REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Odważna stylizacja Kinetic Design Fiesty, bogate wyposażenie oraz tradycyjne dla Forda dobre własności jezdne. Nowy Ford Fiesta to już ikona miejskiego stylu. Oto nasz test.

Testowana 3-drzwiowa wersja Forda Fiesty w specyfikacji Ghia robi naprawdę dobre wrażenie. Kinetic Design to podana na ostro mieszanka wyrazistych i dynamicznych linii. Odpowiednio duże felgi Forda Fiesty jedynie wzmagają to wrażenie. Miłym akcentem jest jakość materiałów z których wykonano deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Futurystyczny kształty zegarów i wygodna, wielofunkcyjna kierownica stanowi dobre dopełnienie całości.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

REKLAMA

Ford Fiesta to typowy przedstawiciel segmentu B. Nie rozpieszcza wyższych (lub tęższych) pasażerów przednich foteli. O tylnej kanapie lepiej zapomnieć, nadaje się ona do przewożenia dzieci lub znajomych, dodajmy na krótkich dystansach. Trzydrzwiowe nadwozie nie ułatwia zajmowania miejsca z tyłu. Za to bagażnik o pojemności 281 litrów pozwoli na zapakowanie dużych zakupów, o ile pakująca je osoba poradzi sobie najpierw ze stosunkowo wysokim progiem załadunkowym.

Testowana wersja Ghia Forda Fiesty jest bardzo bogato wyposażona. Poza obowiązkowym szeregiem systemów kontroli hamowania i trakcji oraz kompletem poduszek powietrznych, kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się świetnym zestawem audio, podgrzewanymi fotelami przednimi, czy też automatyczną klimatyzacją i to w standardzie

Pod maską Forda Fiesty pracuje 90-konny diesel 1,6 TDCi. 95 KM oraz 204Nm pozwala ważącemu 1045kg pojazdowi na dość żwawe przyspieszanie zarówno w warunkach miejskich jak i pozamiejskich. Do prędkości 120km/h we wnętrzu panuje względna cisza. Niestety skrzyni Forda Fiesty brakuje szóstego biegu, który mógłby wpłynąć na zwiększenie komfortu jazdy przy równoczesnym zmniejszeniu apetytu na paliwo. Podczas testu średnio wyniosło ono około siedmiu litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie

Ford Fiesta świetnie wpisuje się w koncepcję małego, zwinnego i stylowego samochodu miejskiego. Ford wycenił bogate wyposażenie i nowoczesną jednostkę napędową Fiesty na niecałe 56 tysięcy zł. To sporo. Na szczęście w tańszych wersjach Forda Fiesty styl i jakość wykonania pozostaje bez zmian.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Volkswagen Polo, cena od 37 990 zł

Ford Fiesta nowej generacji zrywa z widerunkiem nudnego wozidła. fot. Piotr Migas
Opadająca linia dachu Forda Fiesty ogranicza nieco przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta jest oferowany z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta ma niewielki bagażnik, ale jego regularne kształty ułatwią układanie bagaży. fot. Piotr Migas
Wnętrze Forda Fiesty możemy zamówić w kilku dostępnych kolorach. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA