| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Czy sprzedaż aut przeniesie się do wirtualnych sklepów internetowych?

Czy sprzedaż aut przeniesie się do wirtualnych sklepów internetowych?

Branża samochodowa coraz mocniej zaznacza swoje miejsce w internecie. Eksperci uważają, że w niedalekiej przyszłości klienci będą nabywać auta w wirtualnych salonach samochodowych.

Zakup samochodu w internecie

Wykorzystanie potencjału, jaki daje internet, to jedno z największych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. Chodzi przede wszystkim o odpowiednią komunikację z klientem, także poprzez urządzenia mobilne, oraz tworzenie zindywidualizowanej oferty produktowej. Eksperci wskazują, że motoryzacja będzie jedną z branż, które mają szansę najbardziej rozwijać się w e-commerce.

– Dziś w sferze cyfrowej musimy w coraz większym stopniu uwzględniać zachowania konsumentów. Nie możemy mieć jednego, zunifikowanego przekazu dla wielu ludzi, ten przekaz musi być zindywidualizowany. Nie chodzi o to, by ścigać się z innymi, lecz by budować zaufanie do marki na zasadzie porównania. Musimy analizować zachowania konsumentów, by wchodzić z nimi w relacje biznesowe – mówi agencji Newseria Biznes Mohamed Eldjendoubi, dyrektor ds. marketingu Renault w regionie Afryki, Środkowego Wschodu i Indii.

Zobacz też: Najcenniejsze polskie marki - Debica

Handel internetowy dla branży motoryzacyjnej ma duży potencjał. Jak wynika z analizy PayU, będzie to jeden z czterech obszarów e-commerce, przed którym rysują się najciekawsze perspektywy. Dane firmy Bigcommerce, na które powołuje się PayU, wskazują, że w 2014 roku w USA branża samochodowa była najbardziej zyskownym segmentem e-handlu. Internet ma potencjał zarówno dla producentów aut, części i akcesoriów, czyli rynku pierwotnego, jak i dla rynku wtórnego. Analitycy spodziewają się, że aktywność firm motoryzacyjnych w sieci będzie coraz większa.

Największym wyzwaniem, które stoi przed branżą motoryzacyjną, jest zwiększenie efektywności aplikacji typu e-commerce na urządzenia mobilne, ponieważ w większości krajów, w których działamy, to właśnie one są podstawowym źródłem dostępu do sieci – mówi Mohamed Eldjendoubi.

Zobacz też: Ile pieniędzy trzeba zainwestować w auto po jego zakupie?

Według raportu „Digital, Social & Mobile in 2015” ponad połowa globalnej populacji korzysta z telefonów komórkowych, a liczba internautów na całym świecie przekroczyła 3 mld osób. Wykorzystanie możliwości, jakie daje ten kanał komunikacji, niesie duży potencjał do rozwoju firm z branży motoryzacyjnej.

Afryka i Bliski Wschód to bardzo obiecujące nowe rynki, szczególnie z cyfrowego punktu widzenia. Ludzie oczekują, że zostaną właściwie obsłużeni jako użytkownicy. Chcą otrzymywać spersonalizowaną informację, a my chcemy z nimi nawiązać długoterminową relację – dodaje Mohamed Eldjendoubi.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Kędzia

Przemysław Kędzia, prezes Business Media Software Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »