z naszej jazdy, a wszystko się wyjaśni.

Opel Astra nie jest rynkową nowością. Model został zaprezentowany w roku 2015. Czemu zatem pojawił się w teście? Bo Niemcy zdążyli go liftingować. Modernizacja ma dla kierowcy dwie dobre informacje. Po pierwsze stylistom nie specjalnie chciało się przemęczać. A to oznacza, że zmieniły się wyłącznie detale. Po drugie Astra nadal prezentuje się tak samo dobrze jak w roku 2015. Hatchback ma dynamicznie poprowadzoną linię maski, boczną i dachu. Do tego ma skupione i groźne reflektory, robi wrażenie za sprawą zgrabnego „tyłeczka” oraz nie zagubiła lakierowanego na czarno łącznika między szybą tylnych drzwi a klapą bagażnika.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Opel Astra K - rodzinne i funkcjonalne auto

Konsola Opla Astry stawia na obłości. Te mają podkreślać nowoczesny charakter auta. Poza tym Niemcy poszli w stronę minimalizmu. W porównaniu z poprzednikiem, na desce rozdzielczej nie ma wysypu przycisków. Ekran dotykowy? Ten po przejściu do głównego menu wygląda trochę zbyt ubogo. Rozumiem istotę pomysłu polegającego na zgromadzeniu ikon w górnym, lewym rogu. Z drugiej strony taki układ pozostawia duże i puste pole na wyświetlaczu. Mocną zaletą Opla Astry K jest funkcjonalność. W tunelu centralnym pojawiają się praktyczne schowki, a podłokietnik ma głęboką i pojemną skrytkę.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Kuba Brzeziński

Opal Astra jest modelem przestronnym. W jego kabinie bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Poza tym do dyspozycji pasażerów pozostaje 370-litrowy bagażnik. Po zajęciu miejsca za kierownicą prowadzący odkryje miękkie i miłe w dotyku materiały wykończeniowe oraz… świetny fotel AGR. Można go idealnie dopasować do każdej sylwetki - a wtedy otacza ciało jak trochę za ciasna kurtka. I choć mam wrażenie, że kierownica Astry 1.2 Turbo jest trochę za duża, a gałka zmiany biegów wręcz monstrualna, obydwa elementy dobrze leżą w dłoniach podczas jazdy. Uwagi? Przekładnia zmiany biegów mogłaby pracować nieco precyzyjniej. Nieco archaicznie wyglądają też klasyczne zegary ukryte w stylowych tubach - zdradzają nieco wiek Astry.

Opel Astra 1.2 Turbo - niemieckie auto i 3-cylindrowy silnik

REKLAMA

Na szczycie grilla umieszczone zostało niemieckie logo. Zaraz zanim pracuje jednak… francuski silnik. Opel jednostkę spod maski Astry K nazywa 1.2 Turbo. W tym przypadku motor oferuje 130 koni mechanicznych i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Jak pracuje? W dolnym rejestrze obrotów jego chęć do przyspieszania jest raczej mizerna. Jednostka łapie jednak wiatr w żagle już w okolicy 2000 obr./min., a wtedy być może nie rwie do przodu, ale przyspiesza naprawdę optymalnie. Najlepiej osiągi Astry 1.2 Turbo czuć w trasie. Opel uwielbia np. wyprzedzanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Benzyniak ma charakterystykę znaną do tej pory głównie z diesli. Dół jest powolny, a góra pozwala na duży i szybki przyrost mocy. A na tym cechy wspólne z ropniakami nie kończą się, bo Astra 1.2 Turbo jest naprawdę oszczędna. Przypomnę tylko - auto ma 130 koni mechanicznych. Mimo wszystko w cyklu mieszanym podczas testu spalało 6,2 litra benzyny. Przy odrobinie starań i wdrożenia zasad ecodrivingu, wynik z powodzeniem można obsadzić w okolicy deklarowanych przez producenta 5,5 litra. Zasięg? Podczas testu prawie 50-litrowy zbiornik pozwolił na pokonanie 770 kilometrów.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Kuba Brzeziński

Astra 1.2 Turbo - 3-cylindrowa, ale nie głośna!

Na szczęście konotacje z dieslem na tym się kończą. A to oznacza, że doładowany benzyniak ma wysoką kulturę pracy. Na postoju Astry 1.2 Turbo praktycznie nie słychać. Silnik pracuje prawie bezdźwięcznie. Podczas przyspieszania powarkuje - ale nadal nie brzmi niezdarnie, jak niektóre jednostki o 3-cylindrowej konstrukcji. Kiedy w Oplu czuć zredukowaną ilość tłoków? Głównie podczas postoju na światłach, gdy włączy się wentylator chłodnicy - od czasu do czasu silnik wybija się z rytmu i zaczyna delikatnie (podkreślam delikatnie) wibrować.

Zobacz również: Skrzynia M32: jakie auta są w nią wyposażone?

W poliftingowym Oplu Astrze 1.2 Turbo lepsze od silnika jest wyłącznie… prowadzenie. Nie chcę wypaść nadmiernie optymistycznie, ale ten samochód naprawdę trzyma się drogi jak przyklejony. Nie, to nie oznacza że Astra jest sztywna czy niewygodna. Bo choć potrafi szybko brać zakręty, w tym samym czasie dość sprężyście tłumi napotkane na jezdni nierówności. Zastrzeżenie? Jeżeli chodzi o podwozie, to mam pewne uwagi do układu kierowniczego. Ten okazuje się za mało komunikatywny przy większych prędkościach - zmniejszenie siły wspomagania z pewnością poprawiłoby precyzję manewrów.

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - podsumowanie:

Astra przekonuje dopracowaną jakością, świetnym prowadzeniem i… polskim rodowodem. Tak, Opel to niemieckie logo, które teraz należy do francuskiego koncernu. Mimo wszystko ten model jest bardziej polski niż mogłoby się wydawać! Astra powstaje w końcu w fabryce w Gliwicach. Szkoda że polski przemysł motoryzacyjny nie ma swoich dzieci - na to nie mamy już szans. Fajnie mimo wszystko, że przyszywane pociechy są naprawdę godne uwagi i z powodzeniem zasługują na laur prymusa w segmencie C.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Kuba Brzeziński

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 225 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 215 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,5 litra
  • Długość: 4370 mm
  • Szerokość: 1809 mm
  • Wysokość: 1485 mm
  • Rozstaw osi: 2662 mm
  • Pojemność bagażnika: 370/1210 litrów
  • Cena: od 77 900 złotych

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 Edition - cena i wyposażenie:

  • Cena: 95 700 zł
  • Automatyczny włącznik świateł z czujnikiem tunelu
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wewnętrzne światłoczułe
  • Kamera cofania
  • Reflektory przeciwmgielne
  • System multimedialny z nawigacją z łączem Bluetooth
  • Fotel AGR kierowcy
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa, z automatycznym czujnikiem recyrkulacji
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Centralny podłokietnik z tyłu
  • Tylna kanapa dzielona 40/20/40
  • Reflektory w technologii LED
  • Elektrycznie sterowane szyby tylne
  • Kierownica pokryta skórą z metalicznym elementem ozdobnym

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA