| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.6 CDTI Opla - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 CDTI Opla - awarie, problemy, opinie

Miał być mocny, oszczędny i rekordowo cichy. I choć dieslowi 1.6 CDTI Opla nie da się odmówić zaawansowania technologicznego, jednostka nie jest też wolna od wad. Jakich? O tym za chwilę.

Rok 2013 zaczął się dla koncernu General Motors pod znakiem prezentacji nowego, wolumenowego diesla. Silnik 1.6 CDTI został pokazany światu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, jego produkcja została uruchomiona w zakładzie na Węgrzech i z miejsca zaczął być wdrażany praktycznie do całej gamy modelowej marki. Diesel miał przynieść rynkową rewolucję - był reklamowany jako wyjątkowo cichy. W jaki sposób to osiągnięto? Inżynierowie zadbali o to, aby poziom wibracji i hałasu był rekordowo niski. Drugą twarzą jednostki była ekologia - silnik spełniał wymogi normy Euro 6.

Silnik 1.6 CDTI Opla - turbo VGT, DPF i SCR

Nowy diesel Opla ma 1598 cm3 pojemności. Zarówno głowica, jak i blok zostały wykonane z aluminium, a wtryskiwanie paliwa do czterech cylindrów stało się zadaniem powierzonym systemowi common rail. Turbosprężarka montowana w jednostce napędowej General Motors korzysta ze zmiennej geometrii łopatek, a rozrząd jest oparty o łańcuch. Niezwykle precyzyjne jest sterowanie procesem spalania. To realizuje komputer sterujący, w którym aż 150 rozwiązań zostało opatentowanych. Uzupełnieniem konstrukcji stał się filtr cząstek stałych oraz konwerter katalityczny SCR odcedzający ze spalin tlenki azotu.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

Diesel 1.6 CDTI Opla występuje w pięciu wersjach mocy. Bazowa oferuje 95 koni mechanicznych i stawia przede wszystkim na oszczędność paliwa. Przykład? Pod maską Opla Merivy B jednostka według deklaracji producenta spala w cyklu mieszanym tylko 4 litry oleju napędowego! W przypadku Astry generacji K stosowana jest topowa odmiana diesla. W tym przypadku motor posiada aż dwie turbosprężarki, zminimalizowany efekt turbo dziury i aż 160 koni mechanicznych. Tak skomponowany motor nadal jest oszczędny, ale do tego gwarantuje hatchbackowi dobre osiągi.

Silnik 1.6 CDTI Opla - wersje mocy i modele aut:

  • 160 KM, 350 Nm, bi-turbo: Astra K
  • 136 KM, 320 Nm: Astra J i K, Zafira C, Meriva B, Mokka, Insignia A
  • 120 KM, 320 Nm: Insignia A, Zafira C
  • 110 KM, 300 Nm: Astra J i K, Meriva B, Mokka
  • 95 KM, 280 Nm: Astra K, Meriva B

Silnik 1.6 CDTI Opla - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w l na 100 km
Astra K 160 KM 350 Nm 8,6 s. 220 km/h 4,2
Zafira C 136 KM 320 Nm 11,2 s. 195 km/h 5,2
Insignia A 120 KM 320 Nm 11,9 s. 195 km/h 4,1
Mokka B 110 KM 300 Nm 12,5 s. 178 km/h 3,9
Meriva B 95 KM 280 Nm 13,8 s. 174 km/h 4,0

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Piekarczyk

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »