| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Renault Fluence: Sedan limitowany

Test Renault Fluence: Sedan limitowany

Jeśli do spokojnego sedana włożymy mocny silnik i dodamy nieco sportowych atrybutów otrzymamy auto o zupełnie innym charakterze. Renault słusznie sądzi, że klienci wybierający auta tego typu też chcą się wyróżnić.

Francuski producent często serwuje limitowane serie swoich modeli. To ciekawa polityka pozwalająca uatrakcyjnić auto nie wprowadzając liftingu. Dzięki temu klienci mają poczucie posiadania wyjątkowego auta – z reguły wyglądającego lepiej niż to nie objęte limitem. Podobnie jest z testowanym sedanem. Z zewnątrz Fluence Sportway zwraca na siebie uwagę dzięki zmienionym zderzakom, licznym spojlerom i dedykowanym do tej wersji, 17-calowym alufelgom. W efekcie wygląda dużo lepiej od podstawowej wersji. Klienci mogą wybierać spośród jednego z dwóch kolorów: szarego platynowego lub czarnej perły.

Zobacz też: Test Renault Latitude: Coś dużego dla każdego

Zaglądając do wnętrza zobaczymy dobrze znane Megane. Montaż jest porządny, a materiały estetyczne. Deska rozdzielcza jest prosta i czytelna. Zastrzeżenia można mieć tylko do zbyt nisko umieszczonego radia, ale jego sterowanie powtórzono przy kierownicy. W stosunku do uboższych odmian Fluenca (zamiast analogowych) znalazł się tu elektroniczny prędkościomierz, wskaźnik paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. Kierownica i lewarek zmiany biegów zostały obite skórą. Połskórzana jest również tapicerka, a pasażerowie tylnej kanapy mogła skorzystać z przydatnych rolet przeciwsłonecznych w bocznych oraz tylnej szybie. Z tylu przestrzeni nie zabraknie nawet wysokim pasażerom. Dłuższe niż w przypadku Megane nadwozie właśnie w tym miejscu ujawnia swoje plusy. Duży jest też bagażnik. Ma 530 litrów pojemności, a można go jeszcze powiększyć składając lub dzieląc tylną kanapę. Minusem są zawiasy wnikające do wnętrza oraz brak uchwytu do zamykania klapy od wewnętrznej strony.

Zobacz też: Test Renault Laguna: Zmiana fazy

Do napędu testowego Fluenca użyto najmocniejszego benzyniaka z gamy tego modelu. Ma dwa litry pojemności i moc 140 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 195 Nm i jest dostępny jest przy 3750 obrotach. Jednostka zapewnia niezłe osiągi i nie jest przy tym zbyt głośna. Średnie spalanie oscyluje wokół 9-10 litrów na sto kilometrów. W aucie zastosowano manualną sześciobiegową skrzynię. Jej lewarek pracuje lekko, a poszczególne przełożenia zostały dobrze dobrane. Zawieszenie Fluenca jest miękkie i nastawione na komfort. W porównaniu z Megane czuje się tu inną charakterystykę. Mimo tego nie ma obawy o bezpieczne prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy okazuje się zbyt mocno wspomagany.

Zobacz też: Paski obowiązkowe - Renault Clio RS Gordini

Fluence w limitowanej serii Sport Way dostępny jest z dwoma silnikami – testowanym przez nas benzyniakiem oraz wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 110 koni mechanicznych. Auto zaopatrzone w pierwszy z nich kosztuje około 70 tysięcy złotych, zaś do wersji z dieslem trzeba dopłacić niecałe 5 tysięcy. Poza atrakcyjnym pakietem zewnętrznym, seria limitowana zawiera bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Seryjnie otrzymamy między innymi automatyczną klimę, kartę "hands free" oraz czujniki parkowania. Testowane przez nas auto miało na pokładzie również opcjonalne ksenonowe reflektory oraz nawigację Tom Tom z pilotem. Fluence Sport Way będzie dobrym wyborem dla osób szukających rodzinnego sedana i jednocześnie chcących wyróżnić się na drodze.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Fluence Sport Way siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way siedzenia przód fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way siedzenia tył fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way bok fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way bok fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way bagażnik fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way bagażnik fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way wyświetlacz fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way przód i bok fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way przód i bok fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way tył fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way tył fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way zegary fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way zegary fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way kokpit fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way kokpit fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Renault Fluence Sport Way wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Renault Fluence Sport Way wnętrze przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska to kancelaria radców prawnych specjalizująca się w obsłudze prawnej spraw z zakresu szeroko pojmowanej własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego, własności przemysłowej, a także zagadnień dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie (nowe media).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »