| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Luksusowa limuzyna z dieslem za mniej niż 35 tysięcy – co można kupić?

Luksusowa limuzyna z dieslem za mniej niż 35 tysięcy – co można kupić?

Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.

Zawieszenie: Jeśli chodzi o podwozie audi nie do końca poradziło sobie z zadaniem przebicia konkurentów. Nie chodzi o błędy konstrukcyjne! Zawieszenie jest miękkie komfortowe, a przy tym daje pewność prowadzenia. Problemem są materiały. Pierwsze egzemplarze A8 potrafiły wybić elementy zawieszenia już po 80 tysiącach kilometrów. Obecnie zarówno części oryginalne jak zamienniki dużo lepiej znoszą trudy noszenia na sobie blisko 2 tonowej limuzyny.

4. Lancia Thesis 2,4 JTD

Na koniec mamy jeszcze małą „niespodziankę” z Włoch. To Lancia Thesis uważana przez miłośników motoryzacji za najładniejszy i najbrzydszy samochód w jednym. Jedno trzeba powiedzieć – Thesis jest szalenie oryginalna, świetnie zaprojektowana, włoska do szpiku kości i ma potencjał do zostania klasykiem. Za 30 tysięcy dostaniemy Lancię z 2004 roku z i przebiegiem lekko poniżej 200 tysięcy kilometrów.

Nadwozie: To co jednym może się podobać inni nazwą dziwactwem. Jedno trzeba jednak Włochom  przyznać – stworzyli auto wyjątkowe, a w tej klasie właśnie o to chodzi. Gdy trzeba się rzucać w oczy Thesis potrafi to robić jak żadne inne auto. Pamiętajmy jednak, że przy rozmiarach zewnętrznych nie przekraczających 4 metrów i 88 centymetrów włoska limuzyna była w swoim czasie najmniejsza w klasie, a obecnie zapewne przypisana zostałaby do segmentu „średnia wyższa”. 

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Wnętrze: Słowo PRZEPYCH jest w tym przypadku jak najbardziej odpowiednie. Miękka – a przez to niestety dość delikatna – jasna skora, wstawki z aluminium, drzewa orzechowego lub prawdziwego kevlaru i... dziesiątki małych i większych plastikowych (o zgrozo!) przełączników, a wszystko to okraszone dużym monitorem – to najkrótszy opis tego co prezentuje sobą Lancia Thesis. Mimo odczuwalnie mniejszych rozmiarów jest wygodnie i przestronnie, słabsze niż mercedesie i BMW jest tylko wygłuszenie.

Silnik/napęd: Pięciocylindrowy silnik 2,4 jtd pod względem mocy, elastyczności i co równie ważne trwałości wypada całkiem dobrze, choć przy aucie tej wielkości dodatkowe 35 koni byłoby jak najbardziej pożądane. Kontrowersje budzi tylko jego dźwięk – coś pomiędzy 4 cylindrowym dieslem a benzynowym V8 – niby przyjemny, ale kultura pracy nie dorastająca do całej reszty.
Jeśli chodzi o skrzynie biegów zarówno manualna jak i automatyczna nie sprawiają problemów pod warunkiem regularnych serwisów i wymiany oleju (tak to nie pomyłka – w ręcznej skrzyni olej też trzeba wymieniać!).

Zawieszenie: Jeśli chodzi o podwozie Lancia rozpieszcza komfortowym resorowaniem, co niestety przypłacimy nie najwyższą trwałością poszczególnych elementów, szczególnie tych gumowych (wymagają wymiany średnio co 90-100 tysięcy kilometrów). Na niekorzyść włoskiej jedynaczki przemawia też fakt, że w większości przypadków będziemy skazani na oryginalne części...

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Ius Cogens

Pomoc prawna z zakresu prawa administracyjnego, cywilnego i gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »