| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Pierwsze urodziny Ubera w Polsce

Pierwsze urodziny Ubera w Polsce

Uber to poważna konkurencja dla korporacji taksówkarskich. Przekonuje do siebie niższą ceną transportu i możliwością spotkania ciekawych ludzi. Ważna jest także jakość usług, dzięki której kierowcy Ubera mogą walczyć o klienta.

Aplikacja Uber - alternatywa dla taksówek

Uber działa na polskim rynku już od roku. Korzystają z niego tysiące użytkowników w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, którzy chcą zamówić przejazd w dowolnym miejscu, za pomocą jednego kliknięcia w ich/swój smartfon. Z okazji rocznicy, firma badawcza IPSOS przygotowała na zlecenie Ubera pierwsze badanie polskich użytkowników aplikacji. Jego wyniki pokazują, że użytkownicy Ubera to przede wszystkim młodzi ludzie, wychowani na nowych technologiach i bardziej zaangażowani politycznie niż większość populacji. Cenią wysoki standard obsługi oferowany przez aplikację, od wygody, po transparentność i sympatycznych kierowców korzystających z platformy.

Kto korzysta najczęściej z Ubera?

Młodzi, wykształceni mieszkańcy dużych miast, którzy dbają o świat, w którym żyją - tak jednym zdaniem można scharakteryzować typowych użytkowników Ubera. Korzystanie z aplikacji Uber wybierają przede wszystkim ludzie rozpoczynający swoją karierę - prawie 60% użytkowników ma mniej niż 30 lat. Są to ludzie dobrze wykształceni (67% skończyło studia wyższe) i aktywni zawodowo: 39% respondentów określiło siebie jako pracowników umysłowych, a 28% to kadra kierownicza. Większość z nich, bo aż 90%, to mieszkańcy dużych polskich miast - 10% użytkowników Ubera to obcokrajowcy przyjeżdżający do Polski w celach turystycznych lub służbowych*.

Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80% badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla porównania frekwencja wyborcza na poziomie krajowym w wyborach 2015 wyniosła 55%. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne - siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych - to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40% użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.

"Użytkownicy Ubera wydają się być otwarci na nowe technologie i świadomi możliwości, jakie te ze sobą niosą. Chętnie korzystają nie tylko z Ubera (ceniąc wygodę i komfort jaki im to daje), ale także z innych nowinek technicznych. 81% z nich słucha muzyki za pośrednictwem Spotify, 48% - korzysta z Airbnb, a 25% ogląda filmy i seriale za pośrednictwem serwisu Netflix" - podsumowuje przedstawiciel firmy badawczej IPSOS, która przeprowadziła badanie.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Uber pozwala każdemu kierowcy z autem zarobić w prosty sposób dodatkowe pieniądze. Klienci wybierają jednak tych, którzy cieszą się najlepszą opinią Fot. Fotolia
Uber pozwala każdemu kierowcy z autem zarobić w prosty sposób dodatkowe pieniądze. Klienci wybierają jednak tych, którzy cieszą się najlepszą opinią Fot. Fotolia

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Tankielun

Detektyw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »