REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Piotr Czerniakowski
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes wypuścił na rynek swojego pierwszego SUV-a w 1998 roku. Można powiedzieć, że wraz z BMW X5, auto to było protoplastą luksusowych „pseudoterenówek”. Aktualnie na rynek wchodzi już trzecia generacja tego auta. Na to auto trzeba jednak wydać majątek, zaś już za 20 tys. zł można stać się posiadaczem Mercedes ML I generacji. Czy jest to dobra propozycja?

Nadwozie Mercedesa ML

Auto przy długości 465 cm, szerokości 184 cm i wysokości 182 prezentuje się dość okazale. Sylwetka auta trochę się już opatrzyła, lecz nie można powiedzieć, że wygląda archaicznie. Auto dzięki stonowanej, ponadczasowej linii starzeje się dość powoli. Niech nie myli nasz wysokie zawieszenie – auto jest typową bulwarówką i oprócz napędu na 4 koła niewiele wspólnego ma z autami terenowymi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie ML

Wnętrze Mercedesa ML

Zarówno deskę rozdzielczą jak i tapicerkę (w wielu modelach skórzaną) wykonano z materiałów wysokiej jakości. Fotele są wygodne i posiadają regulacje w wielu płaszczyznach. Kierowca siedzi wysoko, dzięki czemu widoczność jest więcej niż zadawalająca. Na desce razić może jedynie trochę zbyt duża kierownica. We wnętrzu jest sporo przydatnych schowków, co sprzyja użytkowaniu auta przez rodziny z dziećmi. Miejsca w kabinie jest naprawdę dużo, zarówno na przedniej, jak i na tylnej kanapie. Jest to zasługa m. in. braku tunelu środkowego oraz przesuwną tylną kanapą. Bagażnik jest bardzo obszerny – standardowo 613 l, zaś po złożeniu siedzeń aż 2020 l. Za dopłatą oferowano dodatkowy rząd siedzeń dla dwójki pasażerów. Trzeba go jednak traktować jako opcję w nagłych, awaryjnych sytuacjach.

Wyposażenie Mercedesa ML

Po niemiecku – niech nas nie zdziwią auta z początku produkcji, które nie mają nawet automatycznej klimatyzacji. Wyposażenie poprawiono po przeprowadzeniu liftingu w 2001 roku.

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa ML

Gama silników benzynowych obejmowała 6 jednostek (włączając wersję AMG). Zdecydowanie odradza się kupno podstawowej jednostki benzynowej – wersji ML 230. Silnik o pojemności 2,3 l ma jedynie 150 KM, co przy tej masie auta skutkuje bardzo wysokim spalaniem i bardzo słabymi osiągami. – 12,3 s do setki i 13,1 l na 100 km. Zdecydowanie lepszą propozycją będzie wersja 350, w której zamontowany jest silnik V6 3.7 l o mocy 234 KM. Z tym silnikiem Mercedes ML przyspiesza do 100 km/h w niespełna 9 sekund przy spalaniu na poziomie najsłabszych wersji. ML 430 legitymuje się mocą 272 KM, przyspieszeniem do setki w czasie 8,4 s oraz średnim spalaniem 15 l na 100 KM. Na szczycie gamy znajduje się wersja 55 AMG. Silnik o pojemności 5,5 l i mocy 347 KM katapultuje auto do 100 km/h w niespełna 7 sekund. Niestety, średnie spalanie katalogowe to 17 l na 100 km, więc przy wykorzystaniu pełnej mocy silnika, silnik będzie palił „tyle ile się wleje”. Koszty serwisowania również można liczyć w dziesiątkach tysięcy.

Silniki wysokoprężne Mercedesa ML

W przypadku silników diesla mamy dwie wersje do wyboru. Mniejsza jednostka to pięciocylindrowy diesel o mocy 163 KM (wersja 270 CDI). Nie jest rajdówką, ale 370 Nm momentu obrotowego robi swoje, więc przemieszczenia się tym autem nie jest udręką. Przyspieszenie na poziomie 11,6 s do setki również nie przeraża, podobnie jak spalanie – średnio 9,5 l na 100 KM. Druga jednostka to mocarny diesel V8 o mocy 250 KM. Motor ten sprawia, że wersja 400 CDI jest drugim najszybszym ML-em, zaraz po wersji AMG. Spalanie tylko o litr większe od słabszego diesla. Niestety, automatyczna skrzynia biegów nie radzi sobie z ogromnym momentem obrotowym wynoszącym aż 560 Nm.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych zdecydowanie najlepszym wyborem będzie wersja 350. Zapewnia ona najlepszy stosunek osiągów do spalania. W przypadku silników diesla zdecydowanym faworytem jest wersja 270 CDI.

Skrzynia biegów: Stały napęd na 4 koła, centralny dyferencjał. Skrzynia manualna 5-cio lub 6-biegowa lub 5-biegowy  automat.

Zawieszenie Mercedesa ML

Zawieszenie niezależne, z przodu drążki skrętne, z tyłu sprężyny. Na szczęście w  tej generacji auta nie stosowano zawieszenia pneumatycznego, które poprawiało wygodę, lecz drastycznie zwiększało koszty obsługi.

Zobacz też: Używana Mazda 6: skośny średniak

Usterki Mercedesa ML

Zawieszenie: niska trwałość – łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy oraz tylne sprężyny.

Skrzynia biegów: poważne awarie skrzyń automatycznych w wersji ML 400 CDI. Problemy potrafiły się pojawić już po 50 tys. km. , uszkodzenia skrzyni rozdzielczej.

Elektronika: niedziałające podnośniki szyb, kontrolki sygnalizujące awarie, które de facto nie wystąpiły.

Ceny części Mercedesa ML:

Wahacz przedni: 480 zł

Amortyzator przedni: 230 zł

Klocki hamulcowe przednie: 240 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 435 zł

Sprzęgło kompletne: 1000 zł

Reflektor przedni: 300 zł

Zobacz też: Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Podsumowanie

Zalety: obszerna kabina, dobre i oszczędne diesle, stały napęd na cztery koła, atrakcyjne ceny na rynku wtórnym.

Wady: wysoka usterkowość, koszty eksploatacji, słabe wykończenie wnętrza, wysokie spalanie wersji benzynowych.

Trzeba się dobrze zastanowić, zanim podejmiemy decyzję o kupnie Mercedesa ML pierwszej generacji. Jest to auto dość kapryśne, paliwożerne i drogie w naprawach. 20 tys. , które wydamy na sam zakup auta, może być jedynie początkiem naszych wydatków.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

REKLAMA

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA