| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > ADAC: rekordowa liczba wezwań do awarii w 2010

ADAC: rekordowa liczba wezwań do awarii w 2010

W 2010 roku ADAC odebrał wręcz rekordową liczbę wezwań do awarii samochodów, dokładnie 4 miliony 250 tysięcy 724. Głównie był to wynik niezwykle srogiej zimy, ale i letnich upałów. W poprzednim roku tego typu zdarzeń było o 8,1% mniej niż w 2010 r.

Skąd taki nagły wzrost liczby usterek? Powodem były głównie trudne warunki pogodowe, w tym sroga i długa zima, ale także silne upały latem. Warto w tym miejscu dodać, że Niemcy coraz częściej wybierają się w dłuższą trasę własnym autem, a rzadziej korzystają z transportu publicznego, co tłumaczy też część wzrostu liczby awarii.

Zobacz też: Strażak wlepi ci mandat

Według danych ADAC problemy z reguły były wynikiem rozładowanego akumulatora, ale też uszkodzonego rozrusznika i alternatora. ADAC skuteczniepomagał w usuwaniu usterki, w aż 84,4% przypadków udawało się ponownieuruchomić samochód i ruszyć w drogę.

ADAC często musiał też interweniować w dość dziwnychprzypadkach, takich jak zatrzaśnięcie kluczyków w kabinie auta lub brak paliwaitp. 

Zobacz też: Straż miejska nie ma prawa używać fotoradarów

Co to jest ADAC?

To niemiecki automobilklub liczący 17,21 milionów członków i18 oddziałów regionalnych. Po amerykańskim stanowi drugi automobilklub naświecie, a zarazem największe stowarzyszenie motocyklistów (ADAC zrzesza ich aż1,5 mln).

Jego głównym zadaniem jest monitoring i promowanie transportu, sportówmotorowych, a także turystyki, chroniąc przy tym interesy zmotoryzowanych.

Ponadtodziała na rzecz rozwoju ruchu drogowego, czuwa nad bezpieczeństwem i promujeedukację, angażuje się także w działania na rzecz ochrony środowiska.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brokerska CDS

CDS działa jako kancelaria doradcza, której misją jest ochrona interesów przewoźników i spedytorów poprzez świadczenie usług w zakresie obsługi ubezpieczeń transportowych (OC przewoźnika, OC spedytora i Cargo) oraz pozasądowej i sądowej obsługi roszczeń i szkód powstałych w transporcie. Świadczymy również usługi związane z zarządzaniem ryzykiem transportowym, a także przeprowadzamy audyty i szkolenia z zakresu prawa przewozowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK