reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Redukcja połączeń kolejowych Niemcy-Polska?

Redukcja połączeń kolejowych Niemcy-Polska?

Brak środków finansowych na dotacje połączeń kolejowych może skutkować redukcją składów na liniach łączących Niemcy z Polską. Według pełnomocnika rządu Niemiec ds. kontaktów z Polską regionalne pociągi mają kluczowe znaczenie dla "zrastania się" obu społeczeństw i muszą zostać utrzymane.

Liczba połączeń kolejowych na trasach Poznań–Frankfurt nad Odrą i Wrocław–Berlin/Hamburg została zmniejszona z powodu m.in. ograniczonego limitu pieniędzy w tegorocznym budżecie na dofinansowanie pasażerskich przewozów kolejowych - poinformował w środę PAP resort infrastruktury.

Pełnomocnik rządu Niemiec ds. kontaktów z Polską Dietmar Woidke opowiedział się we wtorek za utrzymaniem likwidowanych połączeń kolejowych pomiędzy Niemcami a Polską. Polityk SPD chce poruszyć ten temat podczas konsultacji międzyrządowych. "Regionalne pociągi są ważne dla zrastania się (obu społeczeństw) i muszą nadal kursować" - oświadczył Woidke, cytowany przez agencję dpa. Zapowiedział, że temat likwidacji połączeń kolejowych poruszy podczas zaplanowanych na wiosnę polsko-niemieckich konsultacji międzyrządowych.

Zobacz też: Problemy podczas modernizacji linii kolejowej E59

"W związku z ograniczonym limitem środków w budżecie państwa w 2015 r. na dofinansowanie międzywojewódzkich i międzynarodowych pasażerskich przewozów kolejowych oraz koniecznością zmniejszenia liczby pociągów dofinansowanych z budżetu państwa w ramach umów o świadczenie usług publicznych, redukcją objęte zostały m.in. przewozy wykonywane na trasach Poznań – Frankfurt nad Odrą i Wrocław – Berlin/Hamburg" - powiedział PAP rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Piotr Popa.

Jak dodał, w przypadku relacji Frankfurt-Poznań kursy pociągów RegioEkspres zostały przywrócone w wybrane dni tygodni. Zaznaczył, że dodatkowo komunikacja kolejowa pomiędzy miastami zapewniają pociągi międzynarodowe, uruchamiane przez PKP Intercity na zasadach komercyjnych.

Według rzecznika MIR, pociąg kursujący w relacji Wrocław Główny – Berlin Hbf/Hamburg Hbf – Wrocław Główny "cechował się wysokimi kosztami funkcjonowania oraz niską frekwencją (podróżnych)".

Na wniosek PKP Intercity resort wyraził zgodę na zawieszenie przewozów od 14 grudnia ub. r., czyli z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.

"Strona niemiecka była informowana o planowanym zawieszeniu kursowania pociągu i jego przyczynach. W przyszłości, po poprawie parametrów infrastruktury kolejowej, planuje się realizację połączenia Kraków/Katowice/Wrocław - Berlin przez Zielona Górę" - zapowiedział Popa.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Obawy Woidkego podziela polityk niemieckich Zielonych w Parlamencie Europejskim Michael Cramer. "25 lat po upadku żelaznej kurtyny Polska i Niemcy nie potrafią zapewnić minimalnej oferty ponadgranicznych połączeń kolejowych" - podkreślił Cramer, szef komisji transportu w PE. (PAP)

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Małopolski Instytut Studiów Podatkowych

Doradztwo podatkowe, rachunkowość, audyt, obsługa i pomoc w trakcie postępowań z organami podatkowymi, ceny transferowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama