| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż aut marki Nissan w Polsce w 2015 - świetne wyniki!

Sprzedaż aut marki Nissan w Polsce w 2015 - świetne wyniki!

Polacy szumnie uderzyli do drzwi salonów Nissana w 2015 roku. Marka zanotowała ponad 20 % wzrost sprzedaży aut w naszym kraju. Jakie modele cieszyły się największą popularnością?

20% wzrost sprzedaży aut marki Nissan w Polsce

2015 rok był dla Nissana w Polsce niezwykle udany. Marka zanotowała jeden z najwyższych na rynku wzrostów sprzedaży w porównaniu z rokiem 2014, o 20,6%, podczas gdy dla całego rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t wskaźnik ten wyniósł 9,37%. W przypadku samochodów osobowych Nissan może pochwalić się wzrostem o 22,6%, znacznie wyższym niż 8,3% dla całego rynku w Polsce.

Między styczniem a grudniem 2015 roku Nissan sprzedał 14 375 samochodów, awansując na 9. miejsce pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych. Marka osiągnęła udział w rynku na poziomie 3,94%, zyskując względem 2014 roku o blisko 0,5 p.p.

Głównym źródłem sukcesów Nissana było bardzo dobre przyjęcie przez klientów znacząco odnowionej gamy modeli marki. Po istnym wysypie nowości w kluczowych segmentach w 2014 roku, kiedy na rynek weszły m.in. modele Qashqai, X-Trail, Pulsar i odświeżony Juke, rok 2015 był pierwszym pełnym rokiem ich sprzedaży, odzwierciedlającym rzeczywiste zainteresowanie klientów, zarówno indywidualnych, jak i firm.

Dodatkowo w ostatnich 12 miesiącach oferta Nissana została wzbogacona o nowe jednostki napędowe: Qashqai i X-Trail zyskały turbodoładowaną, benzynową 1.6 DIG-T o mocy 163 KM, a Pulsar – najmocniejszą w gamie modelu 1.6 DIG-T 190 KM. Na rynku pojawił się również stworzony przez inżynierów NISMO – sportowej marki Nissana – bezkompromisowy Juke NISMO RS o mocy 218 KM.

Bestsellerowy Nissan Qashqai, wielokrotnie nagradzany i najchętniej kupowany crossover w Europie, również w Polsce jest niekwestionowanym liderem w swojej klasie. A to sukces niebagatelny, biorąc pod uwagę fakt, że segment małych SUV-ów i crossoverów jest drugim co do wielkości na polskim rynku. W drodze na najwyższy stopień podium Qashqai pokonał aż 65 konkurentów, reprezentujących ponad 30 marek.*

Nissan kolejny rok z rzędu nie ma sobie równych także pod względem sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych. Udział marki w tym segmencie w 2015 roku w Polsce wyniósł blisko 38%. Bieżący rok napawa pod tym względem jeszcze większym optymizmem w związku ze zbliżającym się wprowadzeniem na rynek modelu LEAF z akumulatorem o pojemności 30 kWh, pozwalającym przejechać aż 250 km na jednym ładowaniu. Taki zasięg powoduje, że samochód elektryczny staje się realną alternatywą dla pojazdów o tradycyjnym napędzie.

Rok 2016 będzie także czasem premiery następcy kultowego pickupa – Nissana Navara – który zachowując parametry terenowe poprzednika został wzbogacony o nowe, bardziej komfortowe zawieszenie oraz szereg nowoczesnych systemów i technologii. W dalszej części roku marka planuje z kolei inaugurację zupełnie nowego modelu w segmencie samochodów dostawczych.

* Źródło danych: PZPM na podstawie CEP (MSW)

Źródło: materiały prasowe Nissan

reklama

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic
Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM Xtronic

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Dankowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »