| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Volvo na pierwszym miejscu w segmencie premium

Volvo na pierwszym miejscu w segmencie premium

Volvo niedawno odświeżyło kilka modeli oferowanych na naszym rynku, a już widać efekty tych liftingów. Sprzedaż samochodów osobowych w pierwszym półroczu 2011 roku jest o prawie jedną piątą wyższa niż w analogicznym okresie roku 2010.

Volvo Auto Polska liczy, że wprowadzenie na rynek odświeżone modele S80, V70 i XC70 pomogą utrzymać dobry trend na polskim rynku motoryzacyjnym przez cały 2011 rok i Volvo nadal będzie na pierwszym miejscu w segmencie premium. W pierwszym półroczu bieżącego roku Volvo sprzedało 2 726 samochodów osobowych, czyli o 18% więcej niż w w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Zobacz też: ADAC wyróżnił Volvo

Volvo Auto Polska poprawiło nie tylko swoją pozycję wśród marek prestiżowych, osiągając 30-proc. udział w tym segmencie (Audi, BMW, Mercedes, Volvo), ale również swój udział w całym rynku motoryzacyjnym w Polsce (obecnie 1,6%).

Na dobre wyniki Volvo największy wpływ ma wysoka sprzedaż modelu XC60, na którego zakup zdecydowało się 1 034 nabywców. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się wprowadzone w zeszłym roku modele S60 i V60. 569 klientów stało się właścicielami tych modeli w Polsce w pierwszym półroczu bieżącego roku.

Wyniki sprzedaży to nie jedyny sukces, który odniosło Volvo Auto Polska. W drugim kwartale roku instytut badawczy International Service Check przeprowadził największe w Europie badanie Mystery Shopping jakości obsługi w najbardziej rozpoznawalnych salonach samochodowych. Badaniem objęto 11 krajów, 19 koncernów i 29 marek: przeprowadzono 546 wizyt, a w każdym z krajów odwiedzono po trzy placówki.
Volvo zajęło pierwsze miejsce w Polsce. Marka wyprzedziła swoich konkurentów z segmentu premium oraz marki popularne.

Zobacz też: Volvo z charakterem

Plany na drugie półrocze

Bardzo optymistycznie zapowiada się również drugie półrocze. Oprócz wprowadzenia debiutu odświeżonego Volvo XC90, koncern planuje rozwój sieci dealerskiej aby umocnić swoją pozycję w segmencie premium. Już jesienią zostanie otwarty drugi salon dealerski Volvo w Krakowie oraz największy salon Volvo w Polsce, który będzie mieścił się na Alejach Jerozolimskich w Warszawie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Fiuk

Doradca ekonomiczny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »