REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Formuła 4 Abarth ADAC

Formuła 4 ADAC Abarth
Formuła 4 ADAC Abarth
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Formula 4 to nowa seria wyścigowa stworzona przy współudziale włoskiego marki samochodowej - Abarth. Jakimi parametrami charakteryzuje się bolid Formuły 4?

Formuła 4 ADAC Abarth

Rozgrywana w Niemczech, Austrii i Belgii „Formuła 4 powered by Abarth ADAC" nie jest jedyną serią certyfikowaną przez Międzynarodową Federację Samochodową FIA, która zaufała tej tradycyjnej włoskiej marce. Również we Włoszech, Rosji, Finlandii i Estonii ten włoski 1,4-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem napędza małe, jednomiejscowe bolidy. Abarth jest jednym z pięciu zatwierdzonych na świecie dostawców silników do Formuły 4.

REKLAMA

Formuła 4 wypełnia lukę między kartingiem i bardzo zaawansowaną już technicznie oraz niezwykle kosztowną Formułą 3, umożliwiając start już 15-latkom. Moc silnika w tej klasie jest ograniczona przepisami do 118 kW (160 KM). Napędzający Formułę 4 silnik wyścigowy bazuje na silniku czterocylindrowym, który w samochodach seryjnych Abarth'a zapewnia niezrównaną przyjemność z jazdy.

Zobacz też: 72 Rajd Polski wygrywa Sebastian Ogier!

REKLAMA

W modelu Abarth 595 Turismo silnik ten również generuje moc 118 kW (160 KM). Górna granica mocy wynosząca 140 kW (190 KM) została uzyskana w spektakularnym modelu Abarth 695 biposto - najmocniejszym seryjnie produkowanym Abarcie w historii. Jednak nawet 190 KM nie zamyka stawki. W samochodzie Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, jednym z trzech topowych modeli należących do Abarth Trofeo, jednostka ta osiąga moc nawet 158 kW (215 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W przeciwieństwie do modeli produkowanych seryjnie i aut wyścigowych Trofeo Abarth, montowany w bolidach Formuły 4 silnik czterocylindrowy o pojemności 1,4 litra został umieszczony wzdłużnie za kierowcą i przenosi on napęd na tylne koła. Dopuszczalne modyfikacje również są ograniczone.

Szczegóły dotyczące „Formuły 4 powered by Abarth ADAC"
Niemiecka „Formuła 4 powered by Abarth ADAC" towarzyszy siedmiu rundom cyklu ADAC GT Masters i jednej Niemieckich Mistrzostw Samochodowych (DTM). Dwie z łącznie ośmiu rund odbywają się poza granicami Niemiec: jedna na torze Red Bull Ring w Austrii, a druga w belgijskim Spa-Francorchamps. Na każda rundę składają się dwie sesje treningowe, dwa wyścigi kwalifikacyjne i trzy wyścigi główne. Na liście jest 42 uczestników, w których znalazły się także trzy młode kobiety, jest kilka nazwisk doskonale znanych w sportach motorowych, choć noszonych już przez kolejne pokolenie. Bolid Tatuus-Abarth o numerze 25 poprowadzi Mick Schumacher, 16-letni syn siedmiokrotnego Mistrza Świata Formuły 1 Michaela Schumachera. Z kolei numer 9 jest zarezerwowany dla 15-letniego Jonathana Cecotto z Wenezueli, którego ojciec Johnny zapisał się w sercach fanów, jako Motocyklowy Mistrz Świata, kierowca Formuły 1 i serii Mistrzostw Samochodowych Turystycznych w Niemczech (DTM).

Kalendarz Formuły 4 w 2015 roku:
24-26 kwietnia - Oschersleben
5-7 czerwca - Red Bull Ring (Austria)
19-21 czerwca - Spa-Francorchamps (Belgia)
3-5 lipca - Lausitzring
14-16 sierpnia - Nürburgring
28-30 sierpnia - Sachsenring
11-13 września - Oschersleben
2-4 października - Hockenheimring

Marka Abarth rozwija młode talenty wyścigowe

Jako dostawca jednostek napędowych do nowej Formuły 4 ADAC marka Abarth wspiera młode talenty, które w przyszłości mogą dołączyć do największych osiągnięć w tym sporcie. Takie działania wpisują się w tradycję zapoczątkowaną przez założyciela firmy Carla Abarth'a, którego samochody wyścigowe bazujące na różnych modelach Fiata w latach 50. umożliwiły rozpoczęcie kariery w motorsporcie niezliczonej rzeszy młodych kierowców. Również sama Formuła ADAC od lat stanowi punkt wyjścia dla wielu przyszłych zawodowych kierowców. W przeszłości znani zawodnicy, tacy jak wielokrotny Mistrz Świata Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Ralf Schumacher czy Nico Rosberg, podobnie jak gwiazdy DTM takie jak Martin Tomczyk, Pascal Wehrlein czy Timo Glock, zaczynali swoje błyskotliwe kariery od klas Formuły ADAC.

Specyfikacja techniczna: silnik turbodoładowany Abarth 1.4

Typ: Silnik czterocylindrowy, montowany z przodu, poprzecznie (w Formule 4 instalowany wzdłużnie z tyłu), turbosprężarka (różne typy i producenci w zależności od poziomu mocy), 4 zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy, wielopunktowy wtrysk paliwa, skrzynia korbowa i głowice cylindrów wykonane z aluminium

Średnica cylindra x skok tłoka: 72,0 x 84,0 mm

Pojemność:  1.368 cm3

Moc maksymalna:

Pojazdy seryjne
Abarth 595 Turismo: 117 kW/160 KM przy 5.750 obr/min
Abarth 595 Competizione: 132 kW/180 KM przy 5.750 obr/min
Abarth 695 biposto: 140 kW/190 KM przy 5.500 obr/min

Pojazdy wyścigowe
Abarth 500 Assetto Corse: 140 kW/190 KM
Abarth 695 Assetto Corse: 151 kW/205 KM
Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione: 158 kW/215 KM
Jednostka napędowa Formuły 4: 117 kW/160 KM

Średnie zużycie paliwa:
Abarth 695 biposto: 6,5 l/100 km, emisja CO2: 155 g/km
Abarth 595: 6,5 l/100 km, emisja CO2: 155 g/km
Poziomy emisji: Zgodne z normami RL 80/1268/EWG.

Formuła 4 ADAC Abarth
Fiat
Formuła 4 ADAC Abarth
Fiat
Formuła 4 ADAC Abarth
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA