| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Citroen C3: miejska awangarda

Używany Citroen C3: miejska awangarda

Citroen C3 pierwszej generacji to małe, praktyczne i niepospolite miejskie autko. Wyglądem nawiązuje do słynnego modelu 2CV, zwanego kaczką. Nie jest to drogie auto, choć czasami koszty napraw elektroniki mogą nas zadziwić.

Jak to w przypadku aut francuskich, Diesle w Citroenie C3 pełne są różnego rodzaju technologicznych innowacji. Dopóki działają to dobrze, ale jeśli przestaną, musimy liczyć się z wysokimi kosztami napraw. Kupując Diesla koniecznie odwiedźmy autoryzowany serwis i przeprowadźmy kontrolę silnika i kupujmy auto dopiero kiedy otrzymamy potwierdzenie, że wszystko jest w porządku. Bardzo wrażliwe w tych silnikach są zwłaszcza układy wtryskowe. Osprzęt do Diesli to właściwie jedyne drogie części zamienne. Przy regularnym serwisowaniu i kulturalnej jeździe nie powinno być jednak zbyt wiele problemów.

Na co uważać?

Zawieszenie: niestety nie jest zbyt trwałe. Warto sprawdzić, czy nie ciekną tylne amortyzatory (a lubią). Szybko też zużywają się sworznie przednich wahaczy i łaczniki stabilizatora.

Zobacz też: Test Citroen C3: pojazd dla artysty

Elektryka i elektronika: pięta achillesowa Citroena C3. Części mechaniczne są tanie i łatwo dostępne, jednak naprawy układów elektrycznych są po prostu bardzo trudne i mało warsztatów potrafi je wykonać. Zawodne są tu zwłaszcza elementy wyposażenia (klimatyzacja), a im bogatsza wersja, tym większe prawdopodobieństwo, że coś będzie "nie tak". Układ elektryczny w Citroenie C3 nie lubi też wilgoci.

Cena

Citroeny C3 z początku produkcji są tanie. Wersję z silnikiem benzynowym można kupić już za 8 tysięcy złotych. O ile silniki benzynowe są raczej bezproblemowe i można pokusić się o oszczędności (zwłaszcza w przypadku aut słabo wyposażonych), to jednak już na wersję z silnikiem Diesla powinniśmy przygotować 15 tysięcy złotych i koniecznie sprawdzić auto w autoryzowanym serwisie. Najlepiej celować jest w egzemplarze maksymalnie trzyletnie, wydamy wtedy jednak nawet 20 tysięcy złotych.

Przykładowe ceny części

  • Filtr oleju: od 20 złotych
  • Filtr powietrza: od 30 złotych
  • Klocki hamulcowe komplet na przód: 65 złotych
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

Ekspert we wszystkich dziedzinach prawa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »