REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Yaris D-4D: Bez szaleństwa

Maciej Medyj
Toyota Yaris przód
Toyota Yaris przód

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy Yaris był synonimem nowoczesności. Stylistyka, wnętrze - szczególnie zestaw zegarów, silniki VVT-i, pozostawiły konkurencję w tyle. Zresztą wtedy klasa B nie była tak zatłoczona, jak dzisiaj. Czy mała Toyota może nas jeszcze czymś zaskoczyć? Nawet się nie stara.

Firma ostatnio unika eksperymentów i orientuje się na klienta, na jak najszersze ich grono. Nowy Yaris rzeczywiście może się podobać tak samo młodym, jak i emerytom. Na pewno nie można już o nim powiedzieć, że jest typowo “kobiecy”. Kształt nadwozia nawiązuje do obowiązującej linii Toyoty zorientowanej na europejskie gusta, lecz z mocnym zaznaczeniem japońskich korzeni. Zazdrosnych spojrzeń raczej nie przyciąga.

REKLAMA

Szarość minimalistycznego wnętrza Yarisa ożywiają jaśniejsze fragmenty foteli i deski rozdzielczej, interesująco niesymetrycznej z wydzielonymi zespołami klimatyzacji i audio-navi. Taki podział zadań sprzyja ergonomii, jedynie gniazdo zapalniczki umieszczono w nie najszczęśliwszej lokalizacji. Poza tym wszystko jest pod ręką i czytelne, jak wielki prędkościomierz. Niewielką pojemność zamykanego schowka rekompensuje kilka mini-półek i pojemne kieszenie w drzwiach oraz w oparciach foteli.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Yaris

REKLAMA

Jeśli chodzi o miejsce za kierownicą, to jak dla mnie ta ostatnia ma dość dziwny kąt i słabo się da to zmienić mimo regulacji. Ustawienia fotela można zmieniać w szerokim zakresie i nie ma problemu ze znalezieniem właściwej pozycji. Podobnie jest z tyłu, przynajmniej dla pasażerów dwóch skrajnych miejsc. Nad głową i przed kolanami jest wystarczająca przestrzeń, którą w testowanej wersji powiększał optycznie szklany dach. W końcu Yaris jest typowo miejskim samochodem. Bagażnik jest wystarczająco pojemny i ma dodatkową półkę, za pomocą której można uzyskać prawie płaską powierzchnię po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Silnik D-4D zastosowany w testowanym Yarisie ma 90 KM mocy maksymalnej i 205 Nm momentu dostępnych w zakresie obrotów 1800-2800, czyli dość wąskim. Dobrze, że w standardzie jest sześciobiegowa skrzynia. Charakterystyki obu podzespołów są dobrane perfekcyjnie, więc całość pracuje sprawnie i pozwala na dynamiczną jazdę. Dla oszczędnych zainstalowano ekonomizer sugerujący moment zmiany biegu. Ale w teście jeździliśmy po swojemu i obiecane w katalogach spalanie w mieście 4,8 litra wzrosło do 5,6.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

REKLAMA

Zawieszenie daje radę i choć opony przy ostrej jeździe przybierają dziwne kształty, to nie ma mowy o zadzieraniu jednego koła do góry czy innej, nawet najdrobniejszej niepewności w prowadzeniu. W kwestii komfortu ogólnego też jest bardzo dobrze - żadne drgania nie przenoszą się na ciała pasażerów, jest też cicho. Wspomaganie układu kierowniczego jest dobrze dobrane, czyli ułatwia jazdę po mieście, ale też nie utrudnia bardziej sportowych manewrów. Hamulce w naszej testówce działały całkiem nieźle, jak na bębny z tyłu, jednak dla bardziej wymagających są tam tarcze - w wersji Dynamic, której nie ma z tym silnikiem.

Najtańszego Yarisa można mieć już za 39900 zł, a nawet za sporo mniej w kredycie 0% 35/60. Do poszczególnych wersji można dobierać sobie różne pakiety obejmujące opcje wyposażenia audio-navi, wykończenia wnetrza itp. W tym szaleństwie trzeba uważać, bo łatwo zbliżyć się do kwoty 70 tysięcy. Yaris spełnia pokładane w nim nadzieje - jest sprytnym i solidnym małym autem miejskim, dynamicznym, wygodnym i ekonomicznym. I tyle. Żadnego szaleństwa, indywidualizmu, awangardy, za którą tęsknią dzisiejsze czasy. Niedługo pojawi się Yaris Hybrid, może to skusi ekstrawagancką młodzież.

Toyota Yaris z przodu
Toyota Yaris lewy bok
Toyota Yaris tył
Toyota Yaris wnętrze
Toyota Yaris szklany dach
Toyota Yaris deska rozdzielcza
Toyota Yaris fotele
Toyota Yaris tylna kanapa
Toyota Yaris schowek
Toyota Yaris bagażnik
Toyota Yaris składana kanapa
Toyota Yaris silnik
Toyota Yaris prawy róg
Toyota Yaris z góry
Toyota Yaris róg
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA