REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Prius+

Toyota Prius+ - przód
Toyota Prius+ - przód
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowa rodzina Toyoty powiększyła się o minivana zbudowanego na bazie Priusa. Model Prius+ jest w stanie przewieźć siedem osób. Na polskim rynku będzie dostępny w przyszłym roku, ale już teraz można składać na niego zamówienia. Kosztuje 129 900 zł.

Toyota Prius+ to według zapewnień producenta pierwszy siedmioosobowy minivan o napędzie hybrydowym. Do polskich salonów sprzedaży trafi w 2013 r., ale już teraz można składać zamówienia.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Prius + jest o 15,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o 8,5 cm wyższy od Priusa trzeciej generacji. Rozstaw osi jest zwiększony o 8 cm, a wewnątrz umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli. Mimo podobieństw zewnętrznych do tradycyjnej odmiany Priusa, wnętrze Priusa+ zostało zaprojektowane od podstaw. W drugim rzędzie zainstalowano trzy niezależne fotele ze składanymi oparciami, a oparcie kanapy zainstalowanej w trzecim rzędzie składa się w stosunku 50:50.

Jeżeli podróżujemy Priusem+ z kompletem pasażerów, przedział bagażowy ma objętość 200 l. W układzie pięcioosobowym przestrzeń bagażowa powiększa się do 500 l. Ciekawostką zastosowaną w Priusie+ jest panoramiczne okno dachowe wykonane z tworzywa, które ma mniejszą o 40% masę niż dotychczas stosowany materiał. Wyróżnia się też lepszymi właściwościami cieplnymi.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Napęd hybrydowy w Priusie+

Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive najnowszej generacji, z pracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 73 kW oraz silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW. Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Według producenta napęd zużywa 4,3 l na 100 km i emituje 99 g/m CO2.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W porównaniu do tradycyjnej wersji Priusa, w Prius+, zostały zmienione przełożenia, dzięki czemu mini van o większym nadwoziu i masie zachowuje osiągi modelu kompaktowego.

Tak jak standardowy Prius, Prius+ pozwala przełączyć napęd ręcznie w jeden z trzech trybów: całkowicie elektryczny EV z zasięgiem do 2 km, ekonomiczny ECO i dynamiczny POWER. Standardowym elementem układu hybrydowego jest automatyczna skrzynia biegów.

Zobacz też: Test Citroen DS4: Przekombinowany

Kompletnie wyposażony i multimedialny

REKLAMA

Do  wyposażenia standardowego (Luna) Priusa+ należy 7 poduszek powietrznych w tym kolanowa kierowcy, felgi aluminiowe, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, kamera cofania, czujnik deszczu, czy klimatyzacja automatyczna. Wśród  wyposażenia opcjonalnego (wersje Sol, Prestige) znajduje się wyświetlacz projekcyjny head up display (HUD), reflektory LED, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control, aktywny system bezpieczeństwa Pre-Crash Safety System, czy najwyższej jakości system audio JBL.

Podobnie jak inne wersje nowej generacji Priusa, Prius+ oferowany jest z zaawansowanymi systemami multimedialnymi i nawigacyjnymi, wyposażonymi w ekrany dotykowe – standardowym Toyota Touch, zaawansowanym Toyota Touch & Go Plus oraz najbardziej rozbudowanym Toyota Touch Pro.

Model Prius+ zadebiutuje na polskim rynku w 2013 roku. Cena startowa za kompletnie wyposażony samochód będzie wynosiła 129 900 zł. Zamówienia można składać od września 2012 roku.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Toyota Prius+ bok
Toyota
Toyota Prius+ tył
Toyota
Toyota Prius+ tył
Toyota
Toyota Prius+
Toyota
Toyota Prius+ kokpit
Toyota
Toyota Prius+ bagażnik
Toyota
Toyota Prius+ wnętrze
Toyota
Toyota Prius+ wnętrze
Toyota
Toyota Prius+ wnętrze
Toyota
Toyota Prius+ wnętrze
Toyota
Toyota Prius+
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA