| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Najgorętsze nowości w Genewie

Najgorętsze nowości w Genewie

Na całym świecie istnieje wiele miejsc, w których producenci prezentują swe najnowsze propozycje, jednak najwyższym uznaniem cieszą się międzynarodowe targi motoryzacyjne. Zjeżdżają na nie tysiące dziennikarzy z całego świata, tylko po to by móc obejrzeć, dotknąć, a potem opisać pojazdy w mediach. Wiele z tych premier pozostaje tylko w formie projektu, jednak dzięki nim można podziwiać, w którą stronę zmierza "linia" danej marki lub czym tym razem będą próbować urzec nas producenci.

Największą popularnością cieszą się targi motoryzacyjne w Genewie, Paryżu, we Frankfurcie, Detroit czy Tokio. Jednak to Europa przoduje w prestiżu swych imprez. Teraz nadszedł czas na te w szwajcarskim mieście nad rzeką Rodan, czyli na targi - Geneva International Motor Show 2012

Wielu wytwórców prezentuje tu swe najnowsze modele,które po raz pierwszy ujrzą światło dzienne. Pośród wielu zwykłych premier aut, które nie są wyjątkowo porywające, czyli np. Fiat 500L, czy Dacia Lodgy, możemy spotkać "smakowite kąski", które każdego fana motoryzacji przyprawiają o dreszczyk emocji i gęsią skórkę...

Zobacz też: Nowości Volkswagena zaprezentowane w Genewie

To właśnie na nie czekali prawdziwi zapaleńcy:

-Ferrari F12berlinetta

-Brabus Built 800

-Lamborghini Aventador J Speedster

Zobacz też: Premiera Skody Citigo na targach w Genewie

-Gumpert Tornate

-Citroen DS4 Racing Concept

-Range Rover Convertible Concept 

to tylko nieliczne, warte zainteresowania.....

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen DS4 Racing Concept – to topowa odmiana DS4, skonstruowana przez dział Citroen Racing- zajmujący się wyczynowymi pojazdami marki. Prototyp ma silnik 1.6 turbodoładowany, o mocy aż 256 KM( to prawie 160KM z 1 l. pojemności).
Citroen DS4 Racing Concept – to topowa odmiana DS4, skonstruowana przez dział Citroen Racing- zajmujący się wyczynowymi pojazdami marki. Prototyp ma silnik 1.6 turbodoładowany, o mocy aż 256 KM( to prawie 160KM z 1 l. pojemności).

Ferrari F12berlinetta - obecnie najmocniejsze auto w stajni Ferrari, ma aż 740KM! Silnik ma 7 litrów pojemności, 12 cylindrów i 690 Nm max. momentu obrotowego. Podobno, ma zużywać o ok. 30% paliwa mniej, niż jej poprzedniczka - 599 GTB Fiorano. Przyspieszenie 0-100km/h to nieziemskie: 3,1 s. Natomiast prędkość maxymalna to 340 km/h! ten samochód jest efektem współpracy między Ferrari, a Pininfariną i naprawdę trudno o piękniejszy samochód.
Ferrari F12berlinetta - obecnie najmocniejsze auto w stajni Ferrari, ma aż 740KM! Silnik ma 7 litrów pojemności, 12 cylindrów i 690 Nm max. momentu obrotowego. Podobno, ma zużywać o ok. 30% paliwa mniej, niż jej poprzedniczka - 599 GTB Fiorano. Przyspieszenie 0-100km/h to nieziemskie: 3,1 s. Natomiast prędkość maxymalna to 340 km/h! ten samochód jest efektem współpracy między Ferrari, a Pininfariną i naprawdę trudno o piękniejszy samochód.

Brabus- jeśli lubisz karbon, silniki v12 i ok. 800 KM pod maską – ten samochód jest właśnie dla Ciebie. Należy jednak pamiętać, że kosztuje 384 000 euro. Kiedyś ten samochód był Mercedesem C-klasą, jednak z pierwowzorem ma tylko część wspólnych podzespołów. Brabus oferuje nam moc 800 KM , ale też i ograniczony moment obrotowy z 1420 Nm na 1100 Nm- nazywają to rozsądkiem.  Niewątpliwie, w tym aucie będziesz wzbudzał respekt.
Brabus- jeśli lubisz karbon, silniki v12 i ok. 800 KM pod maską – ten samochód jest właśnie dla Ciebie. Należy jednak pamiętać, że kosztuje 384 000 euro. Kiedyś ten samochód był Mercedesem C-klasą, jednak z pierwowzorem ma tylko część wspólnych podzespołów. Brabus oferuje nam moc 800 KM , ale też i ograniczony moment obrotowy z 1420 Nm na 1100 Nm- nazywają to rozsądkiem. Niewątpliwie, w tym aucie będziesz wzbudzał respekt.

Range Rover Convertible Concept- studyjna odmiana cabrio brytyjskiego SUV-a. Napęd również zostanie przejęty ze znanego już pojazdu. Samochód, który będzie prezentowany prawdopodobnie także podczas targów w Nowym Jorku w kwietniu, oparty jest na bazowym, 3-drzwiowym Evoque. Jeśli będzie produkowany, pod maską znajdzie się czterocylindrowa jednostka benzynowa oraz diesel. Moc będzie przenoszona na przednią oś bądź wszystkie koła.
Range Rover Convertible Concept- studyjna odmiana cabrio brytyjskiego SUV-a. Napęd również zostanie przejęty ze znanego już pojazdu. Samochód, który będzie prezentowany prawdopodobnie także podczas targów w Nowym Jorku w kwietniu, oparty jest na bazowym, 3-drzwiowym Evoque. Jeśli będzie produkowany, pod maską znajdzie się czterocylindrowa jednostka benzynowa oraz diesel. Moc będzie przenoszona na przednią oś bądź wszystkie koła.

Gumpert Tornate- Techniczne model Tornante bazuje na Apollo, czyli superszybkim starszym bracie.  Sercem jest centralnie umieszczony, podwójnie doładowany silnik V8 z Audi - ma 4,2-litra pojemności i osiąga moc 700 KM. Auto zbudowano zgodnie z zasadami konstrukcji Superleggera, opatentowanej przez firmę Touring w 1936 roku -kompozytowe panele nadwozia osadzono na ramie przestrzennej..
Gumpert Tornate- Techniczne model Tornante bazuje na Apollo, czyli superszybkim starszym bracie. Sercem jest centralnie umieszczony, podwójnie doładowany silnik V8 z Audi - ma 4,2-litra pojemności i osiąga moc 700 KM. Auto zbudowano zgodnie z zasadami konstrukcji Superleggera, opatentowanej przez firmę Touring w 1936 roku -kompozytowe panele nadwozia osadzono na ramie przestrzennej..

Porsche Boxter 2013-  to model fabryki ze Stuttgartu, która od początku swego istnienia, nie zachwycał prawdziwych fanów tej marki, był najtańszy i lekceważony. Obecny model, odbiera jednak argumenty swym przeciwnikom. Specyfikacja podstawowa obejmuje 6-cylindrowy motor o pojemności 2,7 l i mocy 265 KM. Odmiana mocniejsza, klasycznie oznaczona jako Boxter S, dysponować będzie jednostką 3,4 l, generującą 315 KM, dzięki którym osiągnięcie pierwszej setki możliwe staje się już po ok 5 s. Porsche Boxter, coraz bardziej zbliża się do osiągów 911.
Porsche Boxter 2013- to model fabryki ze Stuttgartu, która od początku swego istnienia, nie zachwycał prawdziwych fanów tej marki, był najtańszy i lekceważony. Obecny model, odbiera jednak argumenty swym przeciwnikom. Specyfikacja podstawowa obejmuje 6-cylindrowy motor o pojemności 2,7 l i mocy 265 KM. Odmiana mocniejsza, klasycznie oznaczona jako Boxter S, dysponować będzie jednostką 3,4 l, generującą 315 KM, dzięki którym osiągnięcie pierwszej setki możliwe staje się już po ok 5 s. Porsche Boxter, coraz bardziej zbliża się do osiągów 911.

Lamborghini Aventador J Speedster- powstał tylko i wyłącznie w jednym egzemplarzu, a został wyceniony na 1,2 mln Euro. Ciekawe, czy znajdą się chętni na to monstrum o mocy 700 KM, osadzone na 20-calowych (21″ na tylnej osi) kołach, ze wskazaniem podróżowania w kasku?
Lamborghini Aventador J Speedster- powstał tylko i wyłącznie w jednym egzemplarzu, a został wyceniony na 1,2 mln Euro. Ciekawe, czy znajdą się chętni na to monstrum o mocy 700 KM, osadzone na 20-calowych (21″ na tylnej osi) kołach, ze wskazaniem podróżowania w kasku?

Maserati GranTurismo w wersji Sport-  ma przestylizowany przedni zderzak z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do hamulców i chłodnicy. Z tyłu sportowy charakter auta podkreślają ciemniejsze klosze świateł. We wnętrzu Maserati przestylizowano deskę rozdzielczą oraz zmieniono kształt przednich foteli i tylnej kanapy.  Zgodnie z nazwą poprawione zostaną osiągi GranTurismo. Stanie się to możliwe dzięki silnikowi V8 o pojemności 4.7 litra, generującemu moc 460 KM.
Maserati GranTurismo w wersji Sport- ma przestylizowany przedni zderzak z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do hamulców i chłodnicy. Z tyłu sportowy charakter auta podkreślają ciemniejsze klosze świateł. We wnętrzu Maserati przestylizowano deskę rozdzielczą oraz zmieniono kształt przednich foteli i tylnej kanapy. Zgodnie z nazwą poprawione zostaną osiągi GranTurismo. Stanie się to możliwe dzięki silnikowi V8 o pojemności 4.7 litra, generującemu moc 460 KM.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse- Bugatti stwierdziło, że jeśli posiada już najszybszy samochód świata z dachem, teraz trzeba pokusić się rynek bez dachu i to się im udało. Pod maską znajduje się znana już jednostka 8,0 W16 poczwórnie doładowana turbinami, generująca moc 1200 KM.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse- Bugatti stwierdziło, że jeśli posiada już najszybszy samochód świata z dachem, teraz trzeba pokusić się rynek bez dachu i to się im udało. Pod maską znajduje się znana już jednostka 8,0 W16 poczwórnie doładowana turbinami, generująca moc 1200 KM.

Audi TT RS Plus-  chcąc opisać to auto należy użyć pewnych danych: 360 KM, 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, pierwsza setka po 4,1 s (Coupe z przekładnią S-tronic) i prędkość maksymalna 280 km/h. Jest to wystarczająco wymowne i idealnie opisuje to, na czym powinno zależeć potencjalnemu klientowi.
Audi TT RS Plus- chcąc opisać to auto należy użyć pewnych danych: 360 KM, 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, pierwsza setka po 4,1 s (Coupe z przekładnią S-tronic) i prędkość maksymalna 280 km/h. Jest to wystarczająco wymowne i idealnie opisuje to, na czym powinno zależeć potencjalnemu klientowi.

Lamborghini Aventador od Mansory- jak powszechnie wiadomo, Lamborghini produkuje samochody małe, przeznaczone do jazdy miejskiej. Dlatego też Mansory musiała ulepszyć dotychczasowy model. Zostały dodane elementy typu: światła LED, spojlery i sporo gadżetów. Poprawili chłodzenie silnika i usprawnili działanie hamulców. Natomiast  moc dwunastocylindrowej jednostki została zwiększona z 700 KM do 754 KM, zaś moment obrotowy z 690 Nm do 750 Nm. W rezultacie, Aventador od Mansory przyspiesza do setki w 2,8 s (seryjny 2,9 s) oraz osiąga prędkość maksymalną 355 km/h.
Lamborghini Aventador od Mansory- jak powszechnie wiadomo, Lamborghini produkuje samochody małe, przeznaczone do jazdy miejskiej. Dlatego też Mansory musiała ulepszyć dotychczasowy model. Zostały dodane elementy typu: światła LED, spojlery i sporo gadżetów. Poprawili chłodzenie silnika i usprawnili działanie hamulców. Natomiast moc dwunastocylindrowej jednostki została zwiększona z 700 KM do 754 KM, zaś moment obrotowy z 690 Nm do 750 Nm. W rezultacie, Aventador od Mansory przyspiesza do setki w 2,8 s (seryjny 2,9 s) oraz osiąga prędkość maksymalną 355 km/h.

Bentley EXP 9 F – po tym, jak Porsche i inne marki zdały sobie sprawę, że największy popyt jest obecnie na SUV-y i tak naprawdę na nich można najwięcej zarobić, przyszedł czas, aby Bentley wyprodukował własny. Pod maską zamontowano potężną, podwójnie doładowaną jednostkę benzynową 6.0 W12, którą sprzężono z 8-stopniowym „automatem”. 600-konny motor generujący 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego z pewnością zaspokoi wygórowane wymagania bogatej klienteli. Producent przekonuje, że równie dobrym źródłem napędu byłby nowy silnik 4.0 V8 twin-turbo, a także hybryda.
Bentley EXP 9 F – po tym, jak Porsche i inne marki zdały sobie sprawę, że największy popyt jest obecnie na SUV-y i tak naprawdę na nich można najwięcej zarobić, przyszedł czas, aby Bentley wyprodukował własny. Pod maską zamontowano potężną, podwójnie doładowaną jednostkę benzynową 6.0 W12, którą sprzężono z 8-stopniowym „automatem”. 600-konny motor generujący 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego z pewnością zaspokoi wygórowane wymagania bogatej klienteli. Producent przekonuje, że równie dobrym źródłem napędu byłby nowy silnik 4.0 V8 twin-turbo, a także hybryda.

BMW M550d xDrive- ma pod maską motor wysokoprężny z trzema turbinami o pojemności 3.0 l., mocy 381 KM, a przyspieszenie 0-100 km/h to tylko 4,7 s. Ponadto producent deklaruje, że spalanie tego potwora to średnio tylko ok. 6,3 l. oleju napędowego na 100 km. Jednak wśród wielu wzbudza śmiech, gdyż to pierwsze BMW serii M z silnikiem diesla...
BMW M550d xDrive- ma pod maską motor wysokoprężny z trzema turbinami o pojemności 3.0 l., mocy 381 KM, a przyspieszenie 0-100 km/h to tylko 4,7 s. Ponadto producent deklaruje, że spalanie tego potwora to średnio tylko ok. 6,3 l. oleju napędowego na 100 km. Jednak wśród wielu wzbudza śmiech, gdyż to pierwsze BMW serii M z silnikiem diesla...

Marussia B2- jak przystało na supermocarstwo, federacja Rosyjska też powinna mieć swój supersamochód.  B2  jest bardzo lekki: jego masa to 1100 kg. Nabywcy mogą wybrać jedną z trzech jednostek napędowych: 3.5 litrowe V6 o mocy 300 KM lub 2.8 litrowe turbodoładowane V6 od Coswortha o mocy od 360 do 420 KM.
Jednostki są mocowane centralnie. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni. Auto w najmocniejszej wersji pozwala B2 przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s., wskazówka prędkość ograniczona jest do 250 km/h.
Marussia B2- jak przystało na supermocarstwo, federacja Rosyjska też powinna mieć swój supersamochód. B2 jest bardzo lekki: jego masa to 1100 kg. Nabywcy mogą wybrać jedną z trzech jednostek napędowych: 3.5 litrowe V6 o mocy 300 KM lub 2.8 litrowe turbodoładowane V6 od Coswortha o mocy od 360 do 420 KM. Jednostki są mocowane centralnie. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni. Auto w najmocniejszej wersji pozwala B2 przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s., wskazówka prędkość ograniczona jest do 250 km/h.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Donata Hermann-Marciniak

Specjalistka z zakresu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Absolwentka Studiów Podyplomowych Kadry i Płace na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »