Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie transportem to nawet o... 15 proc. większy zysk!

Zarządzanie transportem to nawet o... 15 proc. większy zysk!
Zarządzanie transportem to nawet o... 15 proc. większy zysk!
ShutterStock
Zarządzanie transportem usprawnia pracę floty pojazdów i poprawia efektywność logistyczną. Oznacza oszczędności. Co jeszcze warto wiedzieć o TMS?

Zarządzanie transportem: z papieru do formatu cyfrowego

Od tego nie da się uciec. Cyfrowa rewolucja coraz mocniej zmienia naszą rzeczywistość. I choć pierwsze rozwiązania działające w ramach TMS (Transportation Management System) pojawiły się nad Wisłą blisko trzy dekady temu, dziś należałoby je uznać za systemy mocno... pierwotne. Oprogramowanie zmieniło się nie do poznania. Nie do poznania zmieniła się też funkcjonalność systemów, a co za tym idzie ich wpływ na działanie firmy. Co dziś robi TMS? Pilnuje przeglądów, przygotowuje zestawienie bezpiecznych tras, pokazuje przewozy rentowne i nierentowne, a nawet przygotowuje wielowątkowe raporty.

Blisko 70 proc. prezesów globalnych spółek zajmujących się transportem i logistyką uważa, że technologie wykorzystywane w branży TSL będą miały wpływ na działalność ich firm.

Zarządzanie transportem: to sposób na poprawę efektywności

Czemu branża TMS dynamicznie rozwija się? Raz, że pozwala na to nowoczesna technologia. Dwa, że takie jest zapotrzebowanie rynku. Klienci są świadomi znaczenia elektroniki, służącej do pilnowania biznesu. Wiedzą też, że to za jej sprawą można poprawiać efektywność.

Dobry system TMS w obecnej formie jest narzędziem, które pokazuje nie tylko, ile kilometrów przejechali w tym roku nasi kierowcy na jednym baku, ale ile mogliby zrobić, gdyby wykorzystywali możliwości, jakie daje telematyka w transporcie. Dzięki niej można jeździć ekonomicznie, czyli np. ograniczyć spalanie paliwa i planować tankowania na wybranych stacjach. To zaledwie ułamek tego, jakie możliwości daje dobrze wdrożony system zarządzania transportem - komentuje Dawid Kochalski, ekspert ds. wdrożeń GBox, Grupa INELO.

Zarządzanie transportem: planuj i działaj systematycznie

W tym momencie warto głośno powiedzieć, że wdrożenie systemu TMS w firmie to proces długofalowy. Czemu? Bo ciężko znaleźć rozwiązanie uniwersalne. To zawsze musi być dopasowane do potrzeb każdej firmy. Przykład? W jednym przedsiębiorstwie problemem może być terminowość transportu, w innym błędy dotyczące fakturowania. Firmy dostarczające systemy TMS muszą zatem przeprowadzić tzw. analizę przedwdrożeniową. W jej ramach ekspert ocenia realne potrzeby i proponuje wprowadzenie zmian do konkretnego programu.

Głębokie wejście w operacje firmy to powód, dla którego wdrożenie zajmuje czas. Czekanie jednak się opłaci. Jak pokazują przykłady jednego z naszych klientów, TMS pozwolił na wykrycie błędów i w rezultacie na pozyskanie 30 proc. oszczędności w skali roku czy miesiąca. Okazało się, że w natłoku dokumentów czy arkuszy Excela umykały zrealizowane zlecenia, które nie zostały zafakturowane. Drugim często wykazywanym problemem jest pojawiające się pytanie „Jak ocenić pracę spedytora?”. Drobne, ale jakże kluczowe aspekty przekładają się na zyski przewoźnika, które można zwiększyć w zależności od firmy o 5-15 proc. w skali roku. - powiedział Dawid Kochalski.

Zarządzanie transportem: długo wdrażany, szybko przynosi efekty

Kiedy dobry system TMS przyniesie pierwsze efekty? Czasami już po kilku dniach. I czasami wnioski są zaskakujące. Niejednokrotnie okazuje się bowiem, że pierwsze raporty wskazują na problemy pojawiające się w tych sferach, których wcześniej audyt nie wykazał. To oznacza, że system musi cały czas się zmieniać i powinien być elastyczny.

Dobry TMS zmienia się wraz z potrzebami rynku, dlatego jego regularne aktualizowanie ze strony dostawcy jest kluczowe. To naturalne, że systemy ewoluują. Zakładamy, że kolejnym krokiem będzie wykorzystanie systemów klasy TMS nie tylko w firmach z branży TSL, ale także w przedsiębiorstwach o profilu np. produkcyjnym do obsługi transportu na potrzeby własne i usługowo. Bez skutecznego zarządzania wszystkimi operacjami firmy, nie ma mowy o rozwoju. - powiedział ekspert Grupy INELO.

Reklama
Komplet Premium: Samochód w firmie
Komplet Premium: Samochód w firmie
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.

    Dniówki w transporcie – rozliczenie w 2023 r.

    Dniówki w transporcie nie są łatwym zapisem w umowie. Rozliczanie wynagrodzenia kierowcy w transporcie międzynarodowym, od czasu wprowadzenia zmian w lutym 2022 roku, budzi wiele wątpliwości. Wyzwaniem jest prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia i przekazanie kierowcy informacji, ile faktycznie zarobi w danym miesiącu. 

    Volkswagena Polo Harlekin na licytacji WOŚP

    Volkswagena Polo Harlekin z licytacji WOŚP to wyjątkowe auto. Ma wielkie serce naklejone na masce. W sumie powstało 3 tys. tego typu wersji.

    Czy smog jest groźny? I to jak! Oto kilka faktów

    Czy smog jest groźny? Niestety tak. Szczególnie w miastach, gdzie natężenie zarówno ruchu pojazdów, jak i pieszych jest wysokie. Oto kilka faktów.

    Nowe BMW M3 CS. Bo liczą się wielkie "nerki" i 550 koni

    Nowe BMW M3 CS zadebiutowało. Limuzyna jest na wskroś sportowa. Pomijając stylizację, jej 6-cylindrowy silnik rzędowy rozwija 550 koni mocy.

    Strefa czystego transportu. Warszawa wyrzuci z centrum stare auta

    Strefa czystego transportu. Warszawa od lipca 2024 roku wprowadzi ograniczenia dotyczące emisji pojazdów jeżdżących po centrum.

    Ruszanie z dwójki zimą. Przesąd czy dobry nawyk?

    Ruszanie z dwójki zimą? Jest "przesąd" mówiący o tym, że to lepsze w przypadku śliskiej drogi. Ile w tym prawdy, a ile mitu? Sprawdźmy to.

    Opona all-terrain do Huracana. To pierwszy taki model na świecie

    Opona all-terrain do Huracana? Tak, brzmi to dość dziwnie. Tyle że jest prawdziwe. Mowa o Bridgestone Dueler All-Terrain AT002 i Huracanie Sterrato.

    Polo Harlekin? WOŚP zlicytuje nietypowego Volkswagena

    Polo Harlekin? WOŚP otrzymał kolorowy model z lat 90. na aukcję. Okazja do zakupu jest tym większa, że samochód znajduje się w świetnym stanie.

    Cennik Astry GSe i Grandlanda GSe. Modele wchodzą do Polski

    Cennik Astry GSe i Grandlanda GSe startuje od nieco ponad 200 tys. zł. Skąd taka wartość? Oba modele to hybrydy plug-in. Oba mają ponad 200 koni.

    Polskie ubezpieczenie OC dla zagranicznego auta. Włoski proceder zyskuje na sile

    Polskie ubezpieczenie OC dla zagranicznego auta? We włoskim procederze chodzi o jedno. Polisy OC w naszym kraju są dużo tańsze niż we Włoszech.

    Samochody elektryczne są droższe od spalinowych? No właśnie...

    Samochody elektryczne są droższe od spalinowych? Po dopłacie z programu "Mój Elektryk" średnia cena auta na prąd jest o 8% niższa od spalinowego.

    Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.0 Turbo. Włosi umieją w SUV-y
    Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.0 Turbo 280 KM AT8 Q4 to nie SUV idealny. Mimo wszystko to jedyny SUV, którego powinniście kupić.
    Nowa definicja skrzyżowania. Przykłady i problem z interpretacją

    Nowa definicja skrzyżowania. Przykłady i kłopoty z interpretacją. Na sprawę uwagę zwrócił RPO. Napisał do Ministra Infrastruktury.

    Najczęściej wyszukiwana marka samochodów w roku 2022?

    Najczęściej wyszukiwana marka samochodów? Sprawdzane były oczywiście zapytania w Google`u. Jeżeli chodzi o przedział czasowy, badany był rok 2022.

    Lexus DIRECT4, czyli inteligentne 4x4 z modelu RZ

    Lexus DIRECT4 automatyczne dostosowuje i rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną e-Axle. Wszystko odbywa się w ciągu milisekund.

    Volkswagen ID.7 i inteligentna klimatyzacja. Co to znaczy?

    Volkswagen ID.7 i inteligentna klimatyzacja. Samochód automatycznie włączy klimę, gdy wykryje kluczyk w pobliżu.

    Kolizja pożyczonym samochodem. Co z ubezpieczeniem?

    Kolizja pożyczonym samochodem to poważny problem. I to nie tylko towarzyski. Może też oznaczać kłopot z uzyskaniem odszkodowania.

    Typy nadwozia samochodu. Jaki króluje wśród aut z drugiej ręki?

    Typy nadwozia samochodu i rynek pojazdów używanych w Polsce. Jaki typ karoserii jest najczęściej spotykany w ogłoszeniach?

    Peugeot e-208. Elektryczny hatchback do miasta
    Peugeot e-208 jest stylowy i... elektryczny. Motor zasilany prądem stanowi dużą, miejską zaletę tego modelu.
    RAV4 GR Sport. Toyota zbiera już zamówienia na sporty-SUV-a

    RAV4 GR Sport, czyli nowość w gamie Toyoty, która właśnie się materializuje. Auto trafia do oferty. Ile będzie kosztować? Co najmniej 215 900 zł.

    Motocykle BMW dla policji. 478 szt. R 1250 RT wejdzie do służby

    Motocykle BMW dla policji? Dokładnie. I to blisko pół tysiąca sztuk! To największy projekt zakupu motocykli w historii polskiej policji.

    Zasady ekonomicznej jazdy autem. Cztery główne wskazówki

    Zasady ekonomicznej jazdy autem mogą obniżyć spalanie o 25 proc. A dzisiejsze wskazówki przygotował Wojciech Szajnert ze szkoły Trenerjazdy.pl.

    Wielka Brytania zmieniła zasady dostępu do swojego rynku transportowego. Dla polskich przewoźników to kolejny cios po brexicie i pandemii

    Z początkiem stycznia br. polscy i unijni przewoźnicy stracili część uprawnień przysługujących im dotąd na brytyjskim rynku transportowym. Zmiany dotyczą trzech kluczowych obszarów, czyli kabotażu, transportu multimodalnego i ruchu trójstronnego, które będą się odbywać na nowych zasadach. – Do 31 marca br. brytyjskie służby udzielają tylko upomnień pisemnych i ustnych przewoźnikom, którzy nie spełniają nowych wymogów – mówi Joanna Porath, prezes zarządu agencji celnej AC Porath. Do tej daty polscy przewoźnicy mają czas, aby się dostosować do zmian, ale większości z nich – zwłaszcza mniejszym firmom transportowym – nowe przepisy mocno utrudnią, a nawet uniemożliwią dalszą działalność na brytyjskim rynku.