REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie
/
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!

Niemcy w nowym millenium nie mieli najlepszej passy na rynku jednostek małolitrażowych. Przykład? Najlepszym jest motor 1.2 MPI. Miał 3 cylindry, potwornie hałasował w czasie jazdy, a do tego otrzymał łańcuch rozrządu, który oferował niższą trwałość niż… paski! W roku 2012 Grupa Volkswagena zdecydowała się na nową ofensywę w segmencie A i B. Tą reprezentować miał silnik 1.0 MPI pochodzący z rodziny EA211. Benzyniak miał dokładnie 999 cm3 pojemności, 3 cylindry ustawione w rzędzie oraz oferował od 60 do 75 koni mechanicznych. I tak, moc zdecydowanie nie porażała. A to był tak naprawdę dopiero pierwszy z problemów.

REKLAMA

Silnik 1.0 MPI VAG - oznaczenia:

  • 1.0 MPi 60 KM - CHYA
  • 1.0 MPi 65 KM - CHYC
  • 1.0 MPi 75 KM - CHYB
  • 1.0 MPi CNG 68 KM - CPGA

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Silnik 1.0 MPI VAG - modele samochodów:

  • Seat Mii
  • Seat Ibiza
  • Skoda Citigo
  • Skoda Fabia
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo

Niemcy po złych doświadczeniach z łańcuchem rozrządu postanowili w motorze 1.0 MPI powrócić do paska. Ten pracuje w olejowej kąpieli. W ten sposób jego trwałość producent określa na 240 tysięcy kilometrów. Poza tym 12-zaworowy motor stawia na kilka dość specyficznych rozwiązań. Pierwszym jest połączenie aluminiowej głowicy z kolektorem wydechowym. W ten sposób płyn chłodniczy zaraz po rozruchu jest rozgrzewany przez spaliny i skraca czas potrzebny na osiągnięcie temperatury roboczej przez silnik. Z drugiej strony uszkodzenie kolektora oznacza zatem jednoczesną wymianę głowicy. Drugim jest umieszczenie łożysk wałków rozrządu w nierozbieralnym module odlanym z aluminium.

Silnik 1.0 MPI VAG - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
VW Up! 60 KM 95 Nm 14,4 s. 160 km/h 4,5
Skoda Fabia 60 KM 95 Nm 15,7 s. 160 km/h 4,7
Seat Ibiza 75 KM 95 Nm 14,7 s. 167 km/h 4,9

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Silnik 1.0 MPI VAG jest też hałaśliwy i raczej nie poraża osiągami. Z drugiej strony nie brakuje mu zalet! Po pierwsze potrafi być naprawdę oszczędny. Dane techniczne wskazują, że 60-konne Citigo spala w mieście tylko 5,6 litra paliwa. Po drugie jednostka korzysta z wtrysku wielopunktowego. A to oznacza mniej więcej tyle, że idealnie nadaje się do zasilania gazem - Skoda oferowała nawet instalacje „fabryczne” montowane w ASO! Wtedy niskie spalanie sprawia, że małolitrażowy benzyniak zaczyna jeździć za grosze. Przykład? Pokonanie każdych 100 kilometrów w mieście wcześniej wspomnianym Citigo oznacza dla właściciela wydatek sięgający jakiś niespełna 11 złotych. Taniej się chyba nie da…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.0 MPI VAG - oszczędny i… trwały!

Po trzecie silnik 1.0 MPI VAG jest bezawaryjnym tytanem pracy. To wyjątkowo trwały motor, który przy zachowaniu regularnych interwałów przeglądów olejowych potrafi pokonać bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów. I dowodu wcale długo nie trzeba szukać. A wystarczy rozejrzeć się na ulicy za czerwonymi Fabiami z logo Coli. Modele posiadające fabryczny gaz w ciągu nieco ponad dwóch lat pokonywały przeszło 200 tysięcy kilometrów. Tak, być może motor po tym przebiegu zaczynał powodować nieco więcej wibracji. Lista usterek była jednak absolutnie marginalna i większość z nich usuwano na gwarancji.

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Jaka jest lista awarii silnika 1.0 MPI? Jako pierwszą pozycję warto wpisać uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej. Zużyty mechanizm zaczyna głośno pracować. Po drugie kierowcy zwracają uwagę na skrzynię biegów szarpiącą podczas zmiany przełożeń. Część wychodzi z założenia, że taka jest uroda pracy mechanizmu. Część właścicieli Skód, Seatów i Volkswagenów szuka rozwiązania problemu. Co może być winne? Pomagają naprawdę różne „terapie”. Czasami szarpanie skutecznie usuwa wymiana tarczy sprzęgła, a czasami problem ustaje dopiero po wymianie kół zębatych.

Silnik 1.0 MPI VAG - podsumowanie:

Grupa Volkswagena bez wątpienia może wpisać silnik 1.0 MPI na listę technologicznych sukcesów i umieścić go zaraz obok takiej legendy jak 1.9 TDI. To świetna jednostka, która bezawaryjnie potrafi jeździć latami. Czemu nadaje się głównie do miasta? Decydują o tym w pierwszej kolejności mizerne osiągi. W drugiej sama konstrukcja. W ruchu miejskim prosty benzyniak pozbawiony bezpośredniego wtrysku, doładowania, filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego będzie się czuł jak ryba w wodzie. Szczególnie w wersji zasilanej tanim LPG.

Silnik 1.0 MPI VAG - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • filtr paliwa - od 51 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 265 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 171 zł
  • sprzęgło komplet- od 300 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 116 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 302 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Nowy odcinkowy pomiar prędkości i dwa nowe systemy RedLight już działają

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości oraz dwóch systemów RedLight.

Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Polskie miasta a inwestycje w infrastrukturę rowerową

Rowerowa infrastruktura w miastach: Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Wraz z początkiem marca miasta w Polsce otwierają stacje rowerów publicznych, a samorządy chwalą się nowo wybudowanymi ścieżkami rowerowymi.

KGP: 102 782 interwencji, 285 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 102 782 interwencji. Byli wzywani do 285 wypadków drogowych.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Nowe stawki opłat za badanie kontrolne pojazdów są już przesądzone. Ministerstwo Infrastruktury kończy prace nad nowym aktem prawnym. Nieoficjalnie wiadomo, że kierowcy zamiast 98 zł - opłaty nie zmienianej od 2004 roku, za badania kontrolne pojazdu będą uiszczać kwotę rzędu 26-280 złotych. Ponadto teraz nie będzie ona stała, ale zmieniać się będzie wraz z inflacją.

REKLAMA

Polskie drogi toną w znakach drogowych! Chaos zamiast bezpieczeństwa

Każde skrzyżowanie, każdy przejazd dla pieszych i każda strefa ograniczenia prędkości oznaczone są tablicami informacyjnymi, które mają ułatwiać kierowcom poruszanie się po drogach. Czy nadmiar znaków rzeczywiście zwiększa bezpieczeństwo, czy raczej prowadzi do informacyjnego chaosu i dekoncentracji kierujących? Jakie są koszty takiej polityki drogowej i czy inne kraje radzą sobie lepiej?

KRD: Łączne zadłużenie osób, które nie uiściły kar za jazdę bez biletu wynosi prawie 370 mln zł

Wysokość kary za jazdę bez biletu wielokrotnie przewyższa cenę samego biletu, a mimo to pasażerowie ryzykują przejazd bez opłaty. Z danych opublikowanych przez Krajowy Rejestr Długów wynika, że łączne zadłużenie osób, które nie uiściły kar za jazdę bez biletu wynosi prawie 370 mln zł.

KGP: 100 923 interwencji, 268 wypadków drogowych, 19 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 923 interwencji. Byli wzywani do 268 wypadków drogowych.

Dopłata do elektryka 2025 dla osób fizycznych i JDG [WARUNKI]

Dopłata do elektryka w 2025 roku odbywa się w ramach programu NaszEauto. Zastąpił on program "Mój elektryk". W tym roku o dopłaty do elektryka mogą starać się osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Jakie warunki trzeba spełnić? Ile dofinansowania można otrzymać?

REKLAMA

Gdzie najtaniej zatankujesz auto na gaz, a gdzie diesla. Jadąc w Polskę, w których regionach tankowania unikać, by za paliwo nie przepłacić [RAPORT]

Gdzie paliwo kosztuje najwięcej i co najczęściej kupujemy na stacjach paliw? Eksperci Yanosik i PanParagon ujawniają raport! Jak wiedzę o najtańszych i najdroższych paliwach oraz o ich jakości aktualizować na bieżąco?

Utrzymanie samochodu coraz droższe. Dwucyfrowy wzrost kosztów w rok. Potaniały tylko wymiana oleju

Naprawy usterek, wymiana opon, wymiana oleju, serwis klimatyzacji i ubezpieczenie OC – to elementy, które składają się na roczne utrzymanie samochodu. Z wyliczeń Rankomat.pl wynika, że w 2024 r. te koszty wyniosły przeciętnie 2811 zł. To o niemal 200 zł więcej niż rok wcześniej i o niemal 300 zł więcej niż w 2022 r.

REKLAMA