reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Ford Turneo Custom Sport - 2.0 - 170KM

Test: Ford Turneo Custom Sport - 2.0 - 170KM

Oferta aut dla rodziny przeciętnej wielkości jest bardzo bogata. Jest z czego wybierać. Sytuacja zmienia się w przypadku rodzin posiadających trójkę, czwórkę lub większą liczbę dzieci. Jakie auto może wybrać rodzina 2 + 4 lub 2 + 5? W tym przypadku wybór zawęża się znacznie. W polskiej ofercie dealerów mamy dwie możliwości. Możemy wybrać auto z tzw. kategorii 5 + 2, czyli z dwoma dodatkowymi, niepełnowymiarowymi siedzeniami. Auto takie niestety wymaga wielu kompromisów, szczególnie w przypadku posiadania rosłych pociech. Na drugim biegunie są pełnowymiarowe VANy, które w komfortowych warunkach przetransportują czwórkę, piątkę, a w razie potrzeby nawet szóstkę dzieci z rodzicami i całym niezbędnym bagażem. W tym artykule postaram się przybliżyć Wam auto tego rodzaju. Śliczny Ford Turneo Custom Sport idealnie spełni oczekiwania rodzin nawet z szóstką dzieci. Jest również autem doskonale nadającym się do biznesowego transportu osób, np. z/do lotniska lub hotelu.

Ford Turneo Custom wady i zalety

Na koniec podzielę się z Wami swoimi spostrzeżeniami po kilku dniach jazdy VANem Forda i przejechaniu dystansu prawie 700km.

To Ford mógłby poprawić / zrobić lepiej:

Deska rozdzielcza w kabinie jest wykonana z twardych plastików. W porządku, przecież to auto jest właściwie samochodem użytkowym. Górna część pokrycia drzwi kierowcy i pasażera mogłaby jednak być wykonana z miękkiego tworzywa lub tkaniny, a nawet ze skóry, przynajmniej w takiej wersji wyposażenia jaką testowałem. Niestety podłokietnik w drzwiach jest nieprzyjemnie twardy, przez co kierowca ma mało komfortową pozycję. Szkoda, bo fotele są miękkie i komfortowe.

We wszystkich wersjach wyposażenia kierownica jest pokryta skórą. Niestety jest to skóra nieprzyjemna w dotyku. Dodatkowo ze względu na to, że zastosowano dość dużą ilość pianki do pokrycia wieńca kierownicy, całość sprawia wrażenie gąbki owiniętej ceratą.
Być może taki układ zapewnia jego większą solidność, niemniej jednak ten element auta kompletnie mi się nie podoba.

Zadziwiające jest, że fotel kierowcy, miejsce wielogodzinnej pracy w aucie tego typu, nie posiada regulacji lędźwiowej w pionie, a przecież mówimy tu o maksymalnej wersji wyposażenia. Regulacja, owszem jest, ale jedynie w poziomie. Szkoda, bo dziś taką regulację można dokupić nawet do auta segmentu B.

Ford Turneo Custom Sport

Autor: Wojciech Sulik

Ekran nawigacji jest umiejscowiony idealnie równolegle do deski rozdzielczej, nie jest zwrócony w stronę kierowcy. Ze względu na dużą odległość tego ekranu od oczu kierowcy, jego czytelność jest mniejsza niż gdyby był chociaż lekko zwrócony w stronę fotela kierowcy.

Szkoda że ten centralny wyświetlacz, o świetnej jakości obrazu pełni wyłącznie funkcję info rozrywki i nie da się na nim wyświetlać parametrów trasy, takich jak aktualne lub średnie spalanie. Te parametry można obserwować tylko na mniejszym wyświetlaczu umieszczonym między zegarami. Zmarnowana przestrzeń.

Mam też uwagę odnośnie jakości dźwięku z pokładowego zestawu audio. Nie jestem melomanem, ale w mojej ocenie jest on dość słaby. Dźwięki brzmią jakby wydobywały się z jakiejś głębokiej studni.

Pisałem wcześniej o układzie klimatyzacji, który zapewnia skuteczną wydajność. To fakt, jednak system ogrzewania spełnia swoją rolę dopiero po około 20 minutach jazdy w korku. Silnik bardzo wolno się nagrzewa. Teoretycznie auto posiada nagrzewnicę elektryczną, jednak nie zauważyłem jej działania.

Dodatkowo sterownik klimatyzacji/ogrzewania nie pozwala włączyć wszystkich trzech stref nadmuchu jednocześnie. System pozwala na jednoczesne włączenie jedynie dwóch stref np. szyba i nogi, już bez nadmuchu na centralną część kabiny.

Nowy Ford Turneo Custom w wersji z 2018 roku może zostać wyposażony w wiele asystentów podnoszących komfort i przede wszystkim bezpieczeństwo, mimo to na liście wyposażenia brakuje aktywnego asystenta pasa ruchu. Asystent pasa ruchu owszem jest dostępny za dopłatą, jednak jest to tylko i wyłącznie system pasywny - ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu, który informuje kierowcę o tym fakcie poprzez wibracje kierownicy. Niestety nie potrafi sam skorygować toru jazdy. Wiele modeli aut debiutujących w roku 2018 ma aktywnego asystenta pasa ruchu w podstawowym wyposażeniu. W Turneo też taka opcja powinna być dostępna.

Za dopłatą można wyposażyć Forda Turneo Custom w adaptacyjny tempomat posiadający jednocześnie system rozpoznawania znaków drogowych. Jest to bardzo przydatna opcja. System jednak umie odczytać wyłącznie znaki zakazu. Nie czyta tablic oznaczających teren zabudowany, przez co kierowca nie może ufać w rzetelność prezentowanej informacji o aktualnym ograniczeniu prędkości. Systemy firm konkurencyjnych potrafią rozpoznać oznaczenie obszaru zabudowanego i w takiej sytuacji wyświetlić kierowcy informację o ograniczeniu do 50km/h.

Podczas zatrzymania silnika przez system Start Stop, wyłącza się również gniazdo 230V, dostępne w kabinie. Jest to irytujące w przypadku korzystania z niego w trakcie jazdy. Podłączone tam urządzenia wyłącza się i włącza co chwilę, podczas miejskiej jazdy.

To działa świetnie

Silnik testowanego przeze mnie auta to wysokoprężna, dwulitrowa jednostka rozwijająca 170 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. Ta konfiguracja daje dynamikę na poziomie auta osobowego, pozwalając na przyspieszenie do 100 km/h w 11 sekund, a przecież mówimy o wielkogabarytowym samochodzie. Mimo masy i rozmiarów Turneo, dieslowy silnik jest też relatywnie oszczędny, spalając 8-10 l. /100 km w trasie (w zależności od stylu jazdy).

Turneo Custom, jak przystało na rasowego Forda prowadzi się świetnie. Jest zwinny, łatwo przeskakuje między kolejnymi pasami na jezdni. Przy manewrach na parkingu trudno właściwie odczuć, że ten samochód ma geny samochodu użytkowego. Śmiem twierdzić, że łatwiej nim się parkuje niż niektórymi autami osobowymi.

Reflektory ksenonowe, są opcją dodatkowo płatną, niezależnie od wersji. Ten dodatek jednak uważam za obowiązkowy. Światła te są bardzo, bardzo dobre. Rewelacyjnie oświetlają drogę przed autem. Mam wrażenie, że nawet nieco dalej niż standardowo. Idą one w parze ze światłami statycznie doświetlającymi zakręty. Taki układ skutecznie podnosi komfort podróży w trakcie przejazdów nocnych.

Ford Turneo Custom Sport 

Autor: Wojciech Sulik

Projektanci wygospodarowali w podsufitce dedykowaną półkę na radio CB. To bardzo miłe, gdyż pozwala zachować w aucie porządek, w przypadku montażu CB.

Włączanie punktowego podświetlenia umieszczonego w podsufitce wykonuje się poprzez wciśnięcie klosza lampki. Jest to rozwiązanie niezwykle intuicyjne, coraz powszechniej stosowane przez różnych producentów. Brawo Ford. To detal, ale znacznie podnosi pozytywne odczucia w codziennej eksploatacji.

System Sync 3 działa płynnie, jest przejrzysty. Nowoczesność, elegancja i użyteczność - tak bym określił w krótkich słowach. Więcej o SYNC 3 pisaliśmy w dedykowanym artykule https://mojafirma.infor.pl/moto/wiadomosci/premiery-i-zapowiedzi/738285,SYNC-3-najnowszy-system-komunikacji-pokladowej-Forda.html.

Kamera cofania w którą był wyposażony testowany pojazd jest rewelacyjna! Ma znakomitą rozdzielczość. Wyświetlany obraz jest krystalicznie czytelny, a dodatkowo w nocy kamera przełącza się w opcję widoczności w podczerwieni. Obraz wówczas jest czarno-biały, ale zapewnia widoczność jak w ciągu dnia. Kamerę tą uważam również za opcję obowiązkową. Zdecydowanie podnosi bezpieczeństwo manewrowania tyłem. Bez wątpienia jest warta dopłaty, działa dużo lepiej niż w większości aut firm konkurencyjnych, jak np. w niedawno opisywanym Oplu Insignii https://mojafirma.infor.pl/moto/testy-aut/uzywane/2764641,Uzywany-Opel-Insignia-czy-warto.html

Asystent pasa ruchu działa bardzo dobrze, również w warunkach trudnej widoczności, np. we mgle i w nocy. Adaptacyjny tempomat również działa precyzyjnie. Rozpędza i hamuje auto pozwalając wygodnie podróżować w gęstym ruchu. Bardzo dobrze radzi sobie również na ciasnych zakrętach, gdzie skutecznie utrzymuje właściwą odległość od poprzedzającego pojazdu, nie gubi się i nie szarpie. Nawet w przypadku, gdy auto jadące przed nami dość ostro hamuje, system radzi sobie świetnie, bezpiecznie zmniejszając prędkość Forda.

Podsumowanie

Czy warto kupić Forda Turneo Custom?

Zdecydowanie tak. Jeżeli nasza potrzeba to auto, które ma zapewnić wygodną podróż ośmiu lub dziewięciu osobom, dając przy tym wrażenie jazdy autem osobowym, zapewniając zwinność i komfort oraz sporą przestrzeń na bagaż, to Turneo Custom 2018 jest bardzo dobrym wyborem.

Niestety jedną z nielicznych wad tego auta jest jego cena. Zakup tego bardzo udanego modelu Forda, to wydatek minimum 163 tys. zł. za najprostszą wersję Trend, wyposażoną w silnik benzynowy 2.0 i manualną skrzynię biegów. Wersja którą testowałem kosztuje bazowo aż 198 tys. złotych.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik
Ford Turneo Custom Sport / fot. Wojciech Sulik

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja44.25 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Witold Modzelewski Radca Prawny

Kancelaria prawnopodatkowa w grupie Instytutu Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama