REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Peugeot 207 (2006-2012) - niegroźny lew

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Peugeot 207 - francuski
Peugeot 207 - francuski "mieszczuch" nie sprawia więcej kłopotów swoim właścicielom niż auta konkurencji, jest jednak znacznie tańszy w zakupie.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot słynie zarówno z ciekawych rozwiązań stylistycznych, jak i mechanicznych. W modelu 207 nie zapomniano o nich, poprawiając także ogólną trwałość modelu. Jak wypada miejski "lew" po kilku latach eksploatacji?

Peugeot 207 znacznie urósł i wydoroślał w porównaniu do poprzednika. To sporych gabarytów miejskie auto boryka się głównie z jednym problemem - złą opinią wypracowaną przez model 206.

REKLAMA

Peugeot 207: karoseria

Zobacz też: Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Miejski Peugeot jest ciągle dość „świeżym” modelem francuskiego koncernu, dlatego jego wygląd nadal prezentuje się nowocześnie. Nie mogę oprzeć się jednak wrażeniu, że bardziej seksowną sylwetkę miała 206-ka. Owszem była mniejsza i co za tym idzie ciaśniejsza, jednak nawet teraz zestawiając te dwa samochody obok siebie, to starszy podoba mi się bardziej. O gustach się jednak nie dyskutuje. Peugoet 207 budzi respekt rzucając spojrzenia na inne wozy jadące obok niego swoimi wielkimi, wyłupiastymi reflektorami zachodzącymi wysoko na maskę. „Paszcza” lwa nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś, ale ma w sobie to „coś”. Peugeot przyzwyczaił nas do dobrego zabezpieczania antykorozyjnego nadwozia swoich samochodów, nie inaczej sprawa wygląda w tym przypadku. Należy wspomnieć jeszcze o wersji RC. Jak na wersję sportową przystało wyposażono ją w kilka niezbędnych ozdobników. Chromowane końcówki wydechu, masywne zderzaki i duży spojler na tylnej szybie krzyczą „zaraz Cię wyprzedzę!” na każdych światłach. Auto zwraca uwagę przechodniów i przede wszystkim policji… Francuska marka proponuje nam całą gamę nadwoziową od 3-drzwiowego hatchbacka, poprzez kombi aż po kabriolet.

Peugeot 207: wnętrze

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Wnętrze zaprojektowano z dużo mniejszym polotem niż w 206-ce. Prosta i czytelna deska rozdzielcza pozwala na intuicyjną obsługę urządzeń pokładowych. Materiały użyte do jej wykonania są przeciętnej jakości, trzeszczą podczas jazdy i po większych przebiegach widać po nich przebyty dystans (głównie po materiale użytym do obicia siedzisk). Peugeoty jako auta nowe były dość drogie dlatego te z polskich salonów nie są wyposażone zbyt bogato. To akurat dobrze, gdyż elektronika pokładowa ciągle potrafi przysporzyć sporo kłopotów właścicielowi. Szczególnie czuła jest ona na wilgoć, choć już nie tak jak miało to miejsce w poprzedniku. Mniej kłopotów sprawia komputer BSI (komputer komfortu), nadal zdarzają się jednak usterki modułu sterowania elektroniką auta (objawy to np. gaśniecie silnika w trakcie jazdy). Kłopotliwe są elektryczne szyby i zamki (głównie tylnej klapy) potrafiące się zaciąć. Często dochodzi także do przepalania się żarówek, wciąż zaskakują komunikaty pojawiające się na desce rozdzielczej. Co do przestronności Peugeotowi należą się same pochwały. Miejsca jak na auto klasy B jest dużo, również bagażnik o pojemności 270 l wstydu nie przynosi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 207: silniki

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

W tym modelu montowano silniki zarówno starsze konstrukcyjnie, jak i nowsze podążające za obecnymi trendami w budowaniu jednostek napędowych.

Peugeot 207: silniki benzynowe

Na rynku wtórnym znajdziemy jednostki o pojemności 1.4 i 1.6. Po liftingu poddano je lekkim modyfikacjom, które dostosowały je do spełniania normy emisji spalin Euro 5. Najbezpieczniejszym wyborem będzie 8 zaworowe 1.4 o mocy 73KM. Nie jest to zbyt dynamiczny motor, zapewnia jednak spokojną eksploatację. Uwaga na wersję 16 zaworową! Sporadycznie dochodziło w nich do wykrzywienia i pękania głowic. Ponadto nie zapewnia ona znacznie lepszych osiągów od podstawowej wersji i więcej pali. Dla kierowców o dynamicznym usposobieniu przygotowano silniki 1.6. Najprostszą z nich jest 109-konna odmiana, znana z wielu poprzednich modeli francuskiej marki. Jest to dobry napęd nie sprawiający problemów i przy wykorzystaniu wyższych zakresów obrotów dość dynamiczny. Jej następca stworzony wspólnie z inżynierami BMW jest szybszy, oszczędniejszy jednak borykał się z problemem napinacza łańcucha rozrządu. Koszt jego wymiany to nawet 2 tys. złotych, więc jeśli usłyszycie z pod maski charakterystyczny metaliczny dźwięk przygotujcie się na wydatki. Dla najbardziej wybrednych przeznaczono 1.6 THP w dwóch odmianach mocy 150 i 175 (RC). Obie zapewniają świetne osiągi, a w wersji RC możemy mówić nawet o ciarkach przeszywających nasze plecy przy wciskaniu pedału gazu do podłogi (analogiczne problemy z napinaczami). We wszystkich „benzyniakach” możemy spotkać się z usterkami sond lambda czy czujników położenia wału korbowego.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 8v 73 118 16 167 6,5
1.4 16v 88 130 13 180 6,4
1.4VTi 95 132 12,7 181 6,2
1.6 16v 109 145 10,6 184 7
1.6 Vti 120 160 9,8 190 6
1.6 THP 150 220 8,5 220 7,1
1.6 THP 175 250 7,3 240 7,4

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Peugeot 207: silniki Diesla

Peugeot zaproponował dwie jednostki wysokoprężne 1.4 HDI oraz 1.6 HDI. Słabsza jest tańsza w obsłudze, ale jazda nią może być męcząca. Powodem są mizerne osiągi. Na szczęście nie zastosowano tu dwumasowego koła zamachowego ani turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Pierwsze 100-120 tys. kilometrów auta z tym napędem pokonują bez poważniejszych usterek. Potem może dojść do rozszczelnienia wtryskiwaczy, wycieków oleju, zanieczyszczenia zaworu recyrkulacji spalin oraz rozwulkanizowania koła pasowego na wale korbowym. Motor 1.6 HDI boryka się z podobnymi problemami. Przez lata poddawano go modyfikacjom stopniowo eliminującym usterki. Często awariom ulegają turbiny, koła dwumasowe, wyciąga się łańcuszek łączący wałki rozrządu (wersja 1.6 16v HDI). Ogólnie usterkowość obu silników jest podobna. Jeśli zależy nam na tańszej eksploatacji wybierzmy 1.4 HDI, jeśli na dobrych osiągach zdecydujmy się na 1.6 HDI. Na korzyść mniejszego diesla przemawia także fakt, że na początku produkcji nie montowano do niego filtra cząstek stałych, który wymaga uzupełniania dodatku do paliwa co 80 tys. kilometrów (koszt ok. 600zł),a co ok. 180 tys. wymianę całej części (koszt ok. 2 tys. zł-tanio na tle konkurencji).  

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 HDI 68 160 16,8 166 4,2
1.6 HDI 90-92 230 12,3 182 4,4
1.6 HDI 109-112 260 10,5 190 4,8

Peugeot 207: zawieszenie

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Po zestrojeniu zawieszenia ciężko poznać, że mamy do czynienia z autem francuskim. Kojarzone z komfortem i miękkimi nastawami auta z nad Sekwany to już przeszłość. Twardy układ jezdny pozwala cieszyć się dobrym prowadzeniem przy każdej prędkości. Każda dziura i nierówność boleśnie dają o sobie znać podróżującym. Wrażenia z jazdy psuje mało komunikatywny układ kierowniczy. Na polskich drogach najszybciej „poddają się" łączniki stabilizatorów. Ogólnie trwałość jest wystarczająca. Przede wszystkim uporano się z awaryjnością tylnego zawieszenia, głównym mankamentem 206-tki, stosując bezawaryjną belkę skrętną.

Peugeot 207: skrzynia biegów

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

W zależności od wersji silnikowej stosowano 5- lub 6-stopniowy „manual” bądź 4-biegowy automat. Automatyczne przekładnie są trwałe, ale powolne. W manualnych denerwuje długi skok lewarka i „haczenie” zwłaszcza podczas próby dynamicznej zmiany biegu. Dodatkowo dość często dochodzi do wycieków oleju ze skrzyni poprzez uszczelniacze (simmeringi).

Peugeot 207: ceny części zamiennych Peugeot 207 1.6 VTi

części ceny [PLN]
filtr oleju od 20 
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 288
sprzęgło od 600
końcówka drążka kierowniczego od 63
klocki hamulcowe kpl. od 222

Peugeot 207: podsumowanie

Peugeot 207 to ciekawa propozycja w segmencie małych aut miejskich. Ładny wygląd i dużo lepsze wykonanie niż u poprzednika pozwalają myśleć o tym aucie jako towarzyszu na lata. Pojawiające się usterki są raczej drobne i łatwo je usunąć. Atrakcyjne są także ceny egzemplarzy używanych spowodowane nieufnością do francuskiej jakości i złą sławą poprzednika. 

Peugeot 207 SW - przód
Peugeot 207 SW - tył
Peugeot 207 SW - fotele
Peugeot 207 SW - zegary
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA