REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych
Produkcja baterii do samochodów elektrycznych
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych. Na czym polega? Jakich składników wymaga? I jak przebiega? O tym w dzisiejszym materiale.
rozwiń >

Bateria w samochodzie elektrycznym to serce konstrukcji

Energia jest słowem kluczem w przypadku każdego pojazdu. Jeżeli jednak mówimy o energii elektrycznej, nabiera ona szczególnego znaczenia w autach zeroemisyjnych. To ona zasila bowiem nie tylko klimatyzację czy radio, ale przede wszystkim układ napędowy. Bez niej auto nie ruszyłoby z miejsca. Gdzie jest przetrzymywana? Oczywiście w pokładowych bateriach. A to nic innego jak pogrupowane moduły, które zapewniają efektywny przepływ energii.

REKLAMA

Surowce do produkcji baterii. To podstawa.

Podstawą do produkcji baterii do samochodów elektrycznych są cztery minerały. Mowa o licie, niklu, manganie i kobalcie. Ich uzyskanie to jednak dopiero pierwszy z kroków na drodze do produkcji akumulatora. "Po ekstrakcji są poddawane obróbce chemicznej, by uzyskać aktywny materiał, który gdy wchodzi w reakcje, umożliwia magazynowanie i dostarczanie energii" – tłumaczy Francesc Sabaté, szef centrum badawczo-rozwojowego ds. akumulatorów Seat.

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych. Na początek elektrody

Od uzyskania aktywnego materiału, konstruktorów dzieli już tylko krok od stworzenia elektrod. Te dzieli się na dodatnie (anody) i ujemne (katody). Następnie grupuje się je i oddziela separatorem. W ten sposób powstają pojedyncze komórki. Każda z nich ma napięcie wynoszące 3,5 V. Tyle że taka wartość wystarczy do zasilania latarki LED, a nie samochodu. W przypadku auta ilość takich komórek musi być zatem zwielokrotniona. Zwielokrotniona do momentu, w którym nie uda się uzyskać co najmniej 400 V.

Jak powstają baterie do samochodu elektrycznego?

Produkcja baterii do samochodów elektrycznych wymaga zastosowania prawie 300 ogniw. Te są łączone szeregowo. Oczywiście ogniwa nie są łączone w jednym module, a dzielone na mniejsze moduły. W ten sposób uzyskiwanych jest kilka korzyści. Inżynierowie tworzą ekosystem o stałym i płynnym przepływie energii, a do tego mogą łatwiej monitorować stan poszczególnych elementów baterii oraz w razie potrzeby wymieniać poszczególne moduły, a nie cały akumulator.

Budowa baterii samochodu elektrycznego

Zbudowanie modułów i połączenie ich oznacza, że 90 proc. prac produkcyjnych zostało wykonanych. Finalnym etapem jest zamontowanie obudowy, a jeszcze wcześniej układu chłodzenia. Ten jest niezwykle ważny! Bateria w samochodzie elektrycznym mocno nagrzewa się zarówno w czasie ładowania, jak i oddawania energii. Poza tym może wymagać np. dogrzewania w czasie jazdy w niskich warunkach temperaturowych. Dołożenie tych dwóch elementów sprawia, że akumulator może być zamontowany w pojeździe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe akumulatory do samochodów elektrycznych są testowane!

Pójście w kierunku elektryfikacji oznacza oczywiście nie tylko stworzenie technologii, ale również jej sprawdzenie! Dzięki temu kierowcy będą mieli pewność, że wybór samochodu elektrycznego nie jest zakupem kota w worku. Seat sprawdza swoje baterie w Centrum Testów Energii. Obiekt ma 1500 m2 powierzchni, a do tego działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego roku w centrum przeprowadzane jest do 6000 kompletnych testów systemu wysokiego napięcia, a akumulatory i baterie poddawane są średnio 17 500 godzinom testów oraz symulacji. Wśród nich można wymienić np. testy klimatyczne z różnicą temperatur na poziomie 80 stopni Celsjusza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

REKLAMA

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

REKLAMA

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA