Kategorie

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Ma nieco zdenerwowane spojrzenie i jest… czerwona! Corsa 1.2 Turbo GS Line choć nawiązuje do sportowych tradycji marki, oferuje tylko 100 koni mocy. Tylko czy to właściwie za mało w hatchbacku segmentu B? Niemcy udowodnili, że nie. I nie tylko to udowodnili.

Być może nadwozie nowej Corsy nie jest przesadnie wyraziste, mimo wszystko rzuca się w oczy i okazuje się po prostu ładne. W przeciwieństwie do poprzednika mały Opel odrzucił toporność kształtów i postawił na przymrużone oczy z przodu, krótkie drzwi tylne i zgrabny tył. I choć bazowe felgi 16-calowe nie mają porywającego wzoru, wersje GS Line można zostawić z innym, ciekawym dodatkiem. Mowa o czarnym wykończeniu dachu. Pakiet „Czarny dach” wymaga co prawda dopłaty wynoszącej 2100 złotych, mimo wszystko świetnie dopełnia czerwoną barwę metaliczną i nadaje małemu hatchbackowi charakteru.

Test: Corsa GS Line - fotele warte milion!

Choć podczas testu miałem do czynienia z wariantem GS Line, linia nadwozia nie przejawiała tak właściwie mocno sportowego charakteru. Coś innego można jednak powiedzieć o kabinie pasażerskiej. Pierwszym jej punktem są fotele przednie. Mają czerwony pasek idący przez sam środek siedziska - przypominający trochę suwak, a do tego są sportowe. Można je ustawić naprawdę nisko, a do tego dobrze trzymają ciała nawet szczuplejszych pasażerów w zakręcie. Siedziska są stosunkowo twarde. Czy to oznacza, że podczas dalszych wyjazdów będzie bolał kręgosłup? Nic z tych rzeczy!

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Jakość wykończenia jest naprawdę dobra. A przez to ta kabina aż… nie pasuje do Corsy! W przeciwieństwie do poprzedników plastiki nie trzeszczą i choć są twarde, okazują się przyjemne w dotyku. Poza tym bardzo spodobały mi się spartańsko proste zegary - są czytelne i mają przejrzysty komputer pokładowy. Na plus zapisuję też ekran systemu multimedialnego - tak, jest nieco powolny, z drugiej strony ma niespotykaną w segmencie B wielkość. Co z ilością przestrzeni? W tej kwestii Corsa wypada przeciętnie - identycznie jak np. bratni Peugeot 208. Z tyłu odnajdą się raczej niżsi pasażerowie, podczas gdy bagażnik mieści zaledwie 309 litrów.

Zobacz również: Opel Corsa GSi powraca! No może prawie...

Opel Corsa GS Line - tylko czy aż 100 koni?

Jednostka napędowa bez wątpienia jest jedną z mocniejszych stron nowego Opla Corsy. Czemu? Powody są trzy. Po pierwsze zaskakuje dynamiką! Choć benzyniak ma 100 koni mechanicznych, przyspiesza naprawdę wyśmienicie. Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy - podczas jazdy kierowca odnosi jednak wrażenie, że czas jest krótszy. A wszystko w dużej mierze za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 205 Nm. I choć wartość jest dość wysoka, a do tego dostępna już przy 1750 obr./min., siła jest rozwijana harmonijnie i równomiernie. W efekcie nie ma żadnych szarpnięć czy problemów z utrzymaniem trakcji przednich kół.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Druga z zalet dotyczy kultury pracy. Silnik Opla ma tylko 3 cylindry. Z drugiej strony poza charakterystycznym gangiem pojawiającym się na wysokich obrotach, ciężko rozpoznać nieparzystą ilość tłoków. Nie ma żadnych wibracji na biegu jałowym czy w czasie przyspieszania. Motor PSA to majstersztyk! Trzeci plus Opla Corsy 1.2 Turbo odnosi się do spalania. 3-cylindrowy benzyniak potrafi jeździć na kropelce. Podczas jazdy testowej osiągnąłem wynik w cyklu mieszanym wynoszący 6,4 litra - taką wartość wskazywał komputer. Po przeliczeniu ilości pokonanych kilometrów i spalonego paliwa, wskazanie było - co dość ciekawe! - jeszcze niższe.

Corsa 1.2 Turbo - czy ten silnik można odpalić?

Zastrzeżenia dotyczące układu napędowego 1.2 Turbo? Na początek będę się czepiał nieco skrzyni biegów. Tak, przekładnia ma 6 biegów - to świetnie zwłaszcza poza miastem. Niestety w tym samym czasie ma naprawdę długi skok (zupełnie jak w starych Astrach), a do tego momentami brakuje jej precyzji - szczególnie podczas redukcji. Poza tym zastrzeżenia mam do sterowania. Czasami do odpalenia silnika wystarczy delikatne muśnięcie przycisku Start/Stop, czasami trzeba go jednak wdusić i trzymać dopóki system nie postanowi zareagować. Właśnie dlatego, gdy próbowałem odpalić Corsę po odebraniu jej do testów, myślałem że się zepsuła…

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Opel Corsa GS Line otrzymuje bez dopłaty zawieszenie o sportowej charakterystyce. Nie wiem czy jest obniżone, nie do końca jestem w stanie powiedzieć jakie konkretnie zmiany zostały w nim wykonane. Jedno wiem na sto procent - skok amortyzatorów został dość mocno zredukowany. Corsa jest sztywna i raczej nie ma mowy o komfortowym wybieraniu nierówności. Z drugiej strony zawieszenie nie pracuje nadmiernie hałaśliwie, a do tego daje inny skutek - sprawia, że Opel dobrze trzyma się nawierzchni. Uwagi? Układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany. Tak, to domena segmentu B - w końcu samochody te mają umożliwiać sprawne manewrowanie w ciasnych uliczkach, a nie odnajdować się na torach wyścigowych.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - podsumowanie:

Testowa Corsa 1.2 Turbo GS Line z pewnością nie jest najtańsza, najszybsza i najpiękniejsza. Mimo wszystko mi ten samochód naprawdę się spodobał! Lubię w nim usztywnione zawieszenie, cudowny fotel i naprawdę bezrefleksyjne prowadzenie. Świetny był też duży ekran systemu nawigacyjnego, a dopracowany, francuski silnik był czymś na kształt kandyzowanej wisienki na torcie. 3-cylindrowiec nie ma żadnych przypadłości charakterystycznych dla tego typu konstrukcji, a do tego okazał się więcej niż dynamiczny i drakońsko oszczędny. A to chyba wszystko, czego potrzeba do sprawnej jazdy w mieście.

Zobacz również: Używany Opel Corsa D - dobra passa trwa dalej

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litrów
  • Długość: 4060 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1433 mm
  • Rozstaw osi: 2538 mm
  • Pojemność bagażnika: 309/1015 litrów
  • Cena: od 49 990 złotych

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 83 050 zł
  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 4-ramienne
  • Sportowe zawieszenie
  • System Multimedia z 7-calowym ekranem dotykowym, łączami Bluetooth i USB oraz funkcją projekcji interfejsu smartfona
  • Sportowe zderzaki
  • Sportowe fotele
  • Czarna podsufitka i aluminiowe nakładki pedałów
  • Reflektory, światła przeciwmgielne i tylne w technologii LED
  • Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Układ automatycznego hamowania przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszych
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Układ utrzymania na pasie ruchu
  • Tempomat z funkcją ogranicznika prędkości
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
  • System Multimedia Navi Pro
  • Ładowarka indukcyjna telefonu
  • Panoramiczna kamera cofania 180 stopni
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Pakiet wizualny „Czarny dach”

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    22 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?