| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Zwiększą przepustowość na autostradzie A1

Zwiększą przepustowość na autostradzie A1

W sezonie wakacyjnym przepustowość punktów poboru opłat na autostradzie A1 zostanie zwiększona nawet o 30%. W jaki sposób?

Autostrada A1 „AmberOne” ma mieć w wakacje o około 20-30 proc. większą przepustowość. W Punktach Poboru Opłat w Nowej Wsi oraz w Rusocinie są dobudowywane bramki; w okresie wzmożonego ruchu będzie wprowadzany też bezdotykowy system wydawania biletów.

Anna Kordecka, rzecznik prasowy firmy Gdańsk Transport Company (GTC), która zarządza pomorskim odcinkiem autostrady A1 z Gdańska do Torunia poinformowała PAP, że z powodu rosnącego natężenia ruchu zdecydowano o przebudowie Punktów Poboru Opłat w Nowej Wsi oraz w Rusocinie, co ma się przyczynić do zwiększenia ich przepustowości. Prace budowlane już trwają.

Poinformowała, że w Nowej Wsi dobudowana zostanie jedna bramka wjazdowa oraz dwie zjazdowe natomiast w Rusocinie będą dobudowane dwie bramki zjazdowe. „GTC wraz z Operatorem firmą Intertoll dokładają starań, aby rozbudowane place poboru opłat działały już w lipcu 2015 roku” – podała Kordecka.

Zobacz też: Budowa autostrady A1 - odcinek Blachownia-Zawodzie

Poinformowała, że obecnie punkt w Rusocinie może obsłużyć średnio 1,2 tys. pojazdów na godzinę a po rozbudowie liczba obsłużonych pojazdów wzrośnie do 1,5 tys. na godzinę. Przepustowość w Nowej Wsi zwiększy się natomiast z 900 pojazdów na godzinę do 1,2 tysiąca aut na godzinę. Oznacza to, że przepustowość zjazdu z autostrady, w porównaniu z obecną, może się zwiększyć o 25-33 procent. Dobudowywane pasy zjazdowe będą tzw. pasami dwukierunkowymi, co oznacza, że w razie potrzeby będą mogły być również zamienione na pasy wjazdowe.

Do usprawnienia wjazdu na autostradę ma przyczynić się też bezdotykowy system wydawania biletów; będą one wydawane automatycznie przy wjeździe na autostradę bez konieczności używania przycisku do wydania biletu. Takie rozwiązanie będzie stosowane w okresach wzmożonego ruchu na autostradzie.

Jak wyjaśniła Kordecka, „w chwili gdy samochód zbliży się do bramek, uruchomiony zostanie proces drukowania biletu, co sprawi że w chwili podjechania do podajnika na bilety, bilet będzie już czekał na kierowcę, a po pobraniu go z podajnika nastąpi otwarcie szlabanu”.

Zobacz też: Budowa S8 od Radziejowic do Paszkowa

Oceniła, że „takie rozwiązanie skróci proces obsługi o kilka sekund na pojazd". Zauważyła, że "to może wydawać się niewielką oszczędnością czasu, jednak gdy przemnoży się to przez ilość pojazdów, jaka w ciągu godziny przejeżdża przez bramki, to oszczędność czasu znacząco rośnie”.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AKB-POLAND

Nowoczesne oświetlenia w firmie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »