| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nadjeżdża Astra IV

Nadjeżdża Astra IV

Kolejna generacja Astry ujrzała światło dzienne. Oficjalnie nowy kompaktowy Opel zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności 17. września podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie.

Astra czwartej generacji garściami czerpie z modelu Insignia. Podobieństwo widać zarówno pod względem designu jak i zastosowanych rozwiązań technicznych. Auto ma dynamiczną, wręcz sportowa sylwetkę i może się podobać. Nowa Astra mierzy 4,42 m, oferując tym samym zarówno z przodu jak i z tyłu więcej przestrzeni od poprzedniej wersji. Nie bez znaczenia jest również większy o 71 mm rozstaw kół. Ponadto, aby uzyskać maksymalnie dobre osiągi, konstruktorzy duży nacisk położyli na aerodynamikę auta. Ciekawie zaprojektowane przednie i tylne lampy, opadająca linia dachu i przetłoczenia na bocznych drzwiach w stylu znanym z Insigni, znakomicie komponują się z bryłą klasycznego, pięciodrzwiowego hatchbacka. Zewnętrzne elementy stylistyki pojawiają się również wewnątrz auta, tworząc spójną całość.

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Niemiecki kompakt będzie mógł pochwalić się takimi nowoczesnymi rozwiązaniami jak: biksenonowe reflektory nowej generacji, które zmieniają zasięg i natężenie światła w zależności od stylu jazdy i prędkości oraz rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę przed niezamierzoną zmianą toru jazdy system Opel Eye. Podwozie zbudowano jako układ mechatroniczny integrujący zarówno mechanikę jak i elektronikę całego podzespołu. Samochód może być wyposażony w system sterowania zawieszeniem FrexRide, z trzema opcjami prowadzenia – Standard, Sport i Tour, który jednocześnie stale dostosowuje się do stylu jazdy i prędkości. Dodatkowo nowa konstrukcja tylnej osi zwiększa stabilność auta.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

W ofercie dostępne będą cztery silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 i 1,6 litra oraz mocach od 100 do 180 KM. Nowością będzie silnik 1,4 turbo o mocy 140 KM, który zastąpi oferowaną do tej pory jednostkę 1,8 o tej samej mocy. Wśród diesli wybierać będzie można pomiędzy motorami o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 95 do 160 KM. Ponadto dostępna będzie bardziej ekologiczna wersja o nazwie ecoFlex. Silniki o wyższej mocy będą współpracowały z sześciobiegową manualną przekładnią. W ofercie znajdzie się również nowa automatyczna skrzynia z funkcją Active Select.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

W Europie Astra znajduje się w pierwszej trójce najchętniej kupowanych modeli w swojej klasie. To zobowiązuje. Nowa, niewątpliwie ciekawsza od poprzedniej, pięciodrzwiowa wersja kompaktowego Opla, ma duże szanse powalczyć z silną rynkową konkurencją.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tense.pl

Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »