REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie transportem to nawet o... 15 proc. większy zysk!

Zarządzanie transportem to nawet o... 15 proc. większy zysk!
Zarządzanie transportem to nawet o... 15 proc. większy zysk!
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie transportem usprawnia pracę floty pojazdów i poprawia efektywność logistyczną. Oznacza oszczędności. Co jeszcze warto wiedzieć o TMS?

Zarządzanie transportem: z papieru do formatu cyfrowego

Od tego nie da się uciec. Cyfrowa rewolucja coraz mocniej zmienia naszą rzeczywistość. I choć pierwsze rozwiązania działające w ramach TMS (Transportation Management System) pojawiły się nad Wisłą blisko trzy dekady temu, dziś należałoby je uznać za systemy mocno... pierwotne. Oprogramowanie zmieniło się nie do poznania. Nie do poznania zmieniła się też funkcjonalność systemów, a co za tym idzie ich wpływ na działanie firmy. Co dziś robi TMS? Pilnuje przeglądów, przygotowuje zestawienie bezpiecznych tras, pokazuje przewozy rentowne i nierentowne, a nawet przygotowuje wielowątkowe raporty.

REKLAMA

Blisko 70 proc. prezesów globalnych spółek zajmujących się transportem i logistyką uważa, że technologie wykorzystywane w branży TSL będą miały wpływ na działalność ich firm.

Zarządzanie transportem: to sposób na poprawę efektywności

REKLAMA

Czemu branża TMS dynamicznie rozwija się? Raz, że pozwala na to nowoczesna technologia. Dwa, że takie jest zapotrzebowanie rynku. Klienci są świadomi znaczenia elektroniki, służącej do pilnowania biznesu. Wiedzą też, że to za jej sprawą można poprawiać efektywność.

Dobry system TMS w obecnej formie jest narzędziem, które pokazuje nie tylko, ile kilometrów przejechali w tym roku nasi kierowcy na jednym baku, ale ile mogliby zrobić, gdyby wykorzystywali możliwości, jakie daje telematyka w transporcie. Dzięki niej można jeździć ekonomicznie, czyli np. ograniczyć spalanie paliwa i planować tankowania na wybranych stacjach. To zaledwie ułamek tego, jakie możliwości daje dobrze wdrożony system zarządzania transportem - komentuje Dawid Kochalski, ekspert ds. wdrożeń GBox, Grupa INELO.

Zarządzanie transportem: planuj i działaj systematycznie

REKLAMA

W tym momencie warto głośno powiedzieć, że wdrożenie systemu TMS w firmie to proces długofalowy. Czemu? Bo ciężko znaleźć rozwiązanie uniwersalne. To zawsze musi być dopasowane do potrzeb każdej firmy. Przykład? W jednym przedsiębiorstwie problemem może być terminowość transportu, w innym błędy dotyczące fakturowania. Firmy dostarczające systemy TMS muszą zatem przeprowadzić tzw. analizę przedwdrożeniową. W jej ramach ekspert ocenia realne potrzeby i proponuje wprowadzenie zmian do konkretnego programu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Głębokie wejście w operacje firmy to powód, dla którego wdrożenie zajmuje czas. Czekanie jednak się opłaci. Jak pokazują przykłady jednego z naszych klientów, TMS pozwolił na wykrycie błędów i w rezultacie na pozyskanie 30 proc. oszczędności w skali roku czy miesiąca. Okazało się, że w natłoku dokumentów czy arkuszy Excela umykały zrealizowane zlecenia, które nie zostały zafakturowane. Drugim często wykazywanym problemem jest pojawiające się pytanie „Jak ocenić pracę spedytora?”. Drobne, ale jakże kluczowe aspekty przekładają się na zyski przewoźnika, które można zwiększyć w zależności od firmy o 5-15 proc. w skali roku. - powiedział Dawid Kochalski.

Zarządzanie transportem: długo wdrażany, szybko przynosi efekty

Kiedy dobry system TMS przyniesie pierwsze efekty? Czasami już po kilku dniach. I czasami wnioski są zaskakujące. Niejednokrotnie okazuje się bowiem, że pierwsze raporty wskazują na problemy pojawiające się w tych sferach, których wcześniej audyt nie wykazał. To oznacza, że system musi cały czas się zmieniać i powinien być elastyczny.

Dobry TMS zmienia się wraz z potrzebami rynku, dlatego jego regularne aktualizowanie ze strony dostawcy jest kluczowe. To naturalne, że systemy ewoluują. Zakładamy, że kolejnym krokiem będzie wykorzystanie systemów klasy TMS nie tylko w firmach z branży TSL, ale także w przedsiębiorstwach o profilu np. produkcyjnym do obsługi transportu na potrzeby własne i usługowo. Bez skutecznego zarządzania wszystkimi operacjami firmy, nie ma mowy o rozwoju. - powiedział ekspert Grupy INELO.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

REKLAMA

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

REKLAMA