| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Mazda 5 ma nowy silnik diesla

Mazda 5 ma nowy silnik diesla


Mazda uzupełnia ofertę silnikową dla modelu Mazda5 o nową jednostkę wysokoprężną. Jest to silnik diesla o pojemności 1,6 litra wyposażony w technologię Common-Rail.

Silnik o pojemności 1,6 litra ma blok wykonany ze stopu aluminium oraz rozrząd z ośmioma zaworami i pojedynczym wałkiem (SOHC - Single Overhead Cam). Układ napędowy złożony z silnika współpracującego z sześciobiegową skrzynią manualną jest o 120 kg lżejszy niż w poprzednim modelu. Przyczynia się to do obniżenia zużycia paliwa.

Inżynierowie dopracowali części mechaniczne rozrządu, obniżając tarcie między nimi i zastosowali bardziej wydajne wtryskiwacze, co zapewnia lepszą efektywność spalania. W rezultacie Mazda5 1,6 diesel rozwija moc o 5 KM większą niż poprzednia wersja 2,0 Diesel Standard Power, którą zastępuje, równocześnie zużywając o około 15 procent mniej paliwa.

Zobacz również: Nowy Saab 9-5 z nadwoziem SportKombi

Nowy diesel o pojemności 1,6 litra w skrócie:

- nowy silnik wysokoprężny MZ-CD o pojemności 1,6 litra z układem common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi i sześciobiegową skrzynią manualną
- turbosprężarka o zmiennym położeniu łopatek
- nowa Mazda5 1,6 l diesel z nową skrzynią biegów waży nawet do 120 kg mniej niż model, który zastępuje
- rozwija moc 85 kW/115 KM (+ 5 KM względem poprzedniej generacji silnika wysokoprężnego Standard Power o pojemności 2,0 l) i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie 1750-2500 obr/min
- obniżono zużycie paliwa o ponad 14 procent, i według danych producenta Mazda5 pali średnio do 5,2 l/100 km
- zredukowano emisję CO2, silnik ten spełnia normę emisji spalin Euro V
- układ filtra cząstek stałych (DPF) jest bezobsługowy

Zobacz również: Minagi - pierwszy kompaktowy SUV marki Mazda

Tworząc paletę silników dla nowej Mazdy5, położyliśmy szczególny nacisk na ich wpływ na środowisko i zużycie paliwa. To właśnie spowodowało, że skorzystaliśmy z dwulitrowego silnika benzynowego Mazdy z bezpośrednim wtryskiem i systemem i-stop, a dwulitrowego diesla zastąpiliśmy zupełnie nowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który jest liderem w klasie, gdy chodzi o poziom emisji CO2 - mówi Hideki Matsuoka, szef projektu Mazda5.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »