REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Niewielu fanów motoryzacji zdaje sobie sprawę z faktu, że Suzuki od 50 lat śmiało poczyna sobie na rynku silników do łodzi niejednokrotnie wzbogacając ofertę o nowatorskie rozwiązania techniczne.

Pierwszy silnik zaburtowy Suzuki – D55 został wprowadzony do sprzedaży pięćdziesiąt lat temu w 1965 r.

REKLAMA

Piętnaście lat później, w roku 1980 japoński producent wprowadził jako pierwszy wtrysk oleju do silników dwusuwowych.

Rok 1985 to z kolei debiut mocarnych jednostek V6 DT150 oraz DT200. Przy czym silnik DT200 uzyskał dwa lata później nagrodę „Most Innovative Products” National Marine Manufacture’s association (NMMA) - Międzynarodowego stowarzyszenia producentów marine.

Zobacz też: Suzuki Moto Szkoła 125

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przełomowym momentem w latach 90. był rok 1994, w którym Suzuki wprowadziło na rynek pierwszy silnik czterosuwowy DF 9.9 oraz mocniejszy jego wariant DF15.

REKLAMA

Kolejną nagrodę za wprowadzoną na rynek innowację, japońska firma otrzymała w 1997 r. Rozszerzenie oferty o jednostki DF60 i DF70 było jednocześnie debiutem pierwszych czterosuwowych silników z sekwencyjnym, elektronicznym, wielopunktowym systemem wtrysku paliwa. Podczas International Marine Trades Exposition and Convention modele DF60 i DF70 zdobyły nagrodę "Innovation Award”.

Rok później Suzuki wprowadziło do sprzedaży silniki DF40 i DF50 - pierwsze czterosuwowe motory z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i czterema zaworami dla każdego cylindra. DF40 i DF50 zdobyły nagrodę "Innovation Award" podczas International Marine Trades Exposition and Convention (IMTEC). Suzuki tym samym zostało pierwszym producentem, który otrzymał tę nagrodę w kolejnych dwóch latach.

Zobacz też: Prom vs. Eurotunel? Czym lepiej podróżować przez Kanał La Manche?

Rok 2000, to czas wprowadzenie przez Suzuki kolejnej przełomowej konstrukcji. Na rynek „wpłynęły” silniki DF90 i DF115. W modelach tych wykorzystano po raz pierwszy przesunięty wał napędowy, co uczyniło je najbardziej kompaktowymi silnikami zaburtowymi w swej klasie.

Sześć lat później, producent wprowadził do oferty jednostkę DF300, która jest pierwszym produkowanym seryjnie 300-konnym silnikiem czterosuwowym V6 i pierwszym, który wykorzystuje sterowanie Drive by Wire.

Rok 2011 r., to premiera nowej generacji rodziny silników DF300AP. DF300AP jest pierwszym silnikiem zaburtowym wykorzystującym układ Selective Rotation. Umożliwia on zmianę kierunku obrotów śruby napędowej. Jednostka została wyróżniona nagrodą "2012 NMMA Award for Innovation" podczas Miami International Boat Show.

Zobacz też: Jak przewozić ciężkie łodzie na przyczepach?

W 2012 r. zadebiutowała nowa generacja silników DF15A/20A „Lean Burn”. W swej klasie jest to pierwsza w świecie generacja modeli z bezakumulatorowym systemem wtrysku paliwa.

REKLAMA

Z okazji jubileuszu Suzuki postanowiło przypomnieć swoją gamę silników zaburtowych oraz zaprezentować dwie najświeższe konstrukcje. Pierwszą jest DF2,5L - to wersja najlżejszego i najmniejszego, czterosuwowego silnika zaburtowego z długą kolumną, która pozwala na różne zastosowania silnika. Moc jednocylindrowego silnika OHV wynosząca 1,8 kW (2,5 KM) jest całkowicie wystarczająca do napędu małych łodzi i pontonów.

Z kolej druga prezentowana jednostka to DF200. Zapewnia fenomenalne osiągi i pełną paletę zaawansowanych funkcji użytkowych. Ponadto, jako pierwszy na świecie, silnik DF200AP wyposażony jest w bezkluczykowy system rozruchu.

Źródło: Materiały Prasowe Suzuki

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA