| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM wykonany w duchu downsizingu zaskakuje stosunkowo niskimi cenami części zamiennych. Zobacz ile kosztuje do niego nowa turbosprężarka, tylne zawieszenie czy koło dwumasowe.

Koszty utrzymania auta z nowoczesnym silnikiem bywają naprawdę duże. Wystarczy zwrócić uwagę na problemy z jakimi walczą użytkownicy Volkswagenów czy Skód z silnikami TSI – awarie tłoków  i kompresorów w silniku 1.4 TSI 160 KM (CAVD), problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI) czy odkładający się w nich nagar w kolektorze dolotowym i zarowach ssący to tylko główne z nich. CO więcej, koszty usunięcia usterek są duże, a na niektóre problemy nadal nie ma lekarstwa mimo zapewnień producenta (rozciągający się łańcuch).

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Z tego powodu na rynku pojazdów używanych silniki wykonane w duchu downsizingu nie cieszą się dobrą opinią. Dlatego chcemy przedstawić koszty podstawowych części jakie mogą wymagać naprawy za kilka lat w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost 125 KM. Jednostka, która go napędza była wielokrotnie nagradzana, w tym dwukrotnie w prestiżowym konkursie Engine of the Year 2012 i 2013. Łączy bowiem dobre osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Warto jednak zwrócić uwagę na czystość kanału dolotowego. Po kilku latach eksploatacji może on wymagać czyszczenia z zalegającego nagaru.

Oto lista części, które z czasem mogą wymagać wymiany na nowe w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost

silnik cena
turbosprężarka 2 619 zł
koło dwumasowe 2 030 zł
pasek rozrządu 273 zł
napinacz paska 301 zł
pompa wody 400 zł
wtryskiwacz paliwa 685 zł
układ hamulcowy
tarcze hamulcowe przód 440 zł
klocki hamulcowe przód 330 zł
zawieszenie tylne
amortyzator 550 zł
wahacz zbieżności 498 zł
wahacz górny "bumerang" 191 zł
wahacz dolny  126 zł
wahacz wzdłużny  918 zł

Zobacz też: Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany

Ford Focus mk III : zawieszenie

Ford Focus dysponuje rewelacyjnym zawieszeniem, które zapewnia z jednej strony pewne prowadzenie w szybkich zakrętach,  a z drugiej wysoki komfort podróży. Niestety w poprzednich modelach Focusa tylne zawieszenie nie wytrzymywało niskiej jakości polskich dróg, a zakup nowych wahaczy był drogi. W obecnej generacji Forda Focusa ceny poszczególnym części spadły, ale nadal trzeba liczyć się z tym, że ewentualna naprawa pochłonie ponad 1500 zł.

Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego

Ford Focus mk III : koło dwumasowe, turbosprężarka i wtryskiwacze paliwa

Na szczególne słowa uznania zasługują niskie ceny wymiany kompletnego rozrządu (ok. 600 zł) oraz turbosprężarki. Ta druga u konkurencji potrafi kosztować ponad dwa razy tyle! Koszt typowych części eksploatacyjnych, do których zaliczyć można tarcze i klocki hamulcowe, amortyzatory czy koło dwumasowe kształtuje się na niskim poziomie. Nawet koreańscy rywale każą płacić sobie za nie zdecydowanie więcej.

W Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost w porównaniu do silników diesla, znacznie tańszy jest zakup wtryskiwaczy paliwa. Jeden kosztuje 685 zł. Dla porównania wtryskiwacz paliwa do wysokoprężnego silnika 1.6 TDCI 90 KM kosztuje 1200 zł.

Więcej o awaryjności Forda Focusa III-generacji dowiemy się za 2-3 lata, ale cieszy fakt, że mimo bardzo zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost, ceny jego części kształtują się na poziomie przeciętnego kompakta. W przypadku niektórych podzespołów nawet niżej!

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Daniela Wybrańczyk

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »