| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot iOn: Elektryka prąd nie tyka

Test Peugeot iOn: Elektryka prąd nie tyka

Auto elektryczne – przyszłość, czy raczej przeszłość, nietrafiona koncepcja? Uzależnienie od zewnętrznego źródła energii, czy wolność od spalin? Co się sprawdzi na co dzień? To zależy...

Pewnie dlatego iOn jest taki drogi. Do tego dochodzi zew lansu i... polityka? We Francji nabywca może liczyć na dotację rządową pokrywającej koszt zakupu takiego pojazdu niemal w połowie. Ale biorąc pod uwagę zwrot kosztów eksploatacji, to i tak zbyt wiele. Obliczyłem, że iOn zwróciłby się po... 30 latach – odniosłem to do ceny zwykłego Peugeota 107 i rocznego przebiegu na jedynym możliwym poziomie, czyli 4000 kilometrów rocznie, bo więcej tym autem po prostu przejechać się nie da. Szok. Co z tego, że 100 kilometrów kosztuje u elektrycznego auta tylko 7 złotych. Cena 145 tysięcy złotych, to za model podstawowy, bo na przykład alufelgi i sonner-szyby kosztują ekstra. Za taką kwotę całe nadwozie powinno być oklejone od zewnątrz i w środku kryształami Swarowskiego.

Zobacz też: Ulgi dla samochodów elektrycznych

Kabel spuszczony przez okno na parking nosi oznaczenie 16A, podobnie jak „domowa” ładowarka będąca na wyposażeniu iOna, ale i tak odczuwalnie się grzeje. To dobrze, bo można w ten sposób „zdalnie” stwierdzić, czy trwający 6-8 godzin proces akumulacji przebiega poprawnie. Na mieście jest też parę stacji szybkiego ładowania, gdzie mając tylko odpowiedni kabel (brawo RWE) albo kabel i specjalną kartę (e+) można się naładować do pełna już w 40 minut. W pierwszym przypadku nawet bezpłatnie, jeśli jakieś spaliniaki nie staną na miejscach obok elektro-słupka, co raczej jest normą (pod Areną Ursynów). No bo kto by się spodziewał, że ktoś elektrykiem podjedzie. Większość parkujących na ów słupek reaguje tak: „UFFF to nie parkomat” nie wnikając co to tu stoi i po co.

Jazda małym, elektrycznym iOnem to czysta przyjemność, chociaż zmącona nieco poczuciem „wiecznej rezerwy”. Zmącona też słabymi możliwościami ładowania, jeśli nie posiada się domu z garażem i niewielkiego dystansu do pokonania w dzień roboczy. A cena jest już kompletnie zabójcza. Podsumowanie strat i zysków wychodzi na wielką stratę, ale są przecież inne rzeczy określane w reklamach karty kredytowej jako „bezcenne”. Mina przechodniów widzących pomarańczowy kabel łączący samochód z czyimś oknem w bloku.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot iOn - tylna kanapa
Peugeot iOn - tylna kanapa

Peugeot iOn - wnętrze
Peugeot iOn - wnętrze

Peugeot iOn - spód
Peugeot iOn - spód

Peugeot iOn - przód
Peugeot iOn - przód

Peugeot iOn - ładowarka
Peugeot iOn - ładowarka

Peugeot iOn - bagażnik
Peugeot iOn - bagażnik

Peugeot iOn - prawa strona
Peugeot iOn - prawa strona

Peugeot iOn -  bagażnik przy złożonych siedzeniach
Peugeot iOn - bagażnik przy złożonych siedzeniach

Peugeot iOn - kokpit
Peugeot iOn - kokpit

Peugeot iOn - deska rozdzielcza
Peugeot iOn - deska rozdzielcza

Peugeot iOn - lewa strona
Peugeot iOn - lewa strona

Peugeot iOn - gniazdko
Peugeot iOn - gniazdko

Peugeot iOn - gniazdko z bliska
Peugeot iOn - gniazdko z bliska

Peugeot iOn - zegary
Peugeot iOn - zegary

Peugeot iOn - tył
Peugeot iOn - tył

Peugeot iOn - konsola środkowa
Peugeot iOn - konsola środkowa

Peugeot iOn - silnik
Peugeot iOn - silnik

Peugeot iOn - fotel kierowcy
Peugeot iOn - fotel kierowcy

Peugeot iOn - lewy profil
Peugeot iOn - lewy profil

Peugeot iOn - plug-in
Peugeot iOn - plug-in

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Weronika Sierant

HR Manager w firmie Smart MBC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »