Kategorie

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Opel Meriva B szokowała w momencie premiery. Przełamana linia jest nietuzinkowa, ale nadaje autu nieco lekkości. A to potężna wartość w segmencie kompaktowych minivanów. Jak starzeje się ten model?

Druga generacja Opla Merivy ujrzała światło dzienne w roku 2010. I choć pod karoserią ukrywała się platforma GM Fiat SCCS znana chociażby z mało ciekawego Combo D, kompaktowy minivan zrobił na kierowcach piorunujące wrażenie. Czemu? Zadecydowały o tym dwa aspekty. Po pierwsze chodziło o przełamaną linię okiem. W ten sposób projektanci z jednej strony uatrakcyjnili nadwozie auta rodzinnego, a z drugiej zwiększyli powierzchnię szyb w tylnej części nadwozia. Drugim z ciekawych akcentów stały się tylne drzwi. Te są otwierane przeciwnie do kierunku jazdy - zupełnie jak w pierwszych Syrenach!

Używane: Opel Meriva B - drzwi jak w… Syrenie!

Przeciwsobnie otwierane drzwi są innowacyjne i wygodne. Dają większy dostęp do kabiny pasażerskiej - w końcu otwierają się pod kątem aż 84 stopni! Wady? System sprawdza się świetnie, jednak wyłącznie pod warunkiem, że na miejscu parkingowym jest wystarczająco szeroko. Jeżeli chodzi o stylizację nadwozia, Meriva B jest typowym Oplem z początku drugiej dekady XXI wieku. Przód czerpie garściami akcenty np. z Astry IV. W ten sposób karoseria jest obła, ale nowoczesna i pełna ciekawych akcentów. Co ważne, minivan uspokoił się z biegiem lat. W efekcie nie robi już tak piorunującego wrażenia jak dekadę temu.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Po zajęciu miejsca za kierownicą używanego Opla Meriva B ponownie widać odwołania do Astry. Te same są zegary i kierownica. Na konsoli pojawia się też ten sam tłok przycisków. Choć ergonomia nie jest najmocniejszą stroną kompaktowego minivana, auto urzeka za sprawą dużej ilości przestrzeni. Miejsca starczy dla czterech dorosłych osób, a bagażnik ma pojemność od 400 do 1500 litrów. Niemcy sporo myśleli o funkcjonalności. Przykład? Zewnętrzne fotele na tylnej kanapie można zsunąć, zwiększając tym samym komfort podróżowania. Dodatkowo Opel dawał możliwość zamówienia wygodnych foteli AGR - projektowanych z myślą o kręgosłupie razem z grupą ortopedów.

Zobacz również: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Używane: Opel Meriva B - czepiać się można jakości…

Kabina pasażerska używanej Merivy B ma wady przede wszystkim na polu jakości. Z biegiem lat plastiki na konsoli centralnej zaczynają coraz mocniej trzeszczeć i coraz mniej estetycznie wyglądać - pod wpływem użytkowania stają się błyszczące. Ta sama zasada dotyczy np. „skórzanej” tapicerki, która występowała na liście opcji. Warto uważać też na fotele, a konkretnie mechanizm ich regulowania. Ten może się po kilku latach zaciąć i uniemożliwić przestawienie oparcia. Na szczęście usterka nie jest poważna. Wystarczy rozebrać część siedziska i nasmarować mechanizm.

Paleta silników benzynowych w przypadku używanego Opla Merivy B składa się z trzech motorów. Podstawowy oferuje wolnossącą konstrukcję, 1.4 litra pojemności i 100 koni mechanicznych. Ten motor jest jednak zdecydowanie zbyt słaby do napędzania kompaktowego minivana. Alternatywę stanowi silnik 1.4 Turbo o mocy 120 lub 140 koni mechanicznych. Obydwie konstrukcje dobrze sprawdzają się w czasie eksploatacji. Obydwie też nadają się do zasilania gazem - a to świetna informacja, bo oficjalne dane spalania podawane przez Opla warto traktować z dużym przymrużeniem oka. Jednostka 1.4 Turbo była nawet parowana z instalacją LPG już w salonach sprzedaży Opla w Polsce.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B - bogata paleta silników diesla

Do liftingu przeprowadzonego w roku 2014 paleta silników diesla składała się z dwóch motorów. Mniejszy miał 1.3 litra pojemności i 75 lub 95 koni mechanicznych. W charakterze większego występował motor 1.7 CDTi - moc 100, 110 lub 130 koni mechanicznych. W jednostce 1.3 CDTi dość szybko podczas miejskiej eksploatacji poddaje się sprzęgło. Poza tym kierowca musi pilnować poziomu oleju - w przeciwnym razie raz na 100 tysięcy kilometrów będzie musiał zmieniać łańcuch rozrządu. Największą wadą małolitrażowego diesla produkowanego w Polsce w zakładach Fiata jest jednak moc. Motor jest zdecydowanie zbyt słaby do napędzania Merivy B.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Diesel 1.7 CDTi to dobra jednostka. Do przebiegu na poziomie 250 tysięcy kilometrów nie powinna stanowić źródła zbyt wielu problemów. Czy to oznacza, że używanego Opla Merivę B z tą jednostką można kupić w ciemno? W żadnym razie. Szczególnie że coraz trudniej znaleźć na rynku wtórnym model, który ma rozsądny przebieg i był regularnie serwisowany. Po liftingu oferta wysokoprężna została zdominowana przez motor 1.6 CDTi o mocy 95, 110 lub 136 koni mechanicznych. Jednostka zbyt krótko występuje na rynku żeby móc mówić o jej ewidentnych słabościach. Na razie spisuje się naprawdę dobrze.

Używane: Opel Meriva B - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w cyklu mieszanym w l na 100 km
1.4 Twinport 100 KM 130 Nm 13,9 s. 177 km/h 6,0
1.4 Turbo 120 KM 175 Nm 11,5 s. 188 km/h 5,9
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 10,3 s. 196 km/h 6,3
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w cyklu mieszanym w l na 100 km
1,3 CDTi 75 KM 180 Nm 16,9 s. 160 km/h 4,9
1.3 CDTi 95 KM 180 Nm 13,8 s. 168 km/h 4,5
1.6 CDTi 95 KM 280 Nm 13,8 s. 174 km/h 4,0
1.6 CDTi 110 KM 300 Nm 12,9 s. 182 km/h 4,0
1.6 CDTi 136 KM 320 Nm 9,9 s. 197 km/h 4,4
1.7 CDTi 100 KM 260 Nm 13,9 s. 172 km/h 5,5
1.7 CDTi 110 KM 280 Nm 11,8 s. 182 km/h 5,3
1.7 CDTi 130 KM 300 Nm 9,9 s. 196 km/h 5,3

Podczas konstruowania zawieszenia Merivy B niemieccy inżynierowie nie zdecydowali się na eksperymenty. Jako że model korzysta z płyty podłogowej znanej z aut segmentu B, otrzymał też resorowanie oparte o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Opel gwarantuje kierowcy dość dobrą trakcję. Nieźle się trzyma drogi, a do tego dobrze tłumi większość napotkanych nierówności. Nie jest też nadmiernie hałaśliwe! Co z trwałością? Tutaj kierowcy nie mają większych zastrzeżeń. Jako pierwsze poddają się na ogół tanie w wymianie stabilizatory.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B - 10 lat i ile awarii?

Używany Opel Meriva B ma już swoje lata. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze są eksploatowane prawie dekadę. Na jakie awarie powinien przygotować się kupujący? Podstawą są drobne niedomagania układu elektrycznego. W kompaktowym minivanie psują się czujniki parkowania i czujniki ciśnienia powietrza w oponach. Wariować może też centralny zamek. Właściciele aut skarżą się na to, że komputer potrafi kilkukrotnie zablokować i odblokować zamki np. zaraz po zgaszeniu silnika. Kolejny problem dotyczy korozji. Rdza dość szybko pojawia się na układzie wydechowym i w postaci drobnych ognisk na klapie bagażnika. Poza tym zdarza się, że pęka zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

Zobacz również: Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!

Najtańsza używana Meriva B z rynku wtórnego kosztuje 15 tysięcy złotych. W tej cenie kupujący otrzyma model z początku produkcji, napędzany dieslem 1.7 lub 1.3 litra i posiadający przebieg przekraczający 220 - 260 tysięcy kilometrów. Za model czerpiący moc ze 100-konnego benzyniaka trzeba zapłacić jakieś 16 - 17 tysięcy złotych. Ile kosztuje trzyletni Opel? Wersja z historią poflotową zostanie wyceniona już na 29 - 30 tysięcy złotych. Egzemplarz z rąk prywatnych wyposażony w silnik benzynowy i z rozsądnym przebiegiem powinien kosztować 32 - 35 tysięcy złotych.

Używane: Opel Meriva B - podsumowanie:

Używany Opel Meriva B to z pewnością auto nietuzinkowe i przestronne. Tak, kompaktowy minivan być może nie jest ideałem i miewa kilka awarii. Warto mocno podkreślić, że te w większości dotyczą drobiazgów. A to oznacza, że zadbany egzemplarz może być ciekawym pomysłem na transport rodziny w mieście. Który motor wybrać? Jeżeli benzyniaka to z gazem. Jeżeli diesla, to tylko z pewną historią i naprawdę zadbanego.

Używane: Opel Meriva B - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 15 zł
  • filtr powietrza - od 32 zł
  • filtr paliwa - od 31 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 221 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 266 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 49 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 41 zł
  • łącznik stabilizatora - od 25 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 21 zł
  • amortyzator - od 102 zł
  • sprzęgło komplet - od 241 zł
  • koło dwumasowe - od 1285 zł
  • zawór EGR - od 716 zł

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    21 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.