Kategorie

Przygotowania do sezonu motocyklowego: jakie akcesoria wybrać?

Różnej maści akcesoria poprawiają wygodę podczas długich podróży motocyklem - na zdjęciu spacerówki umożliwiające lepsze ułożenie nóg.
Różnej maści akcesoria poprawiają wygodę podczas długich podróży motocyklem - na zdjęciu spacerówki umożliwiające lepsze ułożenie nóg.
Lidor.pl
Rozpoczął się właśnie kolejny sezon motocyklowy - aby był on lepszy niż poprzedni warto pomyśleć o dodatkowym wyposażeniu naszego jednośladu. Poniżej prezentujemy wybrane akcesoria poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.

Aby jazda na motocyklu cieszyła, musi spełniać dwa wymogi - po pierwsze być komfortowa, po drugie - bezpieczna. Oczywiście są i tacy, którzy na pierwszym miejscu postawią design, choć, jak zapewniają producenci - dziś nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć wszystkie te składniki. W trosce o wygodę motocyklistów powstaje cały szereg  akcesoriów motocyklowych i gadżetów usprawniających jazdę jednośladem, zwiększających bezpieczeństwo, a jednocześnie podnoszących atrakcyjność motocykla. Na które z nich warto zwrócić uwagę? Obserwacja preferencji zakupowych motocyklistów w czasie ostatniego sezonu pozwala to określić. Radzi Darek Rakowski ze sklepu Lidor oferującego akcesoria do motocykli typu chopper, cruiser i Hondy Gold Wing.

1. Szyba na dłuższe wypady

To na pewno jedna z najbardziej przydatnych części motocykla - mimo że niestanowiąca niezbędnego elementu wyposażenia. Odpowiednio dopasowana do modelu motocykla i wzrostu kierowcy, zapewnia poprawę komfortu jazdy oraz wpływa na bezpieczeństwo szczególnie przy dłuższych trasach. Warto wiedzieć, że szyby mogą być wykonane z akrylu lub lexanu, który jest około 10 razy bardziej odporny na zarysowania niż jego tańszy odpowiednik. Mogą też być mocowane na stałe lub szybko wypinane. Za taką szybę zapłacimy od 800-1300 zł.

Zobacz też: Głośniki do choppera - chromowe oblicze muzyki

2. Deflektory do ochrony rąk i nóg

Deflektory, czyli doskonała ochrona przed wiatrem, zimnem i wilgocią. Motocykliści mogą wybierać spośród modeli przeznaczonych zarówno na ręce, jak i nogi. To doskonali kompani motocyklistów, którzy nie lubią być zaskakiwani zmianami w pogodzie. Idealnie nadają się na chłodne dni, długie trasy lub jazdę po sezonie - przede wszystkim wilgotne, jesienne dni. To inwestycja rzędu 350-450 zł.

3. Gmol dla bezpiecznej jazdy

Gmol to kolejny punkt wart uwagi motocyklisty. Z jednej stronie zapewnia ochronę motocykla przed uszkodzeniami mechanicznymi, z drugiej - stanowi element, do którego możemy zamontować dodatkowe akcesoria: spacerówki, uchwyt na kubek, oświetlenie, sygnały i wiele innych. Rozpiętość cen jest tutaj duża, za markowe gmole zapłacimy od 400 do nawet 1300 zł.

Zobacz też: Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie kasku?

4. Spacerówki, by wyciągnąć nogi

Spacerówki to nic innego jak dodatkowe, wysunięte do przodu podnóżki montowane do gmola. Umożliwiają wygodne ułożenie nóg podczas dłuższej jazdy, a niektóre modele, dzięki możliwości obrotu o 360°, można z łatwością ustawić i dopasować do wzrostu kierowcy. To sprawia, że nawet wysocy motocykliści, którzy do tej pory czuli dyskomfort w czasie dłuższych tras, mogą zapomnieć o tym problemie. Spacerówki to wydatek 400-700 zł w zależności od modelu.

5. Podesty dla pasażera i kierowcy

Kolejną gratką dla motocyklisty mogą być podesty dla kierowcy lub pasażera łączące wygodę i wygląd w jednym elemencie. Można je zamontować w pięciu punktach, posiadają regulację nachylenia, a polecane są tym, którzy w standardzie mają zwykłe podnóżki. Koszt? Od 680 zł plus adaptery do konkretnego modelu motocykla (100 zł).

Zobacz też: Wyjazd motocyklem w długą trasę

6. Coś dla prostych pleców

Nie ma to jak oparcie dla pleców w czasie dłuższej jazdy. Te proponowane przez producentów akcesoriów motocyklowych to rozwiązania zwiększające wygodę, a przy tym niezwykle funkcjonalne. Można nabyć oparcia zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Ewentualnie 2w1 – przełączane oparcie kierowca-pasażer. Nie zapominając o bagażu, Kuryakyn proponuje model, który po odkręceniu jednej śrubki zmienia się z oparcia pasażera w zgrabne oparcie z bagażnikiem. To nie tylko większy komfort jazdy, ale także atrakcyjniejszy wygląd motocykla. Dodatkowo, gdy bagażnik nie jest już potrzebny, wystarczy go złożyć – pozostaje wtedy zupełnie niewidoczny. Za tego typu oparcie przyjdzie zapłacić od 800 zł wzwyż.

7. Tempomat dla stałej prędkości

Z pewnością każdemu motocykliście będącemu w trakcie długiej trasy choć raz zabrakło czegoś, co odciążyłoby ręce bez konieczności puszczania kierownicy i przerywania jazdy. Możliwość taką dają tempomaty (ang. cruise control) pozwalające na utrzymanie manetki z gazem w jednej pozycji bez zaciskania dłoni lub zablokowanie jej w sposób mechaniczny. Występują one w czterech wersjach - jako uniwersalna i dedykowana manetkom Kuryakyn podpórka dłoni lub bardziej zaawansowanych, w których blokadę zaciska się i zwalnia kciukiem lub zaciska kciukiem a zwalnia dźwignią hamulca. Za najtańszy tempomat przyjdzie zapłacić ok. 60 zł.

Zobacz też: Prawidłowa zmiana biegów

8. Mieć kontakt „z bazą” i być „pod prądem”

Reklama

Jazda na motocyklu z wibrującym telefonem w kieszeni, do tego na skraju wyładowania, to żadna przyjemność. Producenci wpadli więc na pomysł stworzenia chromowanych uchwytów oraz gniazd zapalniczki – idealnego źródła prądu zarówno dla telefonu, jak i nawigacji. To ciekawe i na pewno przydatne gadżety.

Nie sposób wymienić wszystkich akcesoriów, jakie proponują nam producenci. Niemniej przy ich wyborze warto kierować się nie tylko designem, ale również funkcjonalnością i jakością wykonania. Czasem warto też poradzić się ekspertów, którzy najlepiej doradzą, w jakie akcesoria warto zainwestować na początku, a jakie zakupić w dalszej kolejności, aby nasz motocykl wyglądał jak najbardziej indywidualnie - w zależności od oczekiwań i zasobu portfela.

Źródło: Lidor.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Akcesoria motocyklowe: przełączane oparcie kierowca-pasażer
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: spacerówki
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: spacerówki
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: podesty
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: tempomat
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: uchwyt na telefon
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: zapalniczka
Lidor.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?