| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: nowe silniki Drive-E w zmodernizowanych modelach Volvo

Pierwsza jazda: nowe silniki Drive-E w zmodernizowanych modelach Volvo

Volvo przygotowało gruntowne zmiany w swojej ofercie. Nie tylko zmodernizowało wygląd gamy modelowej. W ofercie znajdą się nowe silniki Drive-E i nowa ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia.

Z najnowszym silnikiem XC60 T6 współpracuje nowa ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia.

Jazda 306-konną wersją najnowszego XC60 należy do przyjemności. Po wciśnięciu gazu jednostka napędowa z werwą napędza sporego SUV-a, rozpędzając się jednostajnie szybko do górnych zakresów obrotów. Gdy wskazówka sięgnie czerwonego pola, zautomatyzowana przekładnia w mgnieniu oka zmienia przełożenie na wyższe, a pojazd wciąż nie traci wigoru.

Objawy „zadyszki” silnika czuć dopiero podczas prób dynamicznego przyspieszania przy bardzo wysokich prędkościach, przekraczających 170 km/h.

W błędzie jest ten, kto myśli że wraz z wycofaniem sześciocylindrowego turbodoładowanego silnika zniknie piękny dźwięk towarzyszący jeździe najmocniejszą odmianą XC60. Także wersja czterocylindrowa, dzięki pracy akustyków przyjemnie porykuje, po wkręceniu jej na wysokie oboty. Oprócz najmocniejszej wersji benzynowej XC60, mieliśmy okazję sprawdzić, jak sobie radzi jedna z wersji najnowszego silnika wysokoprężnego zainstalowana w modelu V60. Odmiana D4, rozwijająca moc maksymalną 181 KM i jest doskonałym źródłem napędu dla rodzinnego kombi. Wysokoprężny silnik jest świetnie wyciszony, w efekcie nawet jadąc z wykorzystaniem najwyższych obrotów w kabinie nie jest słyszalny „klekot” diesla.

Dynamika wersji D4 jest w zupełności wystarczająca. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a średnio zużywa 4,6 l oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazd testowych, które odbywały się w znacznej części w zatłoczonym mieście, zużycie paliwa jakie pokazywał komputer pokładowy sięgało 6,2 l/100 km, co należy uznać za wynik bardzo dobry.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Nowe silniki w sprzedaży od grudnia 2013 r.

Według informacji producenta silniki D4 181 KM, T5 245 KM i T6 306 KM będą dostępne w polskich salonach sprzedaży od grudnia br.. Dwie pierwsze jednostki będą oferowane w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70. Nowy silnik T6 będzie dostępny na razie wyłącznie w trzech modelach serii 60. Wszystkie nowe silniki będą początkowo stosowane w autach z napędem na przednią oś. Dotychczas stosowane silniki pozostaną w ofercie w wersjach czteronapędowych.

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik Drive-E 2.0 Diesel
Silnik Drive-E 2.0 Diesel

Volvo V60 2013 - tył
Volvo V60 2013 - tył

Volvo S60 2013  - przód
Volvo S60 2013 - przód

Volvo XC60 2013 - tył
Volvo XC60 2013 - tył

Volvo XC60 2013 - przód
Volvo XC60 2013 - przód

Volvo XC60 2013 - przód
Volvo XC60 2013 - przód

Volvo V60 - tablica przyrządów po modernizacji
Volvo V60 - tablica przyrządów po modernizacji

Volvo XC60 - tablica przyrządów z wyświetlaczem Adaptive Digital Display
Volvo XC60 - tablica przyrządów z wyświetlaczem Adaptive Digital Display

Volvo S60 2013  - tył
Volvo S60 2013 - tył

Volvo V60 2013 - przód
Volvo V60 2013 - przód

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kampanie SEO

Kampanie SEO to agencja marketingowa z ponad 10-letnim doświadczeniem, którą tworzą doświadczeni i kreatywni eksperci.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »