| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Grupa Volkswagena dominuje na polskim rynku motoryzacyjnym

Grupa Volkswagena dominuje na polskim rynku motoryzacyjnym

W pierwszej trójce najczęściej kupowanych marek samochodów osobowych, na polskim rynku, znajdują się dwie należące do grupy Volkswagena, są to Skoda i Volkswagen. Na podium znajduje się również Ford, a kolejne miejsca zajmują Fiat, Toyota i Opel.

W 2010 roku łączna sprzedaż pojazdów marki Skoda wyniosła prawie 38 tysięcy sztuk. Skoda ma ponad 11 procentowy udział w rynku i dużą przewagę nad konkurencją. Na drugim miejscu w rankingu popularności znajduje się Volkswagen, który w ubiegłym roku sprzedał o około 10 tysięcy samochodów mniej, a na trzecim znajduje się Ford, ze sprzedażą niższą od lidera o blisko 11 tysięcy.

Volkswagen wyprzedził w tym roku marki takie jak Fiat, Toyota i Opel, które w poprzednich latach notowały sprzedaż wyższą niż Vw, a w tym roku zajęły odpowiednio czwartą, piątą i szóstą lokatę w rankingu.

Zobacz również: Zmiany w ubezpieczeniach OC i AC w 2011 roku

Eksperci twierdzą, że awans Volkswagena to zasługa reeksportu. To znaczy, że dzięki wynegocjowaniu przez polskiego importera nieco niższych niż u zagranicznych sprzedawców cen Volkswagenów, dealerzy i indywidualni klienci kupowali auta niemieckiej marki w Polsce.

Instytut Samar podał, za Centralną Ewidencją Kierowców i Pojazdów, że w 2010 roku zarejestrowano w Polsce około 20 tysięcy Volkswagenów, czyli poza naszym krajem sprzedano prawie 8 tysięcy egzemplarzy zamówionych przez Polaków.

Zobacz również: Ile kosztuje Hyundai Genesis Coupe?

Z danych Samaru wynika, że drugim koncernem w Polsce pod względem liczby zarejestrowanych aut jest Ford. W 2010 roku zarejestrowano w sumie ponad 25 tysięcy samochodów tej marki.

Jedną z przyczyn rekordowych wyników sprzedaży Skody i Forda była zbliżająca się zmiana dotycząca odliczana podatku VAT. To właśnie przedsiębiorcy spowodowali, że w grudniu 2010 roku sprzedano o ponad 26% pojazdów więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Sprzedaż aut osobowych w całym 2010 roku osiągnęła poziom 333,5 tysiąca egzemplarzy, to o ponad 4% więcej niż w roku 2009.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dominika Kłosińska-Pyka

Aplikantka radcowska w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »