reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ wydechowy > Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Kopcenie podczas jazdy jest jednym z symptomów, który automatycznie powinien zaniepokoić kierowcę i zmobilizować do przyjrzenia się problemowi. W tym wypadku może niestety skończyć się remontem kapitalnym silnika.

O ile dym przy rozruchu może oznaczać, że zużyły się uszczelniacze zaworowe lub wyrobiły się prowadnice zaworowe i czeka nas ich wymiana, w przypadku kopcenia podczas jazdy problem może być zdecydowanie bardziej kosztowny. Kierowcę powinien zaniepokoić dym wydostający się z rury, który początkowo objawia się przy wysokich obrotach, a później także niskich.

Zobacz również: Wymiana łożyska piasty

Przyczyna takiego stanu rzeczy może tkwić w zużytych pierścieniach tłokowych. Stare i zapieczone nie są w stanie zgarniać oleju z cylindra i ten przedostaje się do komory spalania. Niestety może to oznaczać, że nasz silnik czeka remont kapitalny.

Zobacz również: Wymiana pompy paliwa

- świecąca się kontrolka olejowa
- czarny olej podczas wymiany
- brunatna maź na korku wlewu oleju
- wzrastająca ilość oleju

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Artur Dawid Samek

radca prawny, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama