| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec

Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec

Audi Q8 50 TDI to moc 286-konne diesla, gładko pracująca przekładnia automatyczna i oczywiście napęd na cztery koła. SUV coupe z Niemiec to jednak też... zaporowa cena!

Audi Q8 wyposażone w 3-litrowego diesla V6 oraz posiadające automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła waży przeszło 2100 kilogramów. Czy może być zatem oszczędne? Egzemplarz spalił w teście blisko 9 litrów oleju napędowego. Warto jednak zaznaczyć, że dystans pokonałem w dużej mierze w mieście. Podczas spokojnej jazdy poza terenem zabudowanym byłem w stanie obniżyć zapotrzebowanie na paliwo do 6,6 litra. Czy to dużo? Jeżeli mówilibyśmy o małym aucie miejskim, z pewnością tak. Tu jednak mamy do czynienia z potężnym SUV-em napędzanym blisko 290-konnym silnikiem. Idąc za głosem rozsądku nietrudno zatem stwierdzić, że wyniki wydają się bardzo przyzwoite.

Niemiecki diesel pracuje wybitnie kulturalnie. Nie ma tu mowy o żadnym klekocie. W jego miejsce pojawia się raczej dostojne, barytonowe pomrukiwanie. To jednak i tak właściwie nie przebija się do świetnie wygłuszonej kabiny pasażerskiej. Szczególnie w sytuacji, w której obciążenie jednostki jest niewielkie. Przykład? Podczas jazdy z prędkości 100 - 110 km/h w trasie, gdy skrzynia wrzuci ósme przełożenie, do uszu kierowcy poza przyjemnym dźwiękiem wydobywającym się z głośników systemu multimedialnego, dociera wyłącznie hałas… powietrza opływającego nadwozie.

Audi Q8 50 TDI

Autor: Kuba Brzeziński

Test: Audi Q8 50 TDI - świetnie trzyma się drogi, ale…

Egzemplarz testowy był wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, a do tego tylną oś skrętną i adaptacyjny układ kierowniczy. Taki zestaw udogodnień stanowi wydatek na poziomie jakiś 15 - 16 tysięcy złotych. Z drugiej strony sprawia, że Audi Q8 trzyma się drogi jak przyklejone i przejeżdża zakręty dosłownie jak po sznurku. Podczas szybkiego pokonywania łuków karoseria praktycznie nie wychyla się na boki, a do tego bardzo stabilnie trzyma się drogi. Ciężko sprawić, aby Audi postanowiło zmienić obrany przez kierowcę tor jazdy. Poza tym SUV komfortowo sunie po nawierzchni, jednak wyłącznie do momentu, w którym auto nie trafi na drogę niskiej jakości. Pneumatyka gwarantuje trakcję, ale nie radzi sobie najlepiej z tłumieniem nierówności.

Na koniec pozostała kwestia najmniej przyjemna - koszty. Cena wersji podstawowej nie stanowi raczej informacji zaskakującej. Za bazowe Audi Q8 napędzane silnikiem diesla trzeba zapłacić w polskim salonie 369 tysięcy złotych. To nie jest kwota abstrakcyjna w segmencie sportowych, luksusowych SUV-ów, bo dla porównania za Mercedesa GLE Coupe trzeba zapłacić minimum 339 500 złotych. Model testowy jednak tyle nie kosztował i został wyceniony przez Niemców na - uwaga! - 637 300 złotych. A to już kwota, która swojej potężnej skali nie będzie w stanie ukryć nawet pod ratą leasingową.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec
Test: Audi Q8 50 TDI - przystojny osiłek z Niemiec

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

Audi Q8 50 TDI
Audi Q8 50 TDI

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kampanie SEO

Kampanie SEO to agencja marketingowa z ponad 10-letnim doświadczeniem, którą tworzą doświadczeni i kreatywni eksperci.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »