Kategorie

Samochodem na narty: Niemcy

Kajetan Puszek
Max Trela
Kalinowski Marcin
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Planując wyjazd samochodem na narty do Niemiec warto zwrócić uwagę na popularny ośrodek narciarski Garmisch-Partenkirchen. Wyjeżdżając jednak samochodem na narty do Niemiec należy się dobrze do tego przygotować. Oto nasz wyjazdowy poradnik.

Samochodem na narty: Niemcy

Niemcy leżą w strefie Schengen, aby więc przekroczyć granicę wystarczy mieć dowód osobisty (lub paszport) , prawo jazdy oraz ważne OC (Zielona Karta nie jest potrzebna). Wymaganym wyposażeniem pojazdu jest trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gumowe rękawiczki. W Niemczech przepisy jasno określają również głębokość bieżnika, która powinna minimalnie wynosić 1,6 mm. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi to 0,5 promila. Pamiętajmy, że ten przepis nie dotyczy kierowców ze stażem mniejszym niż 2 lata oraz mających poniżej 21 lat.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Teoretycznie Niemcy są sygnatariuszem tak zwanej Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, więc polski kierowca musi mieć tylko to wyposażenie, które wymagane jest na terenie Polski. W praktyce jednak policjanci w większości przypadków i tak wystawią nam mandat, od którego będziemy mogli się odwołać, co jest dość trudne, zwłaszcza jeśli nie znamy niemieckiego.

Samochodem na narty do Niemiec - podstawowe przepisy drogowe

Należy pamiętać, że w okresie zimowym w czasie opadów śniegu obowiązuje nas jazda na oponach zimowych. W Polsce jeszcze nie ma takiego obowiązku, jednak w Niemczech za brak tzw. "zimówek" zostaniemy ukarani mandatem w wysokości 40 euro.

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Czechach

Jeżeli z powodu braku zimowych opon będziemy stwarzać utrudnienia w ruchu drogowym to zapłacimy za to 80 euro (ok. 310 zł). Do opon zimowych zalicza się także ogumienie oznaczone symbolem M+S (czyli Mud and Snow, oznaczenie to spotykane jest m.in. na oponach do aut terenowych). Na terenach górskich obowiązkowa jest jazda na łańcuchach. Przy drogach znajdują się odpowiednie znaki drogowe, które informują nas o konieczności ich użycia. W Niemczech jeździmy na światłach mijania w tunelach oraz w nocy. Podczas ograniczonej widoczności do 50 metrów wymagane jest użycie świateł przeciwmgielnych.

Podczas jazdy autostradami i drogami niemieckimi obowiązuje zakaz rozmawiania przez telefon komórkowy bez zainstalowanego zestawu głośnomówiącego.

Należy pamiętać, że niemieccy policjanci są bardzo dokładni i nieprzekupni. Jeśli zostaniemy zatrzymani za jakieś wykroczenie, musimy liczyć się z koniecznością przyjęcia mandatu. Więcej na temat zachowania się podczas kontroli drogowej w Niemczech w naszym specjalnym poradniku:

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Niemczech?

Foteliki dla dzieci są konieczne!

Podróż do alpejskich kurortów z dziećmi nie może odbywać się bez specjalnie przystosowanych do ich wzrostu fotelików (dzieci poniżej 150 cm). W razie braku fotelika dziecięcego maluchy poniżej 3. roku życia muszą podróżować na tylnym siedzeniu z przypiętymi pasami.

Podstawowe przepisy w pigułce

  • obowiązek zapinania pasów
  • max. zawartość alkoholu we krwi 0,5 promila
  • motocykle w ciągu dnia 365 dni w roku muszą jeździć w włączonymi z światłami
  • telefonowanie podczas jazdy dozwolone jest tylko przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego
  • dzieci poniżej 12 roku życia lub mniejsze niż 1,50m mogą podróżować tylko w siedzonkach dla dzieci
  • parkowanie dozwolone jest tylko zgodnie z kierunkiem jazdy
  • prywatne holowanie na autostradzie dozwolone jest tylko do następnego zjazdu (oba pojazdy muszą mieć włączone światła awaryjne)
  • stanie na autostradzie z powodu braku benzyny jest karalne (dlatego nie warto zwlekać z tankowaniem...)

Samochodem na narty do Niemiec - jak przewozić narty?

Reklama

Niemcy są bardzo uczuleni na punkcie bezpieczeństwa przewozu nart. Mocując narty na dachu należy pamiętać, aby bagażnik miał wszystkie ważne certyfkaty i atesty (najlepiej te niemieckie). Najlepiej więc zainwestować w sprzęt markowy znanych firm, wtedy nie będziemy mieli żadnych problemów podczas kontroli drogowej. Bagażnik nie powinien wystawać poza obrys samochodu, powinien być dostosowany do konkretnej marki i modeli oraz do przewozu nart. Należy też pamiętać, aby ciężar bagażnika i przewożonego sprzętu nie przekraczał maksymalnego dopuszczalnego obciążenia dachu samochodu. Funkcjonariusze niemieckiej drogówki dość dobrze znają się na samochodach i nie możemy liczyć na to, że nikt nie zauważy, że narty przywiązaliśmy np. do bagażnika rowerowego.

Możliwe jest też przewożenie nart w samochodzie. Sprzęt nie może jednak przeszkadzać kierowcy ani pasażerom ani sprawiać zagrożenia w razie wypadku. Niektóre auta posiadają specjalne rękawy do przewożenia sprzętu narciarskiego, radzimy z nich skorzystać.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Gdzie pojechać na narty do Niemiec?

W Niemczech jest kilkaset ośrodków narciarskich, położonych głównie w południowym rejonie kraju, w Alpach. Do najważniejszych i najpopularniejszych ośrodków należą:

  • Willingen
  • Garmisch Partenkirchen Zugspitze
  • Winterberg Skiliftkarusse…
  • Olpe Fahlenscheid
  • Götschen Skizentrum
  • Ferienland Schwarzwald
  • Braunlage Wurmberg
  • Lennestadt - Hohe Bracht
  • Carlsfeld
  • Breitenberg-Hochalpe

Więcej o kurortach narciarskich w Niemczech można przeczytać tutaj:

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.