| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Kiedy skończy się budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach?

Kiedy skończy się budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach?

Trwa budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Inwestycja jest zaawansowana w 70 procentach. Czy zakończy się w planowanym terminie?

Prace nad powstającym w śródmieściu Gliwic ostatnim, ponad pięciokilometrowym odcinkiem Drogowej Trasy Średnicowej, są zaawansowane w 70 proc. – poinformował gliwicki magistrat. Aktualny pozostaje termin oddania inwestycji do użytku - wiosna 2016 r.

Budowa DTŚ to największa inwestycja realizowana od lat przez śląskie samorządy i najważniejsza, obok odcinka autostrady A4, arteria drogowa w aglomeracji katowickiej. Wytyczona możliwie w pobliżu centrów miast obsługuje ruch lokalny. Uzupełnia tym samym równoległą autostradę A4, przeznaczoną dla tranzytu.

Zobacz też: Na Warmii i Mazurach zmodernizują 138 km dróg lokalnych

Obecnie dostępny jest liczący 26,1 km odcinek średnicówki od węzła z trasą S-86 w Katowicach do węzła z ul. Kujawską w Gliwicach. Pierwszy gliwicki fragment DTŚ otwarto w listopadzie ub. roku. Odcinek G1 połączył istniejącą część trasy m.in. z węzłem z autostradą A1 i dalej np. z autostradami na zachód i południe (A4 na Wrocław i A1 na Ostrawę).

Budowany od wiosny 2013 r. odcinek G2 ma 5,6 km długości i w większości charakter bezkolizyjnej ulicy miejskiej. Węższy niż pozostała część DTŚ (w większości po dwa pasy w każdym kierunku na jednej wspólnej jezdni) poprowadzi od końca odcinka G1 przy ul. Kujawskiej, przez centrum miasta, gdzie powstaje 500-metrowy tunel, do węzła drogi krajowej nr 88 z ul. Portową. Na całej tej długości powstaje 11 powiązań z istniejącym układem drogowym. Miasto na bieżąco informuje o postępach prac i związanych z nimi utrudnieniach.

W czwartek gliwicki magistrat przekazał m.in., że na co dzień na placu budowy pracuje obecnie blisko 400 robotników i operatorów oraz prawie 500 różnego rodzaju maszyn i urządzeń. W miejscu, gdzie budowany odcinek trasy będzie łączył się z odcinkiem G1, powstaje most nad rzeką Kłodnicą. 500-metrowy obiekt jest prawie gotowy; do zabetonowania zostało ostatnie przęsło.

Zobacz też: Projekt nowelizacji ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym

Nieco dalej przygotowywana jest budowa ronda, które połączy z trasą ulice Jagiellońską, Hutniczą i Franciszkańską. W maju udostępniono już mieszkańcom wiadukt i kładkę dla pieszych nad DTŚ między ulicami Robotniczą i Franciszkańską. Nadal trwa budowa wiaduktu i kładki w ciągu ul. Częstochowskiej. Powstały już m.in. ściany szczelinowe i fundamenty, na których oprą się te obiekty.

Po wykonaniu ścian tunelu pod ścisłym centrum miasta, zabetonowano dotąd 35 z 41 segmentów jego stropów. Tunel powstaje pod reprezentacyjną ul. Zwycięstwa; prace tam są obecnie najintensywniejsze. Powstają kanalizacja, drenaże oraz sieć hydrantowa. Dobiegają końca roboty ziemne – cały tunel jest już przekopany.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SMM Legal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »