| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Mazda 5 ma nowy silnik diesla

Mazda 5 ma nowy silnik diesla


Mazda uzupełnia ofertę silnikową dla modelu Mazda5 o nową jednostkę wysokoprężną. Jest to silnik diesla o pojemności 1,6 litra wyposażony w technologię Common-Rail.

Silnik o pojemności 1,6 litra ma blok wykonany ze stopu aluminium oraz rozrząd z ośmioma zaworami i pojedynczym wałkiem (SOHC - Single Overhead Cam). Układ napędowy złożony z silnika współpracującego z sześciobiegową skrzynią manualną jest o 120 kg lżejszy niż w poprzednim modelu. Przyczynia się to do obniżenia zużycia paliwa.

Inżynierowie dopracowali części mechaniczne rozrządu, obniżając tarcie między nimi i zastosowali bardziej wydajne wtryskiwacze, co zapewnia lepszą efektywność spalania. W rezultacie Mazda5 1,6 diesel rozwija moc o 5 KM większą niż poprzednia wersja 2,0 Diesel Standard Power, którą zastępuje, równocześnie zużywając o około 15 procent mniej paliwa.

Zobacz również: Nowy Saab 9-5 z nadwoziem SportKombi

Nowy diesel o pojemności 1,6 litra w skrócie:

- nowy silnik wysokoprężny MZ-CD o pojemności 1,6 litra z układem common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi i sześciobiegową skrzynią manualną
- turbosprężarka o zmiennym położeniu łopatek
- nowa Mazda5 1,6 l diesel z nową skrzynią biegów waży nawet do 120 kg mniej niż model, który zastępuje
- rozwija moc 85 kW/115 KM (+ 5 KM względem poprzedniej generacji silnika wysokoprężnego Standard Power o pojemności 2,0 l) i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie 1750-2500 obr/min
- obniżono zużycie paliwa o ponad 14 procent, i według danych producenta Mazda5 pali średnio do 5,2 l/100 km
- zredukowano emisję CO2, silnik ten spełnia normę emisji spalin Euro V
- układ filtra cząstek stałych (DPF) jest bezobsługowy

Zobacz również: Minagi - pierwszy kompaktowy SUV marki Mazda

Tworząc paletę silników dla nowej Mazdy5, położyliśmy szczególny nacisk na ich wpływ na środowisko i zużycie paliwa. To właśnie spowodowało, że skorzystaliśmy z dwulitrowego silnika benzynowego Mazdy z bezpośrednim wtryskiem i systemem i-stop, a dwulitrowego diesla zastąpiliśmy zupełnie nowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który jest liderem w klasie, gdy chodzi o poziom emisji CO2 - mówi Hideki Matsuoka, szef projektu Mazda5.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawno-Rachunkowa "Kliman-Rola"

Nasza Kancelaria oferuje doradztwo prawne osobom fizycznym oraz zapewnia obsługę prawną przedsiębiorstw, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, fundacji i stowarzyszeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »