REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pozbyć się szosowego terrorysty z ogona?

Zuzanna Gawor-Kotkowska
Jazda zbyt blisko poprzedzającego pojazdu może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. fot. Newspress
Jazda zbyt blisko poprzedzającego pojazdu może doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jazda samochodem może być zarówno ekscytująca, jak i przyjemna. Poczucie wolności i zadowolenia jednak może nam odebrać kierowca, który będzie jechał niebezpiecznie blisko naszego tylnego zderzaka.

Podpowiadamy, jak wyrwać się takiemu szosowemu terroryście.

REKLAMA

Gdy inny kierowca zbliża się do nas z dużą prędkością i pozostaje za nami jadąc przy naszym zderzaku, zaczynamy się zastanawiać, jak można się go pozbyć. Stwarza on zagrożenie bezpośrednio dla nas, naszych pasażerów i pojazdu. W przypadku nagłej sytuacji na drodze nie będziemy mieli przed nim żadnego ratunku. Gdy zahamujemy, możemy spodziewać się przodu jego pojazdu w naszym bagażniku i mimo tego, że winę za kolizję poniesie on, a nie my, stłuczka to zawsze problem, a i wartość naszego samochodu po naprawie zmaleje. Jeśli zachowamy spokój, możemy znaleźć sposób na uniknięcie terrorysty.

Ograniczenie prędkości

Zazwyczaj terrorysta jadący za nami próbuje nas popędzić. Starajmy się więc jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości, a nie poniżej tego limitu. Gdy jedziemy bardzo wolno, rzeczywiście możemy frustrować innych użytkowników dróg. W dodatku możemy zostać posądzeni o utrudnianie ruchu lub tamowanie i ukarani przez policjanta mandatem w wysokości nawet 200 złotych! Jeśli zaś jedziemy zgodnie z ograniczeniem prędkości, nie powinniśmy dać na sobie wymusić przekroczenia dozwolonego limitu.

Zobacz również: Jak ratować się po przypadkowym wjechaniu na miękkie pobocze?

Lewy pas

Jeśli blokujemy lewy pas, czyli jedziemy nim przez dłuższy czas nikogo nie wyprzedzając, tylko prowokujemy terrorystę do zbliżenia się do nas na „grubość złożonej gazety”. Unikajmy, więc dłuższej jazdy tą częścią wielopasmowej drogi, używajmy jej tylko do wyprzedzania. Jeśli inny kierowca „usiądzie nam na ogonie”, to zwykle znak, że przeszkadzamy i powinniśmy zjechać na pas obok. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak pozbyć się terrorysty

Najlepszym sposobem jest pozwolić mu na chwilę terroryzmu i zwolnić. Na pewno nie powinniśmy hamować, gdyż to mogłoby skończyć się źle. Wystarczy po prostu zdjąć nogę z gazu. Kierowca będący za nami powinien szybko zorientować się, że jego sposoby wymuszenia na nas szybszej jazdy nie działają i najpewniej postanowi nas wyprzedzić. I dobrze, pozwólmy mu na to. Pozbędziemy się w ten sposób zagrożenia. Jeśli mamy do dyspozycji pobocze z przerywaną linią, możemy w ostateczności przynajmniej częściowo zjechać i ułatwić terroryście manewr. Oczywiście, nie powinniśmy podróżować dłuższy czas poboczem. W dodatku, jeśli chcemy choć na chwilę się na nie przenieść, zwróćmy uwagę na to, czy nie podjeżdżamy właśnie pod górkę, czy widoczność jest dobra a pas pobocza jest całkowicie pusty. Pamiętajmy, że tamtędy właśnie często poruszają się piesi, rowerzyści lub inni kierowcy zmieniają sobie koło, więc poruszanie się po poboczu jest niebezpieczne.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonać manewr mijania?

Wizja ustąpienia drogi terroryście może również nas sfrustrować, ale nie warto z tym walczyć. Lepiej go przepuścić i mieć z głowy, pozbywając się tym samym zagrożenia. Niektórzy kierowcy stosują też inną metodę na pozbycie się lub doprowadzenie terrorysty do porządku, mianowicie na ułamek sekundy „kładą” nogę na pedał hamulca. Nie hamują, ale mignięcie świateł stopu często przywołuje śledzącego nas kierowcę do porządku i wymusza zachowanie bezpiecznego dystansu. Pamiętajmy jednak, że stosując tę metodę nie różnimy się niczym od terrorysty. Teoretycznie najlepszą obroną jest atak, ale zemsta nigdy nie popłaca. Starajmy się, więc nie stwarzać zagrożenia i ustąpić, aby jak najszybciej pozbyć się kłopotu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA