REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Mazda 6: skośny średniak

Piotr Czerniakowski
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.

Nadwozie Mazdy 6

Mazda 6 występowała w trzech wariantach nadwozia – sedan, liftback oraz kombi. Pomimo tego, że od początku produkcji minie za chwilę 10 lat, auto nadal wygląda dość świeżo. Sylwetka auta jest klasyczna, co nie znaczy nudna. Wąskie przednie reflektory nadają autu „zadziorne spojrzenie”. Charakterystycznym elementem tego modelu są tylne światła a'la Lexus. Niektórzy się nad nimi zachwycają, inni nie mogą na nie patrzeć. Tak czy inaczej, wyróżniają one auto z tłumu. Dużo punktów za wygląd zbiera również kombi. W większości przypadków, w tej wersji nadwoziowej, auta są o wiele mniej zgrabne od chociażby wersji sedan. Mazda 6 prezentuje się tak samo ładnie w każdej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazdzie 6

Wnętrze Mazdy 6

Wnętrze auta robi dobre wrażenie. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ich spasowania także nie daje powodów do narzekań. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko obsługuje się raczej intuicyjnie. Miejsca w środku jest naprawdę sporo – tutaj japończycy zazwyczaj biorą górę nad chociażby autami niemieckimi. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Cieszy szeroka regulacja przednich foteli oraz kierownicy. Bagażnik ma 440 l w przypadku wersji sedan, 490 l w wersji liftback oraz 510 l w kombi. We wszystkich wersjach bagażniki są foremne i mają duży otwór załadunku. Po złożeniu tylnej kanapy w kombi, mamy do dyspozycji aż 1712 litrów pojemności bagażnika.

Wyposażenie Mazdy 6

Dostępne były wersje: Comfort, Exclusive, Dynamic, Top. Po liftingu pojawiły się także wersje Active i Active +. Polecamy samochód z wyposażeniem Exclusive lub Active.

Facelifting: przeprowadzono jedną modernizację, która objęła nadwozie i wnętrze. Poprawiono także zabezpieczenie antykorozyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Napęd

Silniki benzynowe Mazdy 6

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 120 KM. Auto nie jest zawalidrogą (10,7 s do setki) lecz pali średnio 8 litrów na 100 km. Zdecydowanie lepiej wybrać wersję 2.0 o mocy 141 KM. Pali jedynie 0,3 l benzyny więcej, przy wyczuwalnym wzroście dynamiki. Na szczycie listy stoi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.3 l. 260 KM i 380 NM momentu obrotowego czynią z Mazdy 6 więcej niż „dynamiczne” auto – 6,6 s do setki i 240 km/h prędkości maksymalnej w aucie rodzinnym naprawdę robi wrażenie.

Silniki wysokoprężne Mazdy 6

Odradzamy silnik 2.0 DI. Nie jest ani nazbyt powolny, ani paliwożerny, jednak trapią go bardzo poważne awarie. Znacznie lepszy jest silnik 2.0 MZR-CD o mocy 143 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 9,5 s i spala jedyne 6,0 l na 100 km.360 Nm momentu obrotowego sprawi, że wyprzedzanie w trasie nie będzie dla nas problemem.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych najlepszym wyborem będzie 2-litrowa benzyna. Jeśli nie odstraszają nas koszty serwisowania, możemy zdecydować się na wersję 2.3 MPS. Jeśli chodzi o diesle, to rozsądny jest jedynie wybór silnika 2.0 MZR-CD.

Skrzynia biegów: Napęd na koła przednie lub 4x4. Skrzynie biegów występujące w Maździe 6: pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne lub 4-biegowy automat.

Zawieszenie

Komfort jazdy na wysokim poziomie, lecz nie rozpieszcza. Auto zachowuje się przewidywalnie i chętnie pokonuje zakręty. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie niezależne.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Usterki

Silnik: Awarie silników diesla 2.0. Zatyka się tzw. smok pompy oleju, po czym silnik traci smarowanie. Awarii ulega turbosprężarka, a finalnie dochodzi do zatarcia silnika. Zapychanie się filtrów DPF w dieslach.

Nadwozie: Korozja nadwozia, zwłaszcza na dołach drzwi i tylnych błotnikach.

Zawieszenie: stukające tylne zawieszenie (jest skomplikowane i drogie w naprawie).

Elektryka: Uszkodzenia silniczków regulacji świateł.

Ceny części:

Wahacz przedni: 561 zł

Amortyzator przedni: 370 zł

Klocki hamulcowe przednie: 265 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 550 zł

Sprzęgło kompletne: 708 zł

Reflektor przedni: 570 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Zalety: dobre właściwości jezdne, niezawodność, przestronne wnętrze i dobrze wykończone wnętrze, mała utrata wartości.

Wady: problemy z dieslami 2.0, słabe zabezpieczenie przed korozją, wysokie koszty serwisowania.

Mazda 6 jest dobrą propozycją na rynku używanych aut rodzinnych. Wygląda ładnie, dobrze jeździ, jest pojemne i ma dobrego diesla 2.0 143 KM. Nie musimy również bać się o usterkowość auta. Najpoważniejszymi wadami auta są diesle 2.0 DI oraz fakt, że Mazda 6 mocno trzyma cenę na rynku wtórnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA