| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Oferta dla małych przedsiębiorstw, jak ją zbudować?

Oferta dla małych przedsiębiorstw, jak ją zbudować?

W branży usług kurierskich bardzo istotną rolę odgrywa sektor MSP. Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Zbudowanie oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw nie jest łatwe. Klient ten oczekuje nie tyle niskiej ceny, co przede wszystkim utrzymania jej na stałym poziomie. Chce otrzymać z góry niezmienne warunki umowy i w żadnym momencie jej trwania nie być zaskoczonym zmianą (jak to się zdarza np. przy umowach wymagających deklaracji ilości miesięcznych wysyłek). Zyskuje dzięki temu pełną kontrolę nad wydatkami logistycznymi i pełne bezpieczeństwo. Taką możliwość daje abonament zastępujący deklarację, który jest zupełnie nowym spojrzeniem firmy kurierskiej na ofertę skierowaną do podmiotów o małym lub bardzo małym potencjale wysyłkowym. To jest nowość nie tylko w wymiarze krajowym, ale prawdopodobnie także światowym.

Firma kurierska powinna więc starać się wyrównywać szanse pomiędzy dużymi i małymi firmami w sektorze e-handlu, szczególnie, gdy te drugie są na początku swojej działalności. Pomimo mniejszej ilości wysyłek, mogą bowiem oferować swoim klientom równie konkurencyjne ceny wysyłek, co w wielu sytuacjach może zaważyć na wyborze ich sklepu przez konsumenta. Oferta handlowa połączona z platformą do obsługi przesyłek i klienta (tak jak w przypadku 7 Internet Shipping) powinna być przede wszystkim alternatywą dla usług brokerów kurierskich. Z uwagi na to, że klienci mogą korzystać bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, otrzymają szereg korzyści związanych z elastycznością bezpośredniego dostawcy usług. W przypadku rozwiązań Siódemki korzystający z oferty otrzymują do dyspozycji platformę 7 Internet Shipping, która umożliwia optymalizację procesów wysyłkowych. Nowe narzędzie oferuje jedne z najbardziej rozbudowanych na rynku opcji zarządzania przesyłkami. Dzięki aplikacji, klient może wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek, takich jak szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługa wysyłek seryjnych, tracking już nadanych oraz rozliczenia kosztów obsługi.

Ceny usług kurierskich dla klientów instytucjonalnych uzależnione są od wolumenu wysyłanych paczek – im więcej wysyłek, tym niższa cena za jednostkową usługę. Małe podmioty, zwłaszcza rozpoczynające swoją działalność, nie są w stanie wynegocjować korzystnych cen za usługi kurierskie, właśnie ze względu na małą ilość wysyłek, szczególnie w początkowym okresie działalności, „zanim biznes się rozkręci”. Co za tym idzie, nie są w stanie zaoferować atrakcyjnej ceny doręczenia swoim klientom. Przez to są mniej konkurencyjne. Jeśli większy e-sklep oferuje ten sam lub podobny towar w identycznej lub zbliżonej cenie jak mniejszy podmiot, ale koszty dostawy są u niego znacząco mniejsze, wybór klienta jest oczywisty. Zatem sektor MSP oczekuje rozwiązań, które z jednej strony zapewnią stałą, niską cenę usług, z drugiej zaś – rozbudowaną platformę internetową, pozwalającą także na przeprowadzenie racjonalizacji i redukcji kosztów. Nie bez znaczenia jest także forma płatności – jednorazowo pod koniec każdego miesiąca, z siedmiodniowym okresem uregulowania należności. To są elementy, które pozwolą startującym firmom branży e-commerce uzyskać przewidywalne i stabilne warunki rozwoju.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WWW.SCANDIHOME.PL

Sklep internetowy ze skandynawskimi dodatkami do wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »