Kategorie

Używany Opel Insignia - czy warto?

Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Opel Insignia to auto kojarzące się wielu osobom z samochodem flotowym, używanym w korporacjach. To prawda - przy decyzji o zakupie auta do floty firmowej koszty odgrywają zasadniczą rolę, a cena Insignii zawsze była ustawiona na konkurencyjnym poziomie. Wiele firm wybierało tę flagową limuzynę Opla jako auta dla swoich menedżerów. Fakt ten sprawia, że podaż tego modelu na rynku wtórnym jest dość wysoka, cena atrakcyjna, a wyposażenie bardzo często można być zdecydowanie więcej niż satysfakcjonujące.

Obecna na rynku najnowsza generacja Opla Insignii jest w sprzedaży od niespełna dwóch lat - od 2017 roku, a jej poprzednia wersja, pierwsza generacja modelu, zaczyna pojawiać się w ofertach sprzedażowych w rocznikach z ostatnich lat produkcji, w bardzo atrakcyjnych specyfikacjach wyposażenia.

Czy warto rozważyć zakup pierwszej generacji Opla Insignii?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, postanowiliśmy dotrzeć do użytkownika Insignii pierwszej generacji z ostatniego roku produkcji.

Opisywany samochód został kupiony w salonie, w grudniu 2016 roku. Jest to wersja Cosmo, wyposażona w silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów. Wspomniana jednostka napędowa jest dość nową konstrukcją Opla, wprowadzoną do oferty po trzeciej modernizacji Insignii, która została przeprowadzona w 2015 roku.

Kilka faktów odnośnie historii Opla Insignii.

Reklama

Opel Insignia wszedł do oferty sprzedażowej GM już dziesięć lat temu - w roku 2008, zastępując jednocześnie dwa modele w ofercie Opla: Vectrę oraz Signum. W tamtym okresie był autem niewątpliwie efektownym i zaawansowanym technicznie. Mógł być wyposażony w adaptacyjne zawieszenie (system flexride) oraz w zaawansowany, niezwykle skuteczny system reflektorów przednich (system AFL). W roku 2009 uzyskał miano samochodu roku “Car of the year” - najbardziej prestiżowej w Europie nagrody motoryzacyjnej. Prasa motoryzacyjna wręcz twierdziła, że był to najładniejszy samochód dostępny wówczas na rynku.

Mimo długiej obecności na rynku pierwszej generacji modelu, Insignia wciąż może się podobać i patrząc na to auto trudno uwierzyć, że od jego premiery minęła już dekada. Niewątpliwie jest to zasługa konsekwentnie wprowadzanych modyfikacji i usprawnień. Pierwszą modernizację auto przeszło 3 lata po premierze - w roku 2011. Już dwa lata później, w 2013 roku miał miejsce znaczny facelifting modelu i to głównie dzięki niemu sylwetka auta do dziś wygląda “świeżo”. Dodatkowo, jak wspomniałem wcześniej, w 2015 roku wprowadzono kolejne modernizacje, wprowadzając do oferty min. nowoczesne silniki.

Wady i zalety używanego Opla Insignii.

Plusy używanego Opla Insignii - korzyści, które doceni użytkownik

  • dynamika

Opel Insignia wyposażony w silnik diesla 2.0 jest autem wystarczająco dynamicznym aby swobodnie poruszać się w zarówno w mieście, jak i na trasach szybkiego ruchu.

Reklama

Użytkownik opisywanego egzemplarza z 2016 roku twierdzi, że osiągana przez silnik moc 170 KM oraz moment obrotowy 400Nm, nawet w połączeniu ze skrzynią automatyczną, obecną na pokładzie tego samochodu, pozwalają na wygodne i komfortowe przemieszczanie się, a nawet dynamiczną jazdę w razie zaistnienia takiej potrzeby. I to zarówno w pojedynkę, jak i po załadowaniu samochodu czteroosobową rodziną z bagażami.

Według danych katalogowych “pierwsza setka” jest osiągana przez auto po dokładnie 9,4s - co faktycznie jest wartością przyzwoitą, aczkolwiek jest sporo samochodów konkurencyjnych o lepszej dynamice (np. Skoda Superb czy VW Passat z dwulitrowym dieslem i skrzynią automatyczną przyspieszają do prędkości 100km/h w czasie poniżej 8 sekund). 

  • komfort

Opisywana Insignia to wersja Cosmo, trzecia w kolejności (po wersjach Insignia oraz Edition). Samochód w tej konfiguracji jest przyzwoicie wyposażony, a dodatkowo w ostatnim roku produkcji (2016) bardzo często występował z dodatkowymi pakietami, które były dołączone w promocyjnych cenach (dla schodzącej z rynku generacji).

“Cosmo to luksus i elegancja”, jak twierdzi slogan reklamowy Opla z katalogu 2016. Ja uważam, że to wersja “w sam raz”, ale dopiero po doposażeniu w reflektory ksenonowe z systemem AFL, który daje fantastyczny komfort jazdy w nocy (ok, nie jest to rozwiązanie porównywalne z Matrix LED stosowanym w VW/Audi lub w kolejnej generacji Insignii, ale jazda nocą z tymi światłami staje się naprawdę przyjemna i bezpieczna).

Standardowo Cosmo zapewnia dwustrefową klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, światła przeciwmgielne, podgrzewane fotele przednie z tapicerką półskórzaną, sprawnie działający system multimedialny ze wsparciem dla Apple CarPlay oraz Android Auto, a także ładnie prezentujące się felgi aluminiowe w rozmiarze 18 cali, z szerokimi oponami 245/45/18. 

Zawieszenie, nawet bez systemu FlexRide, jest przyjemnie sprężyste i dobrze sobie radzi zarówno na asfalcie, jak i podrzędnych drogach gruntowych, na których np. Skoda Superb ze swoim miękkim zawieszeniem sprawuje się zdecydowanie gorzej, dobijając na każdej większej dziurze.

Odgłosy silnika wysokoprężnego są w kabinie wyraźnie słyszalne, jednak ton i wysokość tego dźwięku nie przeszkadza, a przy gwałtownym przyśpieszaniu daje nawet “nutkę sportową”. Przy prędkościach autostradowych nie występują uciążliwe szumy powietrza i w aucie spokojnie można prowadzić rozmowy, bez podnoszenia głosu. 

  • manewrowanie i prowadzenie

Opel Insignia, to auto o dużych gabarytach. Ma prawie 485cm długości (dokładnie 4842mm), a szerokość z bocznymi lusterkami to prawie 210cm. Mimo swych dużych rozmiarów autem jeździ się zwinnie. Zmiana pasa ruchu może być wykonywana bardzo dynamicznie, a parkowanie nawet w ciasnych miejscach nie sprawia kierowcy problemów.

Obecna na pokładzie kamera cofania i komplet czujników parkowania pozwalają wykonywać manewry parkingowe bez obawy, że o coś zahaczymy. Widoczność z kabiny dookoła samochodu jest też poprawna.

W Skodzie Superb lub VW Passacie, a nawet w Fordzie Mondeo mimo zbliżonych rozmiarów manewrowanie na parkingu jest o wiele trudniejsze, a parkowanie w ciągu samochodów ustawionych wzdłuż ulicy wymaga zdecydowanie większej ilości miejsca (większej luki między samochodami).

  • zlikwidowane wady wieku dziecięcego

Kupując auto z ostatnich lat produkcji - takie jak opisywany Opel Insignia pierwszej generacji z 2016 roku można przypuszczać, że samochód będzie pozbawiony niedoróbek. Szczególnie, że Insignia miała w międzyczasie trzy modernizacje.

Niestety w przypadku opisywanego egzemplarza pojawiły się drobne, aczkolwiek niezwykle irytujące przypadłości.

Po pierwsze, już po kilku tygodniach od odebrania auta z salonu, użytkownik zauważył, iż do bagażnika samochodu przedostaje się woda. Objaw był naprawdę załamujący. W pozostawionym na noc aucie na dworze, w trakcie intensywnego opadu deszczu, wnęka na koło zapasowe napełniła się centymetrową warstwą wody! Jest to niewyobrażalne w nowym, bezwypadkowym aucie. Po kilku interwencjach - niestety jedna wizyta w serwisie nie wystarczyła - w aucie zostały wymienione lampy tylne wraz z uszczelkami. Rzeczywiście, to pomogło i sytuacja nigdy więcej nie powtórzyła się.

Druga przypadłość, która wystąpiła po około 55 tysiącach przejechanych kilometrów, wiązała się z pojawieniem się komunikatu “check engine” i zapaleniem pomarańczowej kontrolki oznaczającej usterkę silnika. Obecność tego komunikatu nie wiązała się z żadnymi uciążliwościami. Auto nie przestawiło się w tryb awaryjny, jeździło z pełną dynamiką, bez żadnych objawów. Serwis stwierdził awarię jednego z przełączników, po którego wymianie komunikat o usterce znikł.

Problemy z wodą w samochodzie zostały zdiagnozowane przez serwis ponownie, przy okazji planowego przeglądu, przy przebiegu 60 tysięcy kilometrów. Tym razem sprawa jednak nie była związana z bagażnikiem, a z chłodnicą cieczy, która uległa rozszczelnieniu i wymagała wymiany. W tym miejscu trzeba pochwalić serwis, który zdiagnozował i rozwiązał usterkę zanim wywołała ona jakikolwiek negatywny skutek.

Mimo, iż opisane incydenty są zaskakujące, szczególnie sprawa związana z niepożądaną wodą w bagażniku, która była niezwykle dokuczliwa (przemoczenie bagażu znajdującego się w bagażniku), umieszczam je po stronie “plusów”, gdyż są to plusy z perspektywy kupującego auto używane. W aucie wszystkie nieprawidłowości zostały już zlikwidowane i nowy, potencjalny użytkownik auta nie będzie miał już z nimi problemów.


Minusy używanego Opla Insignii - wady, które są raczej do zaakceptowania

  • spasowanie wnętrza

Tapicerka w wersji wyposażeniowej Cosmo była określana przez producenta, jako tapicerka półskórzana. W mojej ocenie to zwykłe obicie tkaninowe z niewielkim, naprawdę cieniutkim paskiem materiału zwanego sztuczną skórą. Niemniej jednak jakość tak skomponowanych foteli jest bardzo poprawna, zarówno pod względem wygody (są one dość twarde, nie nie męczą kręgosłupa) oraz trwałości wykonania - po dwóch latach użytkowania wciąż wyglądają jak nowe.

Problemem Insignii, flagowej limuzyny Opla jest niestety spasowanie plastikowych części wnętrza samochodu. Zarówno przy pokonywaniu nierówności, jak i przy drganiach pochodzących od silnika wysokoprężnego, we wnętrzu pojawiają się różnego rodzaju trzaski i wibracje. Jest to niezwykle irytujące i nie przystoi aucie tej klasy. Przypadłość ta wpływa nawet na jakość prowadzonych rozmów telefonicznych przez fabryczny zestaw bluetooth, podczas których rozmówcy “po drugiej stronie” są atakowani nieprzyjemnymi dźwiękami.

Przy okazji warto wspomnieć, że w opisywanym aucie, już po przebiegu 50 tysięcy kilometrów przetarł się na wylot dywanik pod nogami kierowcy

  • masa pojazdu

Opisywany Opel Insignia w wersji nadwoziowej hatchback z silnikiem wysokoprężnym o pojemności dwóch litrów jest autem o dość dużej masie, przekraczającej 1700kg. Ma to swoje odzwierciedlenie w prowadzeniu auta na ciasnych łukach, przy większych prędkościach. W takich sytuacjach auto niestety próbuje “wyfrunąć” z toru jazdy. Całe szczęście nie powoduje to niebezpiecznych sytuacji, dzięki systemom bezpieczeństwa, które reagują natychmiast tłumiąc moc auta i korygując trajektorię jazdy. Jednakże sytuacja ta sprawia, że Insignią nie da się jechać dynamicznie po ostrych zakrętach, czerpiąc z tego radość. Auto nie jest po prostu do tego stworzone.

Drugim minusem wynikającym ze zwiększonej masy jest jej wpływ na wysokość spalania oleju napędowego przez auto. Insignia 2.0 CDTi spala średnio 7,5 litra oleju napędowego na 100km. Takie spalanie zostało zarejestrowane przez użytkownika na przestrzeni dwóch lat i przebiegu ponad 60 tysięcy kilometrów. Z jednej strony nie jest to wartość w jakiś sposób porażająco wysoka, ale konkurencyjne auta potrafią być pod tym względem efektywniejsze. Skoda Superb lub Ford Mondeo z dwulitrowym dieslem spala średnio co najmniej o litr paliwa mniej, przy podobnych, a nawet nieco lepszych parametrach dynamiki samochodu. Wynika to właśnie z ich mniejszej o prawie 200kg masy niż opisywana Insignia.

Duża masa Insignii przydaje się za to przy autostradowych prędkościach. W takich warunkach auto prowadzi się bardzo stabilnie, niczym przyklejone do asfaltu.  

  • szybkie zużycie klocków hamulcowych

To na co zwrócił na jeszcze uwagę użytkownik, to zaobserwowany przez niego fakt, iż w opisywanej Insignii bardzo szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe. Do tego stopnia, że należy je wymieniać częściej niż 30 tysięcy kilometrów. Biorąc pod uwagę fakt, iż zalecany przez producenta okres między przeglądami serwisowymi wynosi 30 tysięcy kilometrów, częstsza wymiana elementów ciernych układu hamulcowego wymaga w przypadku Opla częstszych wizyt w serwisie.

  • ociężała praca skrzyni biegów

Mimo, iż Opel Insignia jest według użytkownika autem dość dynamicznym, to jednak, jak twierdzi “praca skrzyni biegów mogłaby być lepsza”.

Opisywany egzemplarz jest wyposażony w automatyczną, klasyczną, sześciobiegową, hydrokinetyczną skrzynię biegów. Skrzynia ta, w przeciwieństwie to stosowanych przez koncern VAG (min. w VW, Skoda) dwusprzęgłowych skrzyń automatycznych, daje użytkownikowi wyraźnie odczuć moment zmiany biegów. Fakt ten wpływa na obniżenie komfortu jazdy. Dodatkowo, próba dynamicznego przyspieszenia w trakcie jazdy, skutkuje chwilowym zawahaniem układu napędowego. Od momentu wciśnięciu pedału przyspieszenia do maksymalnej pozycji, do chwili gwałtownego wciśnięcia pleców w fotel upływa około sekundy czasu. Należy to uwzględnić w ciasnym ruchu pozamiejskim na odcinkach jednojezdniowych.


Podsumowanie

Niewątpliwie Opel Insignia, w przedstawionej konfiguracji ma wiele zalet. Jest komfortowym, rodzinnym autem, zapewniającym sprawne poruszanie się na długich dystansach, a do tego, mimo dość dużych gabarytów, autem które łatwo zaparkować w mieście.

Jeżeli ktoś szuka auta praktycznego, w rozsądnym budżecie to warto wziąć pod uwagę zakup używanego Opla Insignii. Moim zdaniem jednak, należy rozejrzeć się za egzemplarzem z ostatnich lat produkcji pierwszej generacji. Dodatkowo poszukiwania warto zawęzić do egzemplarzy które były bardzo dobrze wyposażone. Dzięki dużej podaży Insignii na rynku wtórnym, jesteśmy w stanie kupić sprawdzone auto, z polskiej sieci dystrybucyjnej, a przy tym bogato i komfortowo wyposażone.

Jeżeli używana Insignia, to tylko w bogatej wersji, bo to można traktować jako jej wyróżnik. Jest to poprawne auto, jednak nie wyróżniające się na tle konkurencji niczym specjalnym. Mondeo zapewni lepsze prowadzenie, jednak nieco mniejszą poręczność. Passat lub Superb będą autami bardziej komfortowymi, cichszymi i oszczędniejszymi, jednak wymagającymi większego budżetu przy zakupie podobnej konfiguracji wyposażeniowej co Insignia.

Opel Insignia prezentuje się bardzo elegancko na 18” felgach wersji Cosmo

Patrząc z profilu na Opla Insignię wcale nie widać, że od jego premiery minęła prawie dekada.

Opel Insignia w wersji liftback ma bardzo pojemny bagażnik. Mieści się w nim bezproblemowo kilka walizek czteroosobowej rodziny i jednocześnie sprzęt narciarski.

Niezrozumiałym dla mnie niedociągnięciem konstruktorów Opla (bądź przemyślaną przez księgowych taktyką)  jest obecność jedynie jednej, mało wydajnej lampki do podświetlenia wnętrza bagażnika. Jest to przypadłość wielu aut i Insignia nie jest tu niestety wyjątkiem.

Średnie zużycie oleju napędowego zarejestrowane przez komputer podkładowy na przestrzeni ponad 70 tysięcy kilometrów wyniosło rozsądne 7,5l/100km, jednak konkurenci potrafią być bardziej oszczędni.

Fotele i ich tapicerka wciąż są jak nowe. Na zdjęciu widać lekkie zabrudzenie, jednak materiał jest wysokiej jakości i kompletnie nie widać żadnych oznak zużycia, mimo przebiegu 60 tysięcy kilometrów.

Kokpit Opla Insignii jest ergonomiczny i uporządkowany. Po ostatnim liftingu liczba przycisków uległa diametralnemu ograniczeniu. Sterowanie klimatyzacją odbywa się poprzez płytki dotykowe - mimo braku fizycznych przycisków działa bezproblemowo, jednak wymaga przyzwyczajenia.

Autor: Wojciech Sulik

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Używany Opel Insignia - czy warto?/ fot. Wojciech Sulik
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.