reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ wydechowy > Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

Filtr DPF to jedna z najbardziej nielubianych przez kierowców części samochodu. Bywa tak, że filtr wypala się w najmniej odpowiednim momencie i zbyt często. Jakie mogą być przyczyny częstego wypalania filtra DPF?

Jeśli filtr DPF się zapcha lub ulegnie uszkodzeniu, to często właścicielowi pozostaje jedynie wymiana tego wcale nie taniego elementu. Z tego powodu niektórzy kierowcy łamią prawo i decydują się na wycięcie filtra DPF w swoim aucie, czym chcą uniknąć kłopotów związanych z użytkowaniem urządzenia. Chociaż filtry DPF i tak przeszły metamorfozę na przestrzeni ostatnich kilku lat (stały się odporniejsze na jazdę w głównej mierze po mieście), to jednak czasami bywają irytujące.

Większość samochodów wyposażona w filtr DPF potrafi przejechać po mieście od 300 do 700 km bez wypalania filtra. Gdy procedura wypalania zdarza się częściej, to może być znak, że któryś z elementów układanki szwankuje. Jednym z powodów częstego wypalania filtra DPF może być jego zużycie - w wyniku lat eksploatacji może się w nim odkładać popiół, który jest efektem procesu dopalania sadzy. Za częste wypalanie filtra DPF mogą być również odpowiedzialne usterki w silniku lub samym filtrze. Negatywny wpływ na tę część samochodu mogą mieć m.in. zużyte wtryskiwacze, zablokowany zawór EGR, niesprawny kolektor ssący lub nieszczelności w układzie dolotowym.

Najprostszym rozwiązaniem na poprawienie kondycji filtra jest wyjazd na drogę szybkiego ruchu, by silnik mógł pracować przez kilkanaście minut w zakresie obrotów od 2500 do 3000 obr./min. Dzięki temu temperatura w filtrze DPF wzrośnie na tyle, by mógł wypalić zalegającą sadzę. Jeśli to nie pomoże to należy udać się do warsztatu, który zlokalizuje usterkę i podejmie odpowiednie kroki. Jednym z rozwiązań może być wymuszenie wypalania filtra DPF w warsztacie lub chemiczne czyszczenie filtra. Trzeba jednak pamiętać, że w trakcie czyszczenia metale szlachetne znajdujące się w filtrze mogą zostać wypłukane, a mycie zazwyczaj jest krótkotrwałym rozwiązaniem. Wiele warsztatów odmawia wykonania chemicznego czyszczenia filtra właśnie z powodu niskiej skuteczności tego zabiegu i rekomenduje zakup nowego filtra.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Łukaszyk

Radca Prawny Paulina Łukaszyk specjalizuje się w problematyce gospodarki nieruchomościami, postępowań egzekucyjnych oraz prawa cywilnego. Na co dzień zajmuje się sprawami branży wodociągowo-kanalizacyjnej, aspektami prawnymi funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych oraz ochroną danych osobowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama