| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Volvo przekroczyło barierę srzedaży 500 tys. samochodów

Volvo przekroczyło barierę srzedaży 500 tys. samochodów

Zeszły rok był wyjątkowo udany dla Volvo. Poza premierą spektakularnego XC90, producent zanotował bardzo dobry wynik sprzedaży i śmiało spogląda w przyszłość.

Pod względem sprzedaży, ubiegły rok był dla Volvo Car Poland rekordowy. Firmie udało się poprawić wynik w odniesieniu do 2014 roku, kiedy to rynek zwyżkował także dzięki czasowej sprzedaży aut z tzw. kratką. Tegoroczne, dobre wyniki to zasługa niesłabnącego zainteresowania modelem XC60, który nadal jest najchętniej kupowanym modelem segmentu premium w Polsce. Swój udział w sukcesie ma także najnowszy SUV – XC90, który debiutował w połowie roku i został dobrze przyjęty przez najbardziej wymagających klientów.

Zobacz też: Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90

Sprzedaż Volvo w Polsce

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 6821 nowych Volvo, czyli niemal o tysiąc więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 16,8%. Jest to także najwyższy wynik szwedzkiej marki, która działa w naszym kraju od ponad dwudziestu lat. Największym zainteresowaniem cieszył się średniej wielkości SUV- XC60, który znalazł 2859 nabywców. To kolejny rok, w którym jest to najczęściej wybierany model segmentu premium w Polsce. Drugim pod względem popularności był model V40/V40 Cross Country, który zanotował 1635 rejestracji. To z kolei najpopularniejszy samochód kompaktowy segmentu premium. Na trzecim miejscu znalazł się najdroższy model w ofercie: XC90. Mimo, że trafił do salonów w połowie roku od razu stał się wiceliderem swojego segmentu. W ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano 712 tych samochodów. Na kolejnych miejscach, biorąc pod uwagę liczbę rejestracji, znalazły się kolejno XC70 (471), V60 (385), S60 (364), S80 (286) i V70 (109). Te dwa ostatnie modele już za kilka miesięcy zostaną zastąpione przez S90 i V90.

Nowe modele Volvo całkowicie zmieniają proporcję sprzedawanych modeli. Dotąd największą popularnością cieszyły się samochody serii 60 i 40. Teraz wzrasta zapotrzebowanie na największe i najdroższe auta, w tym XC90. W 2016 roku ta zmiana będzie jeszcze bardziej widoczna, gdy do sprzedaży wejdą dwa kolejne, duże modele: S90 i V90. Tym samym wzrasta średnia cena sprzedawanego Volvo. Wzrosły także obroty działu części i akcesoriów o 7,1% w porównaniu do wcześniejszego roku. Udział marki Volvo w segmencie premium wyniósł 21%.

Zobacz też: Najnowsze Volvo S90 z detektorem dużych zwierząt!

Pół miliona Volvo

Volvo zwyżkuje nie tylko w Polsce. W ubiegłym roku na całym świecie znalazło sprzedano 503 127 samochodów tej marki, czyli najwięcej w niemal 90-letniej historii firmy. Najbardziej spektakularnymi wzrostami może pochwalić się oddział amerykański (+24,3%) oraz oddział szwedzki (+16%). W pozostałych krajach Europy Zachodniej wzrost sprzedaży wyniósł 8,7%. W Chinach marka obroniła wynik z zeszłego roku. Wzrost sprzedaży na całym świecie (2015 vs. 2014) wyniósł 8%. Polski oddział ze wzrostem wynoszącym ponad 16% plasuje się znacznie powyżej średniej.

Zobacz też: Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD

Perspektywy na kolejny rok

Sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów osobowych w Polsce. Aby zachować tę dynamikę wzrostu i pobić kolejny rekord sprzedaży przygotowujemy już kolejne działania. Wprowadzimy na rynek dwa duże modele: prestiżowego sedana S90 i największe na rynku kombi V90. Kompaktowe V40 przejdzie facelifting, będziemy też wspierać sprzedaż naszego bestsellera – XC60. Chcemy, aby model XC90 był najlepiej sprzedającym się dużym SUV-em w Polsce, w czym udział będzie miała także jego hybrydowa odmiana T8 o mocy ponad 400 KM. Aby zdynamizować sprzedaż uruchomiliśmy program leasingu operacyjnego, który umożliwia korzystanie z auta w oparciu o stałą, niewielką ratę. Te produkt finansowy może obejmować także pakiet serwisowy. To niezbędny element walki o nowych klientów – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

Źródło: Materiały Volvo

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Miżołębska

biuro prawne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »