Kategorie

Używany Mercedes-Benz klasy C W203: sport i komfort w jednym

Piotr Czerniakowski
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.
Mercedes klasy C drugiej generacji został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód w przeciwieństwie do swojego poprzednika, modelu W202, był reprezentantem całkowicie nowego działu w historii Mercedesa. Na przełomie wieków Mercedes zaczął bowiem produkować auta nie tylko luksusowe i wygodne, ale i ładne, dobrze prowadzące się, a co najważniejsze – skierowane do młodszej klienteli niż dotychczas. Jaki jest więc Mercedes klasy C drugiej generacji?

Nadwozie Mercedesa klasy C

przypadku Mercedesa klasy C można było wybierać wśród trzech rodzajów nadwozia: sedan, kombi oraz coupe. Sedan ma ładną, klasyczną sylwetkę, która bardzo powoli się starzeje. Nadwozie ma kształt klina, czyli „zaostrzony” przód w połączeniu z ostro ściętym, lekko uniesionym tyłem. Nadaje to C-klasie lekko sportowy charakter. Kombi nie wszystkim przypadnie do gustu, lecz taki jest urok aut z tego typu nadwoziem. Na pocieszenie można powiedzieć, że kombi ma znacznie lepsze właściwości przewozowe, gdyż w sedanie, oprócz mniejszego bagażnika, nie ma możliwości złożenia tylnej kanapy. Coupe należy traktować raczej jako auto dwuosobowe. Auto w tym nadwoziu jest bardzo nisko zawieszone, co bardzo utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Dlatego też C klasa Coupe najbardziej nadaje się do niedzielnych, dynamicznych przejażdżek.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy C

Wnętrze Mercedesa klasy C

Tutaj dużo zależy czy mamy do czynienia z wersją sprzed czy po liftingu. Do 2004 roku deska rozdzielcza była wykonana z dobrej jakości tworzyw sztucznych, jednak jej stylizacja może się wydawać już trochę przestarzała. Po modernizacji oprócz ładniejszego wyglądu, deska zyskała na czytelności. Dużą tego zasługą było zamontowanie nowych zegarów. W aucie siedzi się dość nisko i wygodnie. Fotele są wygodne, dobrze trzymają w zakrętach i długo zachowują sprężystość. Na tylnej kanapie wyraźnie brakuje miejsca, zwłaszcza na nogi. Osoby mające powyżej 185 cm wzrostu na dłuższych trasach będą narzekać. Bagażnik ma pojemność 445 l w sedanie i 470 l w kombi.

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa klasy C

Paleta silników benzynowych jest naprawdę imponująca. Podstawową jednostką jest silnik 2.0 w wersji 180. Nie polecamy jednak tego silnika ponieważ osiągi są bardzo przeciętne (11s do 100 km/h, a spalanie nie zachęcające (średnio 8,2l na 100 km). Dobrym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem (wersja 200 K). 170 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9 s. przy spalaniu o litr większym od wersji podstawowej.  Gdy potrzeba nam ponadprzeciętnych osiągów, możemy wybrać silnik o pojemności 3 litrów, oferowany w wersji 280. Rozpędza on auto do 100 km/h w 7,2 s. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 11,2l na 100 km. Na szczycie gamy silnikowej znajduje się wersja C 55 AMG z silnikiem 5.4l V8 o mocy 367 KM. Silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w granicach 5 sekund. Producent podaje, że auto pali średnio 12 litrów na 100 km. Wiadomo jednak, że przy takiej mocy C klasa spali „tyle ile się wleje”. Zresztą, nie tylko wydatki na stacji benzynowej będą niebotyczne.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Silniki wysokoprężne Mercedesa klasy C

W palecie silników diesla również jest kilka dobrych propozycji. Podstawową jednostką w gamie jest silnik 2.2 (220 CDI). 129 KM w aucie, którego waga wynosi 1,5 tony, nie robi wrażenia. Dobrym wyborem jest silnik  2.2 (220 CDI) o mocy 143 KM lub 5-cylindrowy 2.7 (270 CDI) o mocy 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,3 s. oraz 8,9 s. Średnie spalanie w przypadku tych silników jest umiarkowane i w zależności od wersji waha się od 6,5 l do 6,8 l. Najmocniejszym dieslem w ofercie był silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 224 KM (wersja 320 CDI).

Co polecamy ?

W przypadku silnika benzynowego, rozsądnym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem. Trzeba jednak pamiętać, że sprężarka nie nadaje się do regeneracji. W przypadku diesla polecamy wersję 270 CDI lub 320 CDI. Druga z nich jest znacznie droższa w serwisowaniu.

Skrzynia biegów: Skrzynie biegów przekazywały napęd na tył lub na wszystkie cztery koła. Dostępna była 6-biegowa przekładnia manualna lub 5-stopniowy „automat”.

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Praca układu kierowniczego zapewnia dużo przyjemności z jazdy. Komfort jazdy na znakomitym poziomie. Niestety, zawieszenie w klasie C jest nietrwałe.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Usterki Mercedesa klasy C

Silnik: awarie pomp wstępnych, zaworów ciśnieniowych, wtryskiwaczy;  zużycie kompresora, trudności z wymianą świec żarowych.

Zawieszenie: nadmierne zużycie łożysk kół, nadmierne luzy.

Elektronika: psujący się system ABS, ESP, sterowanie obiegiem powietrza, centralny zamek.

Skrzynia biegów: wrażliwe na zaniedbania w serwisowaniu (bardzo droga naprawa).

Korozja: rdzewienie aut z początków produkcji.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części Mercedesa klasy C:

Wahacz przedni: 785 zł

Amortyzator przedni: 525 zł

Klocki hamulcowe przednie: 255 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 240 zł

Sprzęgło kompletne: 2960 zł

Reflektor przedni: 645 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - Mercedes klasy C

Zalety: dobre prowadzenie, wysoki komfort jazdy, dynamiczna sylwetka, bogate wyposażenie.

Wady: problemy z usterkowością (zwłaszcza diesle), kosztowne naprawy, niska trwałość zawieszenia, problemy z korozją.

Mercedes klasy C to dobra oferta na rynku aut używanych. Mimo upływu lat, ponadczasowa sylwetka auta nadal się nie zestarzała. Dużym autem jest fakt, że auto z końca produkcji (2006-2007) kosztuje tyle co nowe, dobrze wyposażone auto klasy B. Przy zakupie trzeba jednak uważać na stan techniczny auta (zwłaszcza zawieszenie i silniki diesla), ponieważ na rynku jest dużo wyeksploatowanych aut, które służyły chociażby taksówkarzom.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?